Hoppa till innehåll
Anime.se

Serier som borde få en fortsättning.


Pthia
 Share

Rekommenderade inlägg

Ibland slutar ju serier lite tidigt innan man kommit fram till det slut man önskar, ibland springer de ifatt mangan men fortsätter inte när mangan rullat vidare ett tag, och ibland så vill man helt enkelt veta vad so hände innan serien började. Anledningarna kan vara många men åtminstånne jag tycker ibland att det är synd att serier inte fortsätter så långt som man hade hoppats.

Här är några av mina sådana:

Rurouni Kenshin:

Jinchuu Arc var enligt mig det bästa i mangan men animen kom ju ikapp så de började göra fillers efter Kyoto Arc och sen dog serien ut. Visst får man en bit av det iom OVA's men så dåligt Reflections speglade mangan så hade jag velat att de animerat hela slutet.

Eller gjort en remake på hela serien då utan några fillers öht, mangan är tillräckligt lång för att göra en bra anime utan fillers.

Berserk:

Nu har jag inte läst hela mangan men serien är ju bara en 3e del av vad mangan är (som fortf går) men jag tycker iaf att de borde fortsätta på den. Personligen tycker jag att Berserk animen är riktigt bra och skulle vilja se resten animerat också.

Twelve Kingdoms:

Nu vet jag inte exakt hur det ligger till här men jag har för mig att denna inte är baserad på någon manga utan på någon (eller några) noveller. Hur som hälst så kommer ju storryn inte halvvägs känns det som. Om det finns fler böcker skrivna i serien så tycker jag verkligen att de borde ta upp projektet med att animera vidare på den.

Hunter X Hunter:

Här är problemet (vad jag fått för mig iaf) att han som ritade mangan blev sjuk och la den på hyllan så att den aldrig fortsatte som den skulle, men jag har inte undersökt saken och är säkert felinformerad också. Men om så är fallet så är det förståss förståligt att serien slutade men om nu mangan rullat vidare så tycker jag att en fortsättning efter Greed Island Final är på sin plats.

Tsubasa Chronicles:

Jag är säkert den ända som tycker denna borde fortsätta men jag gillade serien till en början men det kändes som att den gick förlorad i fillerland när fjädrarna bara blev fler o fler och de inte gjorde någon progress öht förutom att slumpas fram och tillbaka mellan olika världar. En sista säsong som avslutar serien tack.

 

Information om ovanstående serier uppskatats gärna om jag helt råkat missa att någon av dem ska börja sändas igen eller om jag är för felinformerad angående dem.

 

Nu kommer jag inte på fler just nu men fyll gärna på listan om ni har fler, gärna orsak också till varför ni vill att den ska fortsätta och/eller varför den slutade sändas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tsubasa chonicle skulle jag lätt vilja ha mera av. Tvivlar dock på att det kommer en säsong till. Finns iaf en OAV på ingång.

 

D. Gray-man skulle jag också vilja ha mera av. Det var där serien tog slut, som den började komma igång riktigt ordentligt, om man nu kan säga så. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haruhi Suzumiya (såklart)

När jag tittade på serien i kronologisk ordning insåg jag hur serien faktiskt totalt saknade slut. Mycket finns kvar att avslöja, och jag är faktiskt nyfiken på hur det kommer gå för Haruhi och hennes krafter (är det bara jag som tycker lite synd om henne?) Som det är nu känns det som om precis vad som helst kan hända.

 

Fruits Basket

Animen slutade där den sjätte volymen av mangan tog slut. Mangan ligger nu på över 20 böcker. Jag behöver knappast säga mer.

 

Kanske, kanske KANSKE (kanske) Lucky Star. Kanske.

Jag är en av de få individerna som fruktar att en uppföljare bara skulle leda till ett katastrofområde där Konata och Kagami får tjugo minuters scentid och de resterande 23 avsnitt går till grönhår och gänget. Som alla älskar utom jag. Vad jag skulle vilja se, radikal som jag är, är en fortsättning där de fyra huvudflickorna åker till USA och/eller Europa, och får ta del av den västerländska och jämföra den med hemlandet. Potentialen är ju helt enorm. Helst ska KyoAni även samarbeta med de engelska Bandai så att vi får den engelska och japanska versionen samtidigt. Eller lämna över produktionen till en västerländsk studio helt och hållet. Men sannolikheten för detta är väl ungefär lika stor som att Ayano skulle visa sig vara galen vetenskapsman från månen, så det förblir nog min ensamma våta dröm.

 

GetBackers

Om jag inte minns fel slutade serien ganska öppet. Man fick licksom inte redan på alla hemligheter kring det Oändliga Fortet. En ny säsong på 13 avsnitt för att knyta alla lösa trådar skulle passa finfint.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För det första Ghost Hunt. Gjorde lite undersökning för ett tag sen och fick uppfattningen att dom täckt nästan hela storyn, men sen råkade jag läsa en väldigt intressant spoiler och fick bara ett sånt stort behov efter mer. Det är ju så mycket som man egentligen aldrig fick veta och som aldrig fick någon upplösning. Även om karaktärsutveckling kanske aldrig var Ghost Hunts starka sida, but still.

 

Och absolut GetBackers. Som jag copy pastade i min korta review så verkar det som bara första hälften (den bra hälften) följde mangan till punkt och pricka. I resten får man egentligen inte veta så mycket nytt. Det som verkligen är intressant är Bans historia som dom rör vid en gång men sen aldrig nämner igen (oh, i love that scene). Även där har man såklart råkat läsa en spoiler och fått vetlust :P

 

Well, sen skulle det ju inte sitta fel med lite mera Shakugan no Shana, men det känns på något sätt självklart att det kommer (förr eller senare) så det är inget jag tänker för mycket på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mer Shana är på ingång, sommar/höst om jag inte är helt ute och cyklar.

 

Ghost Hunt bygger precis som the twelve kingdoms på en lightnovel serie, och om jag inte minns helt fel så är det samma författare bakom båda.

 

Haruhi Suzumiya är på ingång, visserligen är inget bekräftat än, men på ingång är den definitivt.

 

Twelve Kingdoms kommer nog inte fler, tyvärr, men hade varit trevligt har de två första novellerna och de är väldigt bra. Även om Animen inte följer dem helt och hållet. Är 8:a noveller ute för tillfället och vad jag vet så är det inte säkert om det kommer fler, även om jag minns att jag läst att hon jobbar på den nionde volymen.

 

Hunter X Hunter Jo tecknaren blev/är sjuk men det finns ändå en stor del av mangan kvar som inte är animerad, men tbh så håller den inte så hög kvalité så kanske lika bra att låta den vara.

 

 

En anime som jag skulle vilja ha fortsättning på speciellt nu när mangan har varit avslutad en tid är

Beck the mongolian chopsquad tycker den är störtskön.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hunter X Hunter Jo tecknaren blev/är sjuk men det finns ändå en stor del av mangan kvar som inte är animerad, men tbh så håller den inte så hög kvalité så kanske lika bra att låta den vara.

Sen är Hunter X Hunter för tillfället mitt uppe i ett arc och har paus för stunden. Så man kanske kan tänka sig att det animeras när det är färdigt. På samma sätt som OVA utgåvorna är indelade efter 3 olika arc. Men som Dread säger så är väl kvaliten på det senaste inte världens bästa och serien spårar lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är glad att Clamp bytte bolag för Tsubasa Reservoir Chronicles-animen. Rykten säger att den slaktades nästan lika illa som Gakuen Alice (hon som gör mangan antydde i en sidospalt att hon inte gillade animen särskilt mycket). När jag menar slakta, så menar jag det som händer när animeskaparna har helt olika idéer om hur berättelsen ska fortskrida, hur karaktärernas förhållande är osv. Hörde att det tycktes luta åt Fye x Chii i animen. o_O Jag kan nog tänka mig att se de nya OAV-erna nån gång i framtiden, även om det personligen är mangan som tilltalar mig mest.

 

Själv skulle jag helst se en fortsättning på följande serier (vissa av dem blev bara ett par OAV-er tyvärr, och nästan alla är ganska gamla så jag tror inte att jag nånsin får mina önskningar uppfyllda):

 

Tokyo Babylon (OAV-erna var fristående historier)

Petshop of Horrors (animerade 4 kapitel, strålande bra i vissa fall, mindre bra i andra, men jag skulle gärna se mer)

Twelve Kingdoms (mest troligt av det på min lista gissar jag)

Here is Greenwood (gärna en hel serie som täcker det OAV-erna hoppade över)

Eight Clouds Rising (OAV-erna täckte bara första volymen av mangan)

Please Save My Earth (OAV-erna var fantastiska, men mycket av bakgrundsberättelsen kom inte med och slutet hade de inte ens med på den amerikanska DVD-utgåvan)

 

Edit: Jag kom på att jag verligen längtar efter mer Moyashimon också... Jag läser i och för sig även mangan, men när man ser alla underbara kommande berättelser så blir man så sugen på att se dem i färg och med röster. Framförallt Frankrike-kapitlet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Well, sen skulle det ju inte sitta fel med lite mera Shakugan no Shana, men det känns på något sätt självklart att det kommer (förr eller senare) så det är inget jag tänker för mycket på.

Det är redan påväg till våren B)

 

Personligen så vil jag alltid ha mera Ghost in the Shell.

Sålänge de fortsätter på samma kvalitétsnivå som tidigare. Gärna fler långfilmer speciellt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Please Save My Earth (OAV-erna var fantastiska, men mycket av bakgrundsberättelsen kom inte med och slutet hade de inte ens med på den amerikanska DVD-utgåvan)

DET skriver jag under på! En OAV på, säg, 21 avsnitt hade gjort mig euforisk.

 

Sen vill jag ha mer Seikai no Senki. Och Nana.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och Nana.

 

Nu har jag bara sett några avsnitt som jag spelade in när den började sändas, men med tanke på att kvaliteten verkade god och musiken var mysig kan jag tänka mig att jag också skulle sätta den på min lista när jag väl sett klart hela.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tenchi Muyo, strunta i alla dessa nya överflödiga nya karaktärer och ge mig Mihoshi, Ryoko, Washu-chan och resten i en ny serie (gärna tv) i samma anda som OVA-serierna så blir jag mer än nöjd. En annan AIC serie som behöver uttökas är Phantom Quest Corp, en tv-serie skulle sitta fint där och då AIC är kända för att göra tv-serier utav sina gamla ovas (även väldigt lång i efterhand) så vet man aldrig. En annan jag gärna ser mer utav är City Hunter, världen behöver mer mokkori.

 

Annars skulle jag också vilja se mer Fruits Basket och Berserk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tenchi Muyo, strunta i alla dessa nya överflödiga nya karaktärer och ge mig Mihoshi, Ryoko, Washu-chan och resten i en ny serie (gärna tv) i samma anda som OVA-serierna så blir jag mer än nöjd.

Ja, varför inte. Sista OVA:n blev ganska galen i slutet, men det är inte slut där -- seriens skapare Masaki Kajishima har tänkt ut mer än vad som har animerats. En del av detta har hamnat i självpublicerade noveller och mangatidningar, och ibland kan det leda till förvirring i animéversionerna när det refereras till händelser och karaktärer som inte varit med där men som spelar roll i hans egen historia.

 

Kanske är det därför som det verkar vara lättare att få spinoffserier som GXP och Seikishi (som ändå är canon) än fortsättningar -- för att man i dagens ekonomiska klimat inte riktigt kan skapa verk som förutsätter så mycket kunskap hos publiken.

 

Så jag vill också ha mer Tenchi Muyo! (om vi snackar om uppföljare och inte alternativa versioner).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Well, sen skulle det ju inte sitta fel med lite mera Shakugan no Shana, men det känns på något sätt självklart att det kommer (förr eller senare) så det är inget jag tänker för mycket på.

Det är redan påväg till våren 8)

For real? Jag trodde inte det var någon riktigt confirmed på det än :O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om vi är inne på gamla serier som det nog aldrig blir något av, hade jag gärna sett lite mer av Arslan Senki. Den tar ju nästan slut när den ska börja på riktigt och böckerna har jag aldrig haft möjlighet att läsa.

 

Jaaa! Instämmer till fullo. Det är ju precis vid slutet som den verkligen börjar... *snyft* När jag bemästrat det japanska språket skall jag skaffa böckerna. :) Som är illustrerade av Yoshitaka Amano. <3

 

Uh. Wikipedia säger:

"Because of the aforementioned issues regarding translations and names, as well as possible issues with funding the project, it took an extremely long time for the Arslan anime to make its way to the United States. While they originally began production in 1990, as of 2006, they have still not completed the story. Even so, the final two chapters of the OAV arc were not made available until years after the first four had been released, in 2002."

 

Så animén är officiellt inte slut, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

ouran high school host club borde hellt klart få en säsong två x)

 

Skip beat borde också få en säsong två, det har ju gått rykten om en säsong två men det är ju fortfarande inget spikat :/

 

cheeky angel tycker jag definitivt borde få en fortsättning x9 men det är väl inget som kommer hända dom närmsta tusen åren :(

 

yamato nadeshiko shishi henge (wallflower) borde få en fortsättning, eftersom hon sa i slutet att dom skulle fortsätta försöka få henne till en dam.. eller nåt sånt x) mins inte hellt hur den slutade.

 

Pandora hearts, den slutade lite utan ett riktigt slut.

 

ingen skulle väl ha något emot en fortsättning på kaichou wa maid sama? ;)

 

hatenkou yuugi borde få en fortsättning eftersom man fick se den där killen som är ute efter henne i slutet och varför tar dom fram honom om dom inte ska göra en fortsättning? :manlytears: vill ha fortsättning :heartbroken: *kommer antagligen inte få det*

 

B gata H kei slutade utan något riktigt slut :tireddrop: VILL HA EN ANDRA SÄSONG :pout:

 

finns säkert fler som borde få andra säsonger men kommer inte på nån nu x)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jag vet en serie som desperat behöver en fortsättning: Loveless! Inte för att det är något mästerverk, men för att den saknar klimax och slutade när den började bli som mest intressant.

 

Skulle även vilja se mer Full Metal Panic, kanske en avslutande serie på 26 avsnitt som knyter ihop alla trådar med tillfredsställande upplösningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Stjärnornas banér skulle jag gärna se mer av, men å andra sidan blev det ganska bra om man slutar med trean.

Med Genshiken minns jag inte hur det var, men jag vill minnas att det inte riktigt kändes avslutat. Retsamt att det säkert inte ens hade varit fler än några ynka avsnitt om de hade gjort efter mangan (som jag inte läst).

Baccano! borde absolut få en uppföljare! Det känns som en rik och äventyrlig värld där mycket mer kan hända. Durarara känns på något sätt mer färdig, det är ett utsnitt som funkar.

Noitamina-serierna Moyashimon och Manetprinsessan hade inget ordentligt slut som satte punkt för mer än någon liten karaktärsakt, så gärna dem.

Nadesico, för filmens slut var en sådan besvikelse. Eller, ja, egentligen var väl hela filmen det.

Nana! Utan tvekan, kanske mest av alla. Så mycket ouppklarat!

 

Gintama

Börjar om i april!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...