Hoppa till innehåll
Anime.se

Rebuild of Evangelion


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Här finns den på Nico. Om det kräver konto som ni inte har eller om den skulle försvinna, så finns den också här.

 

Bara goda nyheter idag! Måste undra varför de fortfarande bryr sig om att skicka slagskepp, dock. Om det inte har två ben och ett coolt namn tvekar jag att de har mycket att komma med.

 

Lite orolig över de nya karaktärerna, antar att vi får vänta och se hur de blir.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eva:3.0

Spoiler
Jag tror inte att Mari kommer ut i rymden, ser inte riktigt heller att hon slåss med Asuka. Inte omöjligt, förstås.

 

Berättelsen som jag konstruerar av att se trailern är att de -- NERV eller SEELE -- skickat Asuka ut i rymden för att hon blev smittad av en ängel. "Contaminated", typ. Säkert förvar. Frågan är väl varför hon har en Eva där också... Samtidigt, på jorden -- vad händer där? Jag tror inte att det är som i TV-serien, att Kaworu kommer som en ny pilot och yada-yada. Vi minns ju hur 2.0 slutade, med Kaworu som kastade ett spjut i ryggen på Shinjis Eva, och i teaser-klipped i slutet av 2.0 så pratas ju om en avstängning.

 

Jag föreställer mig att SEELE tagit över NERV, och att Shinji och Rei är strandade i en fejkvärld där han är vän med Kaworu. Ängel-Asuka bryter sig loss från sitt rymdfängelse och inleder en attack mot eller infiltrerar basen. Mari, som har sin egen agenda, hjälper till -- eller bekämpar Asuka.

 

Den första nya karaktären är inte Hikari, hon har ju fräknar. Istället fick hon mig att tänka på Yui Ikari, Shinjis mor, i yngre version. (Isåfall: klon? Drömfigur?) Den andra nya karaktären påminde mig om en "bridge bunny", nån av de där bakgrundskaraktärerna som arbetar i kommandocentralens lägre nivåer. Typ den här tjejen, fast med ny design.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eva:3.0

Jag tror inte att Mari kommer ut i rymden, ser inte riktigt heller att hon slåss med Asuka. Inte omöjligt, förstås.

 

Berättelsen som jag konstruerar av att se trailern är att de -- NERV eller SEELE -- skickat Asuka ut i rymden för att hon blev smittad av en ängel. "Contaminated", typ. Säkert förvar. Frågan är väl varför hon har en Eva där också... Samtidigt, på jorden -- vad händer där? Jag tror inte att det är som i TV-serien, att Kaworu kommer som en ny pilot och yada-yada. Vi minns ju hur 2.0 slutade, med Kaworu som kastade ett spjut i ryggen på Shinjis Eva, och i teaser-klipped i slutet av 2.0 så pratas ju om en avstängning.

 

Jag föreställer mig att SEELE tagit över NERV, och att Shinji och Rei är strandade i en fejkvärld där han är vän med Kaworu. Ängel-Asuka bryter sig loss från sitt rymdfängelse och inleder en attack mot eller infiltrerar basen. Mari, som har sin egen agenda, hjälper till -- eller bekämpar Asuka.

 

Den första nya karaktären är inte Hikari, hon har ju fräknar. Istället fick hon mig att tänka på Yui Ikari, Shinjis mor, i yngre version. (Isåfall: klon? Drömfigur?) Den andra nya karaktären påminde mig om en "bridge bunny", nån av de där bakgrundskaraktärerna som arbetar i kommandocentralens lägre nivåer. Typ den här tjejen, fast med ny design.

Jag ångrar mig Sceleris, jag ville nog egentligen inte höra några teorier...

...För att din teori låter sjukt trovärdig som något som skulle kunna vara den faktiska handlingen, och det har satt igång allsköns massa febril hjärnverksamhet hos mig.

 

Jag hade också för mig att Hikari (tack för namnet) hade fräknar, men Yui som du säger skulle kunna vara mer på målet. Hakan är definitivt där, det är bara frisyren som inte stämmer med vad man är van med från TV-serien (plus att jag aldrig ens kunnat drömma om hur en arg Yui skulle se ut!).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Dum fråga kanske, men finns det några trovärdiga teorier om vad den där nya tjejen Maris roll är i serien? Känns än så länge bara som om hon är instoppad för att få en ny kassako till merchandiseförsäljningen. :/

 

Ögnade igenom Sceleris teorier men fick sluta läsa. Det är roligare att räkna ut sina teorier själv än att få dem färdigserverade från folk som ägnat massa tid åt att tänka ut dem. Jag vill inte göra samma misstag som jag gjorde med A Song of Ice And Fire. ^^;;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dum fråga kanske, men finns det några trovärdiga teorier om vad den där nya tjejen Maris roll är i serien? Känns än så länge bara som om hon är instoppad för att få en ny kassako till merchandiseförsäljningen. :/

Ack ja, Mari... Hideaki Anno ville, kort uttryckt, ha med en ny karaktär för att tvinga in sig på ett nytt spår och för att tvinga sig släppa sitt grepp om serien.

 

(Textvägg, för att jag är Eva-nörd.)

 

Både nya och gamla Evangelion har, så vitt jag förstår det, utvecklats från ett väldigt anpassningsbart ramverk. När serien utvecklades så skrev de 1993 ett produktionsförslagsdokument, med beskrivningar av seriens teman, karaktärer, mål, kommersiella möjligheter (de nämner TV-spel). De beskrev förstås också vad avsnitten skulle handla om i stora drag; exempel:

  • "Avsnitt 3: 'Det första telefonsamtalet.' Shinjis nya skola. Hans första vänner. En tung strid i Tokyo-3."
  • "Avsnitt 17: 'Asukas första dejt.' Asuka besöker nöjespark för första gången. Om Misatos förflutna. En romantisk komedi."
  • "Avsnitt 24: 'Den förlovade tiden är nu.' Rei bryter ihop. Hennes hemligheter avslöjas. Äntligen vaknar de tolv starkaste apostlarna och nedstiger från månen. Eva-06 och den amerikanska kontinenten försvinner spårlöst. Människan erkänner sin hjälplöshet när de ser apostlarnas övermakt. Den förlovade tiden, då folk ska återvända till intet, närmar sig. Ett mänskligt drama i djupet av förtvivlan."
  • "Avsnitt 26: 'Det enda ordentliga att göra.' I det förstörda laboratoriets scen fullbordas alla mysterier och allt drama. Avrundning."

Från 1993 till seriens sändningsstart 1995 så hade förstås både design, storyunderlag och storyutveckling ändrats, och under seriens produktion så fortsatte den ändras. (För den som inte sett originalserien: de riktiga avsnitt 17, 24 och 26 blev inte det minsta som beskrevs ovan.) Anno och de andra ändrade serien efter behov och kreativa infall – som när Anno halvvägs in i serien började läsa böcker om psykoanalys.

 

Baserat på vad han och de andra har sagt är det ett liknande sorts arbete även nu. Planen med Rebuild från början, under förproduktionen av Eva:1.0, var ju att teckna om TV-seriens avsnitt 1-24 (och kanske End of Evangelion?) i form av 3 filmer och med det som utgångspunkt hitta på ett helt nytt slut i en sista film. Men så kom de ju på att de ville slå på stort och göra större ändringar, och blev ännu mer sporrade när Eva:1.0 blev en succé.

 

Så, Anno verkade från start ha några aningar om i vilken riktning han ville ta Rebuild, och han har tänkt ut nyheter och ändringar i storyunderlaget (som varför Asuka har ett annat namn, vilket kanske aldrig kommer tas upp i filmerna), men hans angreppsvinkel verkar vara densamma: de anpassar utvecklingen till situationen. När de skrev Eva:2.0 så var de till och med öppna för

huruvida Rei skulle dö

i slutet av filmen. Det betyder (kanske) att när vi ser det ena eller andra mystiska elementet i filmerna så är det inte säkert att Anno själv har bestämt sig vad det betyder ännu.

 

Och Mari? Anno har i princip sagt att han ville ta gamla Evangelion och göra något nytt, men om han inte tvingade sig till att introducera en ny karaktär så skulle han kanske bara upprepa sig. Han fann dock att originalet var för välkonstruerat (trots all improvisation): ändras karaktärsdynamiken introduceras en massa problem. Han tog andra till hjälp för att hitta på vad hennes karaktär skulle kunna vara, och gav carte blanche åt karaktärsdesigner Sadamoto: tillsammans skulle de lyckas "förstöra" gamla Evangelion (alltså bilden av det som han har i sitt huvud, för att kunna tänka i nya banor).

 

Mari är med från start i Eva:2.0 som en signal för både tittare och Anno själv om att det är nya grejer på gång, och även om hennes medverkan i filmen inte är vad det skulle kunna vara (de hade själva väldigt mycket problem med att balansera Shinjis roll som protagonist med Asukas utveckling och med Maris roll), så lade de ner väldigt mycket tanke i det, och jag tycker inte att det är så himla illa ändå. För min del känns det som att det är först från Eva:3.0 som man verkligen ska kunna bedöma Mari som karaktär.

 

 

 

Det gällde Maris roll i produktionen. Vad jag tror, eller snarare tänker mig kan vara fallet, om Maris roll i handlingen:

jag föreställer mig att Mari är en tjej som växt upp med något slags insider-perspektiv i hela den där hemliga organisationen. Shinjis mamma Yui var ju dotter till någon i SEELE, till exempel (vilket är varför Gendo närmade sig henne); kanske Mari är någon liknande persons dotter. I början av Eva:2.0 så beklagar sig Kaji över att behöva använda barn för sina egna syften, men Mari beklagar sig över att använda de vuxna för sina, så hon har uppenbarligen en agenda. Vad denna kan vara är förstås osäkert, men hon verkar vara en Kaji i barnformat: spelar för alla sidor som vill använda henne, för att nå sitt eget mål.

 

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håhå, jag hade fel i nästan alla spekulationer, ni som fruktade att de skulle ha spoilat nåt. :colonthree: De första sex minuterna och 38 sekunderna har sänts på TV, och klippet finns på nätet.

 

Spoilerz om början av filmen!

Spoiler
Mari är ute i rymden. Hon slåss inte mot Asuka, utan med Asuka (åtminstone just där). Den som de har skickat ut i rymden var inte Asuka, utan Shinji. Det som verkar hända är att de skickat upp honom i säkert förvar i rymden, men när då änglar börjar anfalla förvaringen så kommer Asuka och Mari till undsättning.

 

Hikaru Utadas nya låt till filmen är av lugnare, nedstämdare sort, så eftersom den säkert kommer att runda av filmen så undrar jag om inte filmen kommer att vara lite härligt deppig. :jhappy:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

He he, jag har också gissat att Anno skulle kunna lägga an lite positiva vibbar i 1.0 och 2.0, vilket resulterar i att folkmassan inklusive mig tänker: "Aha, det är en Evangelion på Prozac; en allmänt mer upplyft handling att symbolisera hans förbättrade psykiska tillstånd och den nya andan i de nya filmerna."

 

Och sedan göra om samma sak igen och köra oss genom köttkvarnen. :jhappy:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den fjärde nya Evangelion-filmen har ju, där de andra varit kända som 1.0, 2.0 och 3.0, varit känd som FINAL. Filmerna har ju också haft andra undertitlar: från den japanska dramaturgiska strukturen jo-ha-kyū (lugn början, stegring, plötsligt slut) fick de tre första filmerna undertitlar Jo, Ha och Q (uttalas som "kyū"), men på fjärde filmen har det bara stått "?". Enligt den här bilden (inga spoilers) så kommer den att heta 癸, eller Ki, som tydligen används för att beteckna den tionde i någon rangordning. Den betecknar också den tionde, sista himmelska stammen som används i bland annat den kinesiska kalendern. Vet inte om det är en slump, men år 2013 är just ett ki-år, 癸巳, och det är ju 2013 som sista filmen ska komma, och det verkar inte ha ändrats.

 

(Om de fortfarande är "on-track" med fjärde filmen för släpp 2013 så kanske det är därför 3.0 tog så länge: de skrev manus för båda samtidigt.)

 

Sen kollade jag lite på japanska filmrecensionssajter, och det allmänna intrycket verkar vara: "...Vafan?!" Fortsatta intryck jag fått från en spoilerfri recension och de som läst spoilerfyllda filmbeskrivningar är att det är knaaaaaasigt. "Hahahaha VA?!" är en typisk reaktion. Och förresten, "typ INGET ur förhandstitten i slutet på 2.0 är med i 3.0". Mer spoiler än så är för mycket för mig.

 

Det blir en lååång väntan... :manlytears:

 

Bonus: låtlista för soundtracket.

 

Red.: Det kanske inte var sant, det där om 癸? ANN skriver (och japanska Wikipedia håller med om) att den fjärde filmens tecken är ett musikaliskt repetitionstecken, alltså typ :||. Som de skriver, symbolen "används i musik för att beteckna repetition när slutet av en takt uppnåtts".

 

Man blir påmind om vad Anno skrev ett halvår före första filmen kom ut på bio: "Eva är en berättelse som upprepar sig."

Redigerad av Sceleris
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tillägg om titeln: Det lade jag inte märke till förut, men nu blev jag uppmärksammad på att de har ändrat ännu mer!

 

TV-serien hette 新世紀エヴァンゲリオン Shin Seiki Evangelion.

Filmen hette 新世紀エヴァンゲリオン劇場版 Shin Seiki Evangelion Gekijōban.

 

De första tre filmerna fick namnet ヱヴァンゲリヲン新劇場版:序/破/Q Wevangeliwon Shin Gekijōban: Jo/Ha/Q. (We och wo uttalas e respektive o.)

Fjärde filmen kommer att heta シン・エヴァンゲリオン劇場版:|| SHIN Evangelion Gekijōban: :||!

 

För er som inte gillar att höra teorier så spoilermarkerar jag mina funderingar till namnändringarna. :wink:

När de nya filmerna kom så tänkte man ju att ändringen antingen var för att vara märkvärdiga (stavningarna för "we" och "wo" är ju lite som med gammeldags svenskas k- och v-ljud. "Hvad skrifver qvinnan?") eller för att signalera att "det här är inte förra generationens Evangelion". Men om det är signalen, och man nu går tillbaka till tidigare stavning... menar man då att det är förra generationens Evangelion? Speciellt då med det här musikaliska upprepningstecknet :||, då börjar jag ju tänka att det nästan kan ligga nåt i "uppföljarteorin". Jag tycker fortfarande att argumenten ("havet är rött, alltså måste det utspela sig efter End of Evangelion") är väldigt svaga, och jag hoppas verkligen inte att de kopplar samman verken (det känns som kreativ inlåsning – mer än vad det redan är), men möjligheten finns där. Sen det här SHIN i titeln, när det står シン SHIN istället för 新 Shin så blir det också en markör. Kanske i stil med "det här är NYA gamla Evangelion". Eller så står det för 真 shin, som står för sanning, typ "det här är SANNA gamla Evangelion".

 

Sååå... I slutet av Eva:3.0 så kanske Shinji vaknar upp ur en dröm och finner att han fortfarande är i End of Evangelion.

:happydrop:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och sedan...

Spoiler
...Så blir hela fjärde filmen som avsnitt 25 och 26 av TV-serien, två timmar långt.

Typ! :D

 

Nej, det verkar faktiskt inte som det. Läste en snubbe på Twitter som gav några spoilerfria intryck (i stil med "det är jätteknasigt och ändrar jättemycket").

Spoilerfria intryck.

Spoiler
  • I need to watch Q again before I write a review about it. It's just too out there and strange to fully take in just once.
  • Like, It's Normal Anime. It's not like End of Eva fuck your face like crazy art film stuff
  • But it's Bizarro World Eva, that's for sure.
  • Also, there's no ending. It's just a beginning and a middle.
  • I can see why they wanted to do a double feature with the last two films at first. This movie just doesn't work on its own.
  • I guess one slight issue that I think will be tough to resolve is that the game is changed so much, it's hard to really develop all the big interesting/weird/awkward changes they throw at you with just one movie left.
  • One thing this movie made clear: All the "next episode preview"s up until now have been complete BS meant to mislead you
  • For instance, this scene [from 2.22]? Never happened. http://twitpic.com/be8bl8
  • This trickery is made even more clear by the absolutely stupid and impossible preview for the last one. [Han skriver
  • Also, Mari still hasn't done anything interesting.

[...]

  • [...] that scene [from the preview of Eva: Final] is impossible in Q.
  • The movie is such a huge game changer. Not sure in a GOOD way, but it changes things up a lot.

Och förresten, angående att det är svårt att utveckla alla ändringar med bara en film kvar? Jag minns för några år sedan, då var det en kille på EvaGeeks som hävdade att han kände någon (minns inte om killen själv var i Japan, det kan han ha varit), en äldre man med kontakter i animeindustrin, som hade hört att de nya filmerna bara var början. EvaGeek-killen verkade dock som en konstig typ, kanske åt mytomani-hållet, men tänk om det låg nåt i det? :O

 

Och just det, här är musikvideon för Hikaru Utadas låt till filmen. (Videon har inget med filmen att göra.)

 

http://www.youtube.com/watch?v=JWLGEU5cfd8

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Usch vad de spoilerfria intrycken gör mig pepp på att få se filmen i Japan. Inte för att jag kommer förstå ett ord av vad de säger (ok, kanske något tack vare års tittande på anime) men det visuella bör räcka till en bit på vägen iaf. En bild säger mer än tusen ord?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack för dina teorier Sceleris! Jag ska se om de första två filmerna med dina teorier i åtanke och se om jag tycker att Mari känns mer motiverad i berättelsen ur det perspektivet.

 

Vi får väl se om man lyckas hålla sig ospoilad tills man får möljighet att se tredje filmen. På något vis har jag en känsla av att det blir svårt att undvika.

 

Lite Evangelionpepp börjar jag känna mig! Animeintresset kommer och går men Evangelion består. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åååååh, jag läste en "spoiler" om filmens grundhandling, alltså typ nåt som man kommer få veta typ nån gång under de första tio minuterna av filmen, fy fan vad kul! :reallyhappy:

Spoiler
3.0 utspelar sig typ fjorton år efter 2.0! Typ alla utom Shinji, som varit bortlåst, är fjorton år äldre!

 

Undrar om det är det som är den där "game changer":n de pratade om. För liksom, tänk vad det innebär för alla karaktärsrelationer.

 

 

 

Ansökte om nytt pass idag, första på tolv år. Premiären av sista filmen 2013 måste erfaras!

 

Red.: Om nu sista filmen kommer 2013. De har tagit bort årtalet från sidan nu!

Redigerad av Sceleris
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Beroende på vad jag gör 2013 kanske jag kopierar dig på den planen, Sceleris. Synd att jag är så usel på japanska bara. Kollade just mitt eget pass och det håller till 2016. Borde vara lugnt, så seg kan inte ens Anno vara! ;)

 

Förresten, jag har aldrig förut övervägt hypnos för att glömma något, men efter den spoilern funderar jag på om det vore en möjlighet.

Jag tyckte dock Mari och Asuka såg ganska oförändrade ut i trailern/försmaken?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förresten, jag har aldrig förut övervägt hypnos för att glömma något, men efter den spoilern funderar jag på om det vore en möjlighet.

Jag tyckte dock Mari och Asuka såg ganska oförändrade ut i trailern/försmaken?

 

Eva:3.0

Spoiler
Förklaringen är visst att "LCL förhindrar åldrande". :happydrop: Vilket å ena sidan låter som en hafsig ursäkt, men å andra sidan fungerar som en metafor för Eva-fans. "Ni har stannat i utvecklingen!" kanske Anno vill säga!

 

Nåja, så farligt är det väl inte att veta. Det är klart, att få veta det när det väl händer i filmen (jag tror det kommer strax efter det TV-sända introt) skulle bli en enorm överraskning, lika stor för tittaren som för karaktären, men det är ju förmodligen bara toppen av isberget. Det finns nog mycket "WTF?!" kvar. :]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

[00:16:20] <&Sceleris> ÅÅÅÅåååååååååååh

[00:16:23] <&Sceleris> ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH

[00:16:26] <&Sceleris> HNNNNNNNNNNNNNNNNNNNG

[00:16:30] <&Sceleris> >________<

[00:16:38] <&Sceleris> www.animenewsnetwork.com/news/2012-11-23/evangelion-3.0-1-minute-animated-music-video-posted

[00:16:56] <&Sceleris> Spoileraktig video kanske.

[00:17:03] <&Sceleris> Men det ser så SNYYYYGGT ut.

[00:17:49] <&Sceleris> Så många färger och saker som snurrar och explosioner och arga och ledsna barn!

 

Jag längtar. (;_;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gogo om 3.0:

Den var helt jävla CRAZY. Gånger 9000. Alltså.

Wat.

Och självklart räckte inte min japanska till helt och hållet [...]... Men shit dude...............

Dude....... säger jag bara.

Sjukt snygg var den iaf

På frågan om han blev taggad inför 4.0:

Jag vet inte om jag är taggad. 3:an var så galet crazy. Efter tvåan blev man jättetaggad på 3:an. Men jag bör nog se om 3:an ett par gånger innan jag är med på noterna.

 

Och han rekommenderar att inte se någon ynka eventuell camrip.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Till slut gav jag mig inför en knappt acceptabel camrip av Rebuild of Evanglion 3.0. Det gick inte att vänta. På något vis känns det passande, med tanke på att det första jag såg av Neon Genesis Evangelion var en musikvideo baserad på avsnitt 24. Kvalitet och sammanhang ger vika för min kärlek till karaktärerna i den här serien. Men Rebuild är verkligen Anno-rlunda från originalserien, denna gång på riktigt. 

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Till slut gav jag mig inför en knappt acceptabel camrip av Rebuild of Evanglion 3.0. Det gick inte att vänta. På något vis känns det passande, med tanke på att det första jag såg av Neon Genesis Evangelion var en musikvideo baserad på avsnitt 24. Kvalitet och sammanhang ger vika för min kärlek till karaktärerna i den här serien. Men Rebuild är verkligen Anno-rlunda från originalserien, denna gång på riktigt. 

Hur mycket tyckte du om filmen då? Var den bra? Taggad inför nästa?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Utan större spoilers, mina intryck från en kamerainspelning av film 3:

Början var långsammare än förra filmen. Det kan bero på ljudkvaliten på min video och undertexterna, för det var en hel del intressant som skedde på skärmen.

Filmen är centrerad runt Shinji (och oss Kaworufanatiker). Mycket har hänt sedan förra filmen, och Shinji vet lika lite som tittaren. 

Kaworu,

Kaworu!

Kaworu är gjort som カヲル渚 skall göras. Kaworu är en väldigt speciell arketyp som få klarar av att återskapa, men Anno och hans gäng visar återigen hur en omänskligt medmänsklig karaktär beter sig.  Tålmodlig och ödmjuk, samtidigt som han förråder samtliga möjliga att förråda. 

Öh, var det något annat? Åh, visst ja!

Filmen är långsammare än de två tidigare, både vad gäller karaktärsutveckling och handling. Det känns som om regit vlll visa hänsyn inför Shinjis förvirring i och med många långsamma scener. Problemet är att en film inte kan ägna sin fulla uppmärksameht till en sak. Den som klarade NGE episod 2/3 kommer klara sig utmärkt. 

Trailern till filmen har lekt med oss tittare, och nästan visat lika mycket som själva filmen gjorde, Jag gissar att det beror på de många manusförändringar man hört rykten om. Jag hade hoppats på att få veta mer än jag fick. 

Filmen hade helt ok sakuga. Evas klassiska tyngd kändes igen

 

Jag exploderade vid flera tillfällen. @v@

Filmen lämnade mig tyvärr inte lika peppad inför nästa film som 2.22 gjorde. Å andra sidan är det svårt att återskapa, för att se Asuka med ögonlapp är något helt speciellt. 

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jag tycker vi behöver en Sluta-röka-app, fast för oss som motstår cam-rippen. Infoga kommentarer som en dylik app skulle kunna spotta ur sig nedan.

 

-Du är jätteduktig!

 

 

EDIT: Nu behöver jag appens stöd. Jag skulle leta efter information om EVA-00 av diverse anledningar och ramlade in på evageeks hemsida. Innan jag fattade vad som hade hänt så hade jag spoilat mig med tekniska specifikationer för tre nya EVA-modeller.

 

Det får inte vara många månader kvar nu.

Redigerad av hillster
  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 weeks later...

YTcy.png

 

"Ni vet väl vad som kommer den 24 april?

Eva:3.33 på Blu-ray."

 

Mari sa det, så det måste vara sant! (Och så säger även andra desto mindre pålitliga källor det, om man bryr sig om sånt.)

 

Jajamänsan -- det kommer alltså bara att ta 5 månader och en vecka från biopremiär till köpvideosläppet! Jag räknade kallt med 8-10 månader. (1.01 fick vi vänta 8 månader på, och 2.22 nästan ett helt år!)

 

Väntan känns till och med hanterbar när man har ett datum... (^-^) *stoppar undan en osedd camrip*

 

Undrar vad det är som gör att det går så fort nu. Det brukar ju ta åtminstone ett halvår för biofilmer att komma ut på Blu-ray tycker jag. Rent ekonomiskt, smida medan järnet är varmt? Eller kanske Anno ville få ut den reviderade versionen på grund av alla förvirrade biobesökare?

 

Eller så har de helt enkelt flyt i produktionen: de kanske vet exakt vad de vill göra med berättelsen och projektet i helhet. Jag hoppas på detta, för det antyder att de skulle kunna komma ut med fjärde filmen innan Tredje nedslaget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...