Hoppa till innehåll
Anime.se

Mer Fullmetal Alchemist-anime


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Minns ni Fullmetal Alchemist?

 

Det gör nämligen animationsstudion Bones, som enligt ett tillkännagivande på senaste samlingsvolymen av mangan ska producera en ny TV-serie.

 

Genom ett påstått läckt internt dokument som tilldelade animatörer arbetsuppgifter på nya verk hade det tidigare ryktats om att de funderade på att göra en ny FMA-animé, men nu är det alltså officiellt att studion som gav oss den första serien (och filmen) även ska göra vad vi får gissa är en uppföljare.

 

(Detta kan även ge hopp åt oss som gärna ser mer Darker than Black, då dokumentet också nämnde "DtB2".)

 

Hur denna nya TV-serie kommer att fungera blir intressant att se, då den första TV-serien, i synnerhet dess senare halva, avvek rejält från källmaterialet. Reklambladet med tillkännagivelsen visar några bildrutor från senare i mangan (vi ser Mei, som inte var med i animén), så man kan försiktigt gissa på att de tänker gå tillbaka till originalet.

 

Frågan är om de ska göra den nya TV-serien som en uppföljare till de gamla avsnitt som faktiskt fortfarande följde mangan, om bildrutorna är missvisande och det är en uppföljare till långfilmen (som avslutade TV-serien), om de ska göra om allt från start, eller vad.

 

Källa: Anime News Network.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv ser jag nog helst att de kör om från start, för det är ju ingen liten från gång i jämförelse mangan precis -__-

 

Om det blir mer Darker than black så blir jag lycklig men även där höll de sig inte till mangan från början, men här är åtminstone animen rätt bra (FMA är bra i början men så jäkla kass i den senare halvan!).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ser med nöje på en ny säsong/serie av Full metal alchemist då jag tyckte att serien var väldigt bra, samt att det var den serien som väckte mitt anime intresse igen.

 

Själv tycker jag att animen var bra från början till slut men å andra sidan så har jag inte läst mangan, mangan brukar ju ha en tendens att vara bättre än animen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det må jag säga. Helt klart oväntat.

 

Även jag hoppas på en Remake som följer mangan bättre, då den faktiskt klår den nuvarande animen ganska friskt. Dock tvivlar jag; Fullmetal Alchemist-animen är såpass populär att en Remake bara skulle förvirra det hela för för många fans. Förmodligen satsar de på att väva in orginal-storyn i någon sorts uppföljare.

 

Men jag ser gärna att jag har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om det blir mer Darker than black så blir jag lycklig men även där höll de sig inte till mangan från början

I fallet DtB är faktiskt TV-serien originalet. :)

 

(Det är inte ovanligt. Många TV-serier har ynglat av sig manga som skiljer sig från originalen. Ibland kommer till och med mangan ut först, som med Macross F.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...