Hoppa till innehåll
Anime.se

Ny dator!


Avathar
 Share

Rekommenderade inlägg

Finns ett codec som heter CoreAVC som gör att man kan kolla på filmer med HD-kvalité på nästa alla nyare datorer.

 

Funkar utmärkt på min dator som är från 2004.

Ja, det fungerar till och med på min knätopp: Athlon XP 2800+ med 512 MB RAM. :D

 

(720p alltså.)

Även det som inte är anime?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns ett codec som heter CoreAVC som gör att man kan kolla på filmer med HD-kvalité på nästa alla nyare datorer.

 

Funkar utmärkt på min dator som är från 2004.

Ja, det fungerar till och med på min knätopp: Athlon XP 2800+ med 512 MB RAM. :D

 

(720p alltså.)

 

Mjo, 720 funkar, men 1080 som strular för mig, vilket jag inte tycker det borde göra men men, INTE LÄNGRE! :D (Iaf efter måndag)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

...nu kanske man kan kolla på HD H.264 filmer men enough med det.

 

Finns ett codec som heter CoreAVC som gör att man kan kolla på filmer med HD-kvalité på nästa alla nyare datorer.

 

Funkar utmärkt på min dator som är från 2004.

 

Köp en Alienware dator som jag ffs.

 

Nej tack, dom suger, har haft en sådan ett tag och aldrig mer.

Lulz.

 

En Alianware dator som suger?

 

Min dator har 8gb ram och 1tb utrymme med nvida geforce 8800 grafikkort.

 

Borde inte svara på den här posten men gör det ändå. Hur mycket betalade du för din dator med de där grejerna? Antar att det inte gick på mindre än 10 000 och att säga att du har ett Geforce 8800 säger inte så mycket eftersom det finns olika versioner.

 

Haha! Han ljuger säkert ändå.

 

Nej. >_>

 

Byggde upp datorn själv. Hade 500 gb i början oich 4 gb ram. Och ett ATI grafikkort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänker du använda datorn som en server till en mycket krävande webbsida eller...? 8GB ram behöver knappast för spel eller dylikt.

 

Jag tycker det är mer intressant att han undviker min post där. ;)

 

 

Och Darki, om du har byggt den själv så är det knappast en Alienware, tänk om tänk rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns ett codec som heter CoreAVC som gör att man kan kolla på filmer med HD-kvalité på nästa alla nyare datorer.

CoreAVC är en suverän codec som tar upp väldigt lite minne och processorkraft.

Till och med min bärbara dator på 1,6 GHz och 512mb ram kan spela upp högupplösta H264 filer på 720p utan problem med denna codec.

Är grymt imponerad hur bra denna codec är :surprised:.

Rekommenderar denna codec starkt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns ett codec som heter CoreAVC som gör att man kan kolla på filmer med HD-kvalité på nästa alla nyare datorer.

CoreAVC är en suverän codec som tar upp väldigt lite minne och processorkraft.

Till och med min bärbara dator på 1,6 GHz och 512mb ram kan spela upp högupplösta H264 filer på 720p utan problem med denna codec.

Är grymt imponerad hur bra denna codec är :surprised:.

Rekommenderar denna codec starkt!

http://cccp-project.net <-- allt man behöver annars ;p

CoreAVC ingår i det paketet, och allt är perfekt där.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kan inte annat än hålla med flaskis cccp är det bästa codec packet och innehåller både zoomplayer och mpc (mpc <3), som valfria installationer.

 

f.ö. så satsar jag nog på en ny zepto-laptop i höst (8gig ram :) ), 9600m gt 512mb grafikkort. något udda upplösning, 1680x1050, men vad tusan, de kör jag på kanske... ska komma en 14" också i höst, vill först se den. 15" är för stort på en laptop tbh.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns ett codec som heter CoreAVC som gör att man kan kolla på filmer med HD-kvalité på nästa alla nyare datorer.

CoreAVC är en suverän codec som tar upp väldigt lite minne och processorkraft.

Till och med min bärbara dator på 1,6 GHz och 512mb ram kan spela upp högupplösta H264 filer på 720p utan problem med denna codec.

Är grymt imponerad hur bra denna codec är :surprised:.

Rekommenderar denna codec starkt!

 

Det är dock, som jag har sagt, inte 720 filmer som strular, det är 1024 filmer som strular, tycker att amd64 dual core 1,8ghz, 2gig ram, och 256+1gig shared minne borde räcka för att titta på detta men icke, allting laggar efter, jag har dock märkt att fallet inte är så i mindre komprimerade filmer av någon anledning, avi i högupplöst har jag inte haft problem med det är mest i MKV ramverket det strular till sig, mpeg4 ramverket funkar klockrent det med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finns ett codec som heter CoreAVC som gör att man kan kolla på filmer med HD-kvalité på nästa alla nyare datorer.

 

Hmm, det var jag som skrev det där om jag minns rätt... >_>

 

Smått felquotat dock, det är dock inte h.264 jag har problem med, det är själva ramverket som sabbar det för mig, mkv that is.

 

MEN!

 

Sluta gå offtopic nu, det här e min skryttråd och inget mer. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sluta gå offtopic nu, det här e min skryttråd och inget mer. :D

And the truth unfolds. Ja den fungerade iaf för jag är väldigt avundsjuk, ska dock skaffa en ny jag med men knappast med de där galna specsen :P Har som sagt redan delat upp var sommarjobbs-pengarna går någonstans. Tror ni att man får ett relativt fint ihoplock av 8000kr? Ska tydligen börja tredje året på IT men det verkar jag inte själv ha fattat :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sluta gå offtopic nu, det här e min skryttråd och inget mer. :D

And the truth unfolds. Ja den fungerade iaf för jag är väldigt avundsjuk, ska dock skaffa en ny jag med men knappast med de där galna specsen :P Har som sagt redan delat upp var sommarjobbs-pengarna går någonstans. Tror ni att man får ett relativt fint ihoplock av 8000kr? Ska tydligen börja tredje året på IT men det verkar jag inte själv ha fattat :P

 

psst... PC i delar - Q6600, 4GB, 9800GTX, 500GB, Inkl. Age Of Conan (eftersom du går IT så kan du väl bygga ihop din egen dator hoppas jag?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

psst... PC i delar - Q6600, 4GB, 9800GTX, 500GB, Inkl. Age Of Conan (eftersom du går IT så kan du väl bygga ihop din egen dator hoppas jag?

Mycket intressant. Och ja, jag kan bygga ihop och vet vad allt heter osv men priset och vad som anses som bra prestanda idag har jag dålig koll på. Lär nog fan bli en sådan eftersom att jag först och främst ska köra just AoC på den :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sluta gå offtopic nu, det här e min skryttråd och inget mer. :D

And the truth unfolds. Ja den fungerade iaf för jag är väldigt avundsjuk, ska dock skaffa en ny jag med men knappast med de där galna specsen :P Har som sagt redan delat upp var sommarjobbs-pengarna går någonstans. Tror ni att man får ett relativt fint ihoplock av 8000kr? Ska tydligen börja tredje året på IT men det verkar jag inte själv ha fattat :P

 

Lyssna inte på dread, HD4850 är mycket mer prisvärt och MYCKET bättre, 1500 kostar det kortet, kan i de flesta fall köra två sådana kort istälet för ett NVIDIA.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

PC i delar - AMD Phenom 9750 Quad , 4GB 2x HD 4850 512MB, 500GB, DVD±R. menar du?

 

Tbh, så har jag bara haft problem med Radeon grafikkort, fick byta ut det 3 gånger, sen fick jag nog och sa till komplettssuppor att jag ville ha ett annat grafikkort, la till några hundra lappar till ett nvidiagrafikkort, och har inte haft något strul sedan dess.

 

Radeon kortet minns jag knappt vilket de var, fick reda på senare att det var extremt mycket strul med den serien av grafikkort. Tror deras nuvarande sortiment är mycket stabilare. Deras senaste grafikkort ska visst vara ett riktigt monster i jämförelse med nvidias bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

PC i delar - AMD Phenom 9750 Quad , 4GB 2x HD 4850 512MB, 500GB, DVD±R. menar du?

 

Tbh, så har jag bara haft problem med Radeon grafikkort, fick byta ut det 3 gånger, sen fick jag nog och sa till komplettssuppor att jag ville ha ett annat grafikkort, la till några hundra lappar till ett nvidiagrafikkort, och har inte haft något strul sedan dess.

 

Radeon kortet minns jag knappt vilket de var, fick reda på senare att det var extremt mycket strul med den serien av grafikkort. Tror deras nuvarande sortiment är mycket stabilare. Deras senaste grafikkort ska visst vara ett riktigt monster i jämförelse med nvidias bästa.

 

HD4850 och 4870 menar du då, monstret that is. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag köpte en ny dator för inte så länge sen och om jag skulle köpa en ny idag så skulle jag ta ungefär samma grejer som då förutom grafikkortet som jag skulle byta ut till ATI:s nya kort HD 4850 eller HD4870. Visst man kan få bättre grejer men med de grejerna som jag har angett så har man en bra dator som klarar de flesta spel på höga inställningar samt att det inte kostar skjortan.

 

CPU: Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz, eventuellt Intel core 2 E8400 eller Intel core Quad Q9450 om man har råd med den.

Moderkort: Gigabyte GA-EP35-DS3R, eventuellt Gigabyte GA-EX38-DS4 om man vill köra crossfire fullt ut.

RAM minne: Corsair 4 GB

Hårddisk: Seagate 500 GB

Chassie: Antec P182

Nätaggregat: Corsair 450W eller högre beroende om du ska köra crossfire

Grafikkort: Radeon HD 4850, x2 HD 4850 eller om du vill ha HD 4870, x2 HD 4870

 

När jag köpte min dator med ungefär de här delarna som jag skrivit ovan så gick det på ca 8 500 kr men nu har nog priset sjunkit på de flesta grejerna så det lär vara billigare nu. Då köpte jag hårddisken och chassit på dustinhome.se och resten av grejerna på komplett.se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...