Hoppa till innehåll
Anime.se

Ny dator!


Avathar
 Share

Rekommenderade inlägg

Så jag har äntligen för första gången i mitt liv köpt en high end dator...nu kanske man kan kolla på HD H.264 filmer men enough med det.

 

I present Ranka!

 

Asus Rampage Formula Intel X48 Socket 775 ATX

Noctua NF-S12-1200 Silent Case Fan 120mm

Corsair HX 620w PSU

Thermalright Ultra-120 Extreme

Intel Core 2 Quad Q9450 2.6Ghz 12Mb 1333Mhz S-775

Asus Radeon HD4850 512MB DDR3

Antec P182B Gun Metal Black Miditower ATX

Western Digital Raptor 74GB 10000Rpm SATA/150

Corsair DHX 4GB DDR2 PC6400 XMS2 (2X2GB) Heatsink

BenQ FP202WAG 20# WIDE TFT TCO-03 Black

Razer Lachesis Gaming Mouse

Razer Lycosa Gaming Keyboard

Windows Vista Business Edition 64-bit

 

Tycker ni att jag har missat något väsentligt förutom ljudkort som jag ärligt talat inte tycker att jag behöver då moderkortet har inbyggt så får ni gärna påpeka det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker att det ser bra ut, köpte nyss en ny dator och ångrar lite att jag inte väntade på ATI:s kort eftersom den verkar vara en höjdare.

 

Det du bör tänka på att "THERMALRIGHT ULTRA-120 EXTREME FÖR AMD/INTEL" kyler väldigt bra men att det är en del personer som har haft problem att den inte sitter riktigt bra och får då en betydligt högre temperatur. Dock kan det vara så att de inte vet hur man ska montera eller fått måndags exemplar. Jag tänkte först köpa den men blev lite avrådd när jag läste det och köpte ist Noctua NH-U12P och är nöjd, lite dyr men det man fick är kvalité. Nu ska jag inte avskräcka dig från att köpa en TRU men jag ville bara dela med mig av det jag har läst, för övrigt är TRU den bästa luft kylda cpu kylaren på marknaden om man får till den rätt.

 

Som jag skrev tidigare, du har valt bra grejer i mina ögon och tror att du kommer bli väldigt nöjd och jätte glad när du ser skillnaden mellan din nya och gammla dator :).

 

Tangentbord och mus jag kör med är:

 

Mus: Razer Copperhead Känns lite underlig i början men sen när man har vant sig så är den riktigt bra och skön.

 

Tangentbord: Logitech G15 Lite overkill men ibland kan det vara roligt att ha överdrivna saker :) samt att det är skönt när man kan binda sakerna till macro knapparna. Av någon anledning visar de inte G15 på bilden, Riktiga G15

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker helt klart att du även ska satsa på ett ljudkort.

De inbyggda ljudkorten brukar ibland vara ganska så enkla.

Jag skulle satsa på ett ljudkort av typen: Creative X-FI.

 

Ja, satt och funderade på det ett tag och har kommit fram till att jag väntar ett tag, just nu när jag spelar så är ljudkvaliten inte så viktig eftersom jag först och främst spelar eve online och då är jag på ts hela tiden, ska jag lyssna på musik så använder jag helt enkellt stereon...ja jag köper min musik! VINYL IS THE SHIT! Sen så har jag hört att ljudet skall vara mer än ok på det här moderkortet.

 

Angående mus och tangentbord rekommenderar jag:

 

Mus: Logitech G5

Tangentbord: Logitech G11

 

Och sen varför inte bara köpa ett G15 tangentbord då? dom ser ut att kosta ungefär lika mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och sen varför inte bara köpa ett G15 tangentbord då? dom ser ut att kosta ungefär lika mycket.

 

G15 är också bra.

Den enda skillnaden mellan G11 och G15 är att G15 har en vinklingsbara lcd-display där man kan hålla koll på meddelanden, spelstatus och en rad andra typer av information.

Om man inte har någon nytta av den skärmen är G11 ett bättre köp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker att det ser bra ut, köpte nyss en ny dator och ångrar lite att jag inte väntade på ATI:s kort eftersom den verkar vara en höjdare.

 

Det du bör tänka på att "THERMALRIGHT ULTRA-120 EXTREME FÖR AMD/INTEL" kyler väldigt bra men att det är en del personer som har haft problem att den inte sitter riktigt bra och får då en betydligt högre temperatur. Dock kan det vara så att de inte vet hur man ska montera eller fått måndags exemplar. Jag tänkte först köpa den men blev lite avrådd när jag läste det och köpte ist Noctua NH-U12P och är nöjd, lite dyr men det man fick är kvalité. Nu ska jag inte avskräcka dig från att köpa en TRU men jag ville bara dela med mig av det jag har läst, för övrigt är TRU den bästa luft kylda cpu kylaren på marknaden om man får till den rätt.

 

Angående kylflänsen, ja det är med största säkerhet ett handhavande problem och inte ett tekniskt sådant, när vanligt folk sätter på kylflänsar så har dom antingen för mycket eller för lite kylpasta, båda resulterar i att flänsen inte kan leda bort värmen, man måste köra en balansgång där för att det ska funka och det fattar inte folk som bygger sin första dator osv.

 

Och jag kollade faktiskt på Noctua cpu kylarn men kände att den här helt klart bidrog med mer bling när man öppnar upp chassit. :D

 

Som jag skrev tidigare, du har valt bra grejer i mina ögon och tror att du kommer bli väldigt nöjd och jätte glad när du ser skillnaden mellan din nya och gammla dator Smile.

 

Du har ingen aning...just nu har jag spelat på en lappis i ett år, 1,8 amd propp och 2gig ram och skräpgrafikkort...en HP media lappis, bra när den kom men har ungefär samma prestanda som min nuvarande server har och den har trasigt grafikkort. Kommer helt klart vara en aha upplevelse när jag startar Windows för första gången på en raptor disk..."Så det är så här det ska vara...i had no idea..."

 

Tangentbord och mus jag kör med är:

 

Mus: Razer Copperhead Känns lite underlig i början men sen när man har vant sig så är den riktigt bra och skön.

 

Tangentbord: Logitech G15 Lite overkill men ibland kan det vara roligt att ha överdrivna saker Smile samt att det är skönt när man kan binda sakerna till macro knapparna. Av någon anledning visar de inte G15 på bilden, Riktiga G15

 

Ja, jag blir mer och mer sugen på G15 V2 faktiskt, jag är bara typen som tycker om stilrena saker, tex när jag valde chassi, stilrent och enkellt likadant med skärm, jag är egentligen mest ute efter att matcha mus och tangentbord, men nus ka jag svara på posten.

 

G15 som du länkar till är den gamla, den nya är helt klart snyggare och skriker inte "acneproblem" osv som den nya som är mycket mjukare i min mening, kändes så jävla amerikansk och plastig på ngt sätt.

 

Jag tycker inte om stora tangentbord då jag har använt en laptop i ett år och nästan alla vet väl hur förvirrande det är för en fingeruppsättning att byta emellen dom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och sen varför inte bara köpa ett G15 tangentbord då? dom ser ut att kosta ungefär lika mycket.

 

G15 är också bra.

Den enda skillnaden mellan G11 och G15 är att G15 har en vinklingsbara lcd-display där man kan hålla koll på meddelanden, spelstatus och en rad andra typer av information.

Om man inte har någon nytta av den skärmen är G11 ett bättre köp.

 

G15 har inte det, vinklingsbar display, v1 hade det men inte v2.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har ingen aning...just nu har jag spelat på en lappis i ett år, 1,8 amd propp och 2gig ram och skräpgrafikkort...en HP media lappis, bra när den kom men har ungefär samma prestanda som min nuvarande server har och den har trasigt grafikkort. Kommer helt klart vara en aha upplevelse när jag startar Windows för första gången på en raptor disk..."Så det är så här det ska vara...i had no idea..."

 

Haha okej, då kommer det verkligen bli ett lyft för dig. Innan jag bytte hade jag AMD 4200+ x2, 1gb minne och ATI radeon 1950 PRO och det blev ett rejält lyft för mig. Kunde sätta på datorn utan anledning för att det var så kul att se hur snabb den var mot min förra :).

 

Ja, jag blir mer och mer sugen på G15 V2 faktiskt, jag är bara typen som tycker om stilrena saker, tex när jag valde chassi, stilrent och enkellt likadant med skärm, jag är egentligen mest ute efter att matcha mus och tangentbord, men nus ka jag svara på posten.

 

G15 som du länkar till är den gamla, den nya är helt klart snyggare och skriker inte "acneproblem" osv som den nya som är mycket mjukare i min mening, kändes så jävla amerikansk och plastig på ngt sätt.

 

Jag tycker inte om stora tangentbord då jag har använt en laptop i ett år och nästan alla vet väl hur förvirrande det är för en fingeruppsättning att byta emellen dom.

 

Jo jag kan verkligen hålla med dig att tangentbordet är stort och kanske inte är direkt stilrent men hos mig passar det in rätt bra. Om du vill ha ett lite mindre så ska du verkligen satsa på G15 V2 eftersom den verkar vara ett bättre val för dig. Mer kompakt men har fortfarande funktionerna man vill ha.

 

Angående Razer copperhead, den kan jag rekommendera. Har en MS Intelli mouse 3.0 och copperhead:en och tycker mycket mer om copperhead:en. Tycker nästan att intilli mouse:n är lite för stor medan Copperhead:en är en bra storlek. Jag kan erkänna att den kändes konstig först men efter att man har använt den ett tag så känns den riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående Razer copperhead, den kan jag rekommendera. Har en MS Intelli mouse 3.0 och copperhead:en och tycker mycket mer om copperhead:en. Tycker nästan att intilli mouse:n är lite för stor medan Copperhead:en är en bra storlek. Jag kan erkänna att den kändes konstig först men efter att man har använt den ett tag så känns den riktigt bra.

 

Ok, du har inte haft tid att testa deras tangentbord något, http://www.webhallen.com/prod.php?id=81924?

 

Det känns rätt stilrent och snyggt, jag menar om man ändå ska köpa en razer mus... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kör med en G15 (den gamla blåa versionen givetvis) och en Razer Magma.

Kanonbra grejer som jag definitivt kan rekommendera.

 

v2 har jag dock hört väldigt mycket negativt om tyvärr.

Färre macro knappar.

ej fällbar skärm så en aning klumpigare & mer skrymmande.

Röd bakgrundsbelysning! medan blå är en mjuk och diskret färg, perfekt för att ha i periferiseendet, så är röd en skarp och påfrestande färg att ha mitt i fejan hela kvällen.

 

Grattis till tillökningen Avathar :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående Razer copperhead, den kan jag rekommendera. Har en MS Intelli mouse 3.0 och copperhead:en och tycker mycket mer om copperhead:en. Tycker nästan att intilli mouse:n är lite för stor medan Copperhead:en är en bra storlek. Jag kan erkänna att den kändes konstig först men efter att man har använt den ett tag så känns den riktigt bra.

 

Ok, du har inte haft tid att testa deras tangentbord något, http://www.webhallen.com/prod.php?id=81924?

 

Det känns rätt stilrent och snyggt, jag menar om man ändå ska köpa en razer mus... ;)

 

Nej tyvärr jag har inte testat det och inte läst några tester om det. Dock har jag hört talas om Razer Tarantula och enligt recensionen verkar det helt ok men å andra sidan verkar den vara i dyraste lagret.

 

Ska försöka läsa lite mer om Razer Lycosa Gaming Keyboard och om jag hittar något intressant så postar jag det här.

 

Om du vill ha Logitech G15 V2 och vill ha en matchande mus så kanske Logitech G5 är något att satsa på. Jag känner ingen som äger en sådan men jag känner två personer som äger MX510 och de har aldrig klagat på den, förhoppningsvis är det lika bra kvalité på G5 som MX510. Jag hittade ett test som jämför Razer Copperhead och Logitech G5, dock vet jag inte hur seriös sidan är men det är iaf någonting. Copperhead VS G5

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

v2 har jag dock hört väldigt mycket negativt om tyvärr.

Färre macro knappar.

ej fällbar skärm så en aning klumpigare & mer skrymmande.

Röd bakgrundsbelysning! medan blå är en mjuk och diskret färg, perfekt för att ha i periferiseendet, så är röd en skarp och påfrestande färg att ha mitt i fejan hela kvällen.

 

Grattis till tillökningen Avathar :D

Håller inte med på någon av de punkterna faktiskt. För det första är den ej vikbara skärmen inget som känns klumpigt eller skrymmande. Skärmen sitter tvärtom riktigt integrerat med alla mediaknappar/skärmknappar i sin närhet. Sen är det röda ljuset mycket behagligt då det är en mer mjuk orangeaktig färg. Sen brukar blått ljus vara mer kallt och intensivt än rött.

Avsaknaden av macroknappar känner jag inte heller som en brist. Jag är rätt så nöjd med att kunna ha 18 macros istället för 54 som bara känns överflödigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

v2 har jag dock hört väldigt mycket negativt om tyvärr.

Färre macro knappar.

ej fällbar skärm så en aning klumpigare & mer skrymmande.

Röd bakgrundsbelysning! medan blå är en mjuk och diskret färg, perfekt för att ha i periferiseendet, så är röd en skarp och påfrestande färg att ha mitt i fejan hela kvällen.

 

Grattis till tillökningen Avathar :D

Håller inte med på någon av de punkterna faktiskt. För det första är den ej vikbara skärmen inget som känns klumpigt eller skrymmande. Skärmen sitter tvärtom riktigt integrerat med alla mediaknappar/skärmknappar i sin närhet. Sen är det röda ljuset mycket behagligt då det är en mer mjuk orangeaktig färg. Sen brukar blått ljus vara mer kallt och intensivt än rött.

Avsaknaden av macroknappar känner jag inte heller som en brist. Jag är rätt så nöjd med att kunna ha 18 macros istället för 54 som bara känns överflödigt.

 

BURN!

 

Jo jag reagerade också litegrand på att blått skulle vara en mjuk färg och rött inte? WTF!

 

Och 6macronappar är mer än tillräckligt, shift+macro1, ctrl+macro1 alt+macro1 more than fair enough imo.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köp en Alienware dator som jag ffs.

 

Nej tack, dom suger, har haft en sådan ett tag och aldrig mer.

Lulz.

 

En Alianware dator som suger?

 

Min dator har 8gb ram och 1tb utrymme med nvida geforce 8800 grafikkort.

 

Borde inte svara på den här posten men gör det ändå. Hur mycket betalade du för din dator med de där grejerna? Antar att det inte gick på mindre än 10 000 och att säga att du har ett Geforce 8800 säger inte så mycket eftersom det finns olika versioner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

...nu kanske man kan kolla på HD H.264 filmer men enough med det.

 

Finns ett codec som heter CoreAVC som gör att man kan kolla på filmer med HD-kvalité på nästa alla nyare datorer.

 

Funkar utmärkt på min dator som är från 2004.

 

Köp en Alienware dator som jag ffs.

 

Nej tack, dom suger, har haft en sådan ett tag och aldrig mer.

Lulz.

 

En Alianware dator som suger?

 

Min dator har 8gb ram och 1tb utrymme med nvida geforce 8800 grafikkort.

 

Borde inte svara på den här posten men gör det ändå. Hur mycket betalade du för din dator med de där grejerna? Antar att det inte gick på mindre än 10 000 och att säga att du har ett Geforce 8800 säger inte så mycket eftersom det finns olika versioner.

 

Haha! Han ljuger säkert ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köp en Alienware dator som jag ffs.

 

Nej tack, dom suger, har haft en sådan ett tag och aldrig mer.

Lulz.

 

En Alianware dator som suger?

 

Min dator har 8gb ram och 1tb utrymme med nvida geforce 8800 grafikkort.

 

Ok, ram, du vinner där...wow...8gig ram...shit...speciellt...vemsomhelst kan stoppa in mer ram i en dator.

 

1tb utrymme...vad fan ska jag med 1tb utrymme till på en speldator, jag är rätt nöjd med min raptor som har 1,5gb/s i dataöverföring och 10k rpm.

 

och geforce 8800? Kolla länken längst ner så ska vi se hur kaxig du är.

 

http://xtreview.com/addcomment-id-5535-view-radeon-hd-4870,-hd-4850-vs-geforce-9800gtx-and-8800-gt.html

 

Så...säg nu...hur mkt fick du punga ut för din överdesignade burk? Vad det än var så kan jag säga att jag fick betala mindre än vad du fick betala för din penisförlängare som du säkert visat upp på dina polares lan några gånger.

 

Och ja...jag har bara jobbat med datorer i 10år snart, jag har haft en mac, många pc's, några laptops, några hemmabyggen, en hp, en dell och en alienware, och whats the point med en alienware, man pungar ut pengar för en dator som likagärna kunde ha varit en dell, det man betalar för är designen på den och inget annat. Hade dom gjort riktiga speldatorer så hade du fått en raptor disk tex.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns ett codec som heter CoreAVC som gör att man kan kolla på filmer med HD-kvalité på nästa alla nyare datorer.

 

Funkar utmärkt på min dator som är från 2004.

Ja, det fungerar till och med på min knätopp: Athlon XP 2800+ med 512 MB RAM. :D

 

(720p alltså.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...