Hoppa till innehåll
Anime.se

Rebuild of Evangelion


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Jasså du? Jag trodde inte skillnaderna skulle bli så stora som helt nya karaktärer.

Det är nya karaktärer, nya robotar, nya änglar, en helt ny mytologi, en ny handling och ett helt nytt slut som utlovas. Någon på Studio Khara har visst sagt att "jösses, det är nästan FÖR annorlunda", vilket får det att vattnas i munnen för mig. ;)~

Det var välidgt mycket mer än vad jag visste, vadå rebuild? Det är ju för satan EXTREME MAKEOVER... inte för att jag har något som helst emot det. Den nya karaktären ser också rätt hawt up, men det kan vara för att jag har ett milt fall utav glasögon-fetish. Undrar varför de ändrade på Asukas namn, kan endast tänka mig att det är något story-relaterat för annars känns det ärligt talat lite meningslöst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den nya karaktären Mari är namngiven och skådespelargiven.
RIfWQccJV.jpg

 

Flickans namn är Makinami Mari Illustrious (tilltalsnamn "Mari" -- hon är troligtvis halvjapansk, som Asuka, vilket återspeglas i deras namn: japanska efternamnet, förnamnet, utländska efternamnet) kommer spelas av Maaya Sakamoto. (Yay, Maaya!) Hennes roll i filmen är fortfarande okänd.

 

Asuka har för övrigt fått ett nytt namn: Shikinami Asuka Langley (istället för Sohryuu Asuka Langley).

Jag har aldrig varit ett fan av glasögon, men hon är fan nice :3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag håller med Sceleris. Det hade inte varit lika spännande om det var exakt samma berättelse i en ny förpackning.

Det var också tal, när ryktena började komma om möten på Gainax i början av 2005, om att en prequel (canon för TV-serien) hade kunnat bli av. Det hade också fungerat. Om man hade fått se uppbyggnaden av deras onda planer och grundläggandet av Nerv, Gehirn och Seele. Med en ung, het Gendo i spetsen. :)

 

Nån mer än jag som ska se filmen på bio i Japan? ^_^
Jag kommer vistas i Japan hela sommaren så jag lär se den här på bio då den dyker upp. Spela roll om jag inte är tillräckligt skillad på japanska än för att fatta allt som sägs, det är inte varje dag man kan se Evangelion på bio i Japan.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade gärna sett filmen på bio, men jag åker hem bara nån dag efter premiären och kommer troligtvis att befinna mig antingen i Hokkaido eller Osaka innan dess. Filmen har väl premiär i Tokyo? Kan inte tänka mig att det blir särskilt lätt att få tag på biljetter till någon av de första dagarna heller... Men drömma kan man ju.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade gärna sett filmen på bio, men jag åker hem bara nån dag efter premiären och kommer troligtvis att befinna mig antingen i Hokkaido eller Osaka innan dess. Filmen har väl premiär i Tokyo? Kan inte tänka mig att det blir särskilt lätt att få tag på biljetter till någon av de första dagarna heller... Men drömma kan man ju.

Det gick väl väldigt bra för första filmen på bio, så det hade inte varit otroligt om tvåan får lite större premiär. Åtminstone mer än bara Tokyo, kan man tycka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag får kolla upp det igen när det närmar sig. Hokkaido lär knappast köra filmen på ett tag, men Osaka kanske...

 

Åh, Ikebukuro är min absoluta favoritplats i hela Tokyo... Där har jag spenderat mååånga timmar med shopping och med att bara hänga. Jag ser fram emot att göra en ordentlig räd på Jungfruvägen när jag är i Tokyo. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De tre flickorna (exklusive Shinji, höhö) finns avbildade i sina plugdräkter på den officiella sajten.

 

Och så några fler bilder.

Shinji har ny tröja! (Touji har också en ny stil.)

ASUKA LOVE! Ny stil! Jag gillar! (Och robotar. Och Maya.)

Den som vill förstöra överraskningen med utformningen av EVA-05 kan klicka här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nya bruden är ju skitful!!!!!!!!!!!

Ja.

 

Jag frågar mig själv lite vad hon egentligen kan ge till utvecklingen av de andra karaktärerna, men nog finns det potential för mindfuck i henne. Jag undrar om någon kommer få en drastisk annorlunda utveckling än i serien...

 

Men... vad är det för fel på hennes plug suit? Alla andra har ju haft åtminstone liknande design. I den där ser hon ut som en pokemon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar den nya dräkten, just för att den sticker ut. Det är just vad jag vill ha i nya Eva, grejer som får mig att undra "va?!". :)

 

Nya bruden är ju skitful!!!!!!!!!!!

Äh, det är inte i klass med våra gamla favoriter, men nog är hon ju okej. Men jag hoppas verkligen att det är mer än en nisch som Girlfriend of Steel-spelen som båda fick varsin ny brud i form av något halvhjärtat nytt kärleksintresse för Shinji. De var väldigt "meh".

 

Namnet Mari Illustrious kanske antyder utländsk härkomst. Marie, Mary? Från en annan av NERVs filialer? Jämförbar med Asuka?

Ja, min teori är att hon är japansk-amerikansk. Och att medan Rei är "känslolös" och Asuka är "arg och tävlingslysten", är Maris personlighet mer positiv (baserat på hennes citat från postern, typ "Om du [shinji] är så hård mot dig själv kommer du kunna inte ha roligt.").

 

Eller varför inte... (Evangelion TV-spoiler)

Spoiler
Ni minns att Kaworu var en ängel från Adams sida? Och Rei är som en "ängel" från Liliths sida? Den nya filmen verkar ju enligt förhandstitten i första filmen ha flera "ADAMS". Tänk om Mari är en "ängel" från en tredje part?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanske bara är jag men jag får varken "wow" eller "meh" känsla av Mari Illustrious, tycker att stilen passar in rätt så bra i evangelium universumet. Ska dock bli intressant att se hur hon är som person samt hennes koppling till NERV.

 

De som klagar på hennes dräkt kan ju kolla på EVA:n hon kör (antar att det är hon ska köra den) den skiljer sig lika mycket mot de andra som hennes dräkt, om inte mer.

 

Eller varför inte... (Evangelion TV-spoiler)

Ni minns att Kaworu var en ängel från Adams sida? Och Rei är som en "ängel" från Liliths sida? Den nya filmen verkar ju enligt förhandstitten i första filmen ha flera "ADAMS". Tänk om Mari är en "ängel" från en tredje part?

Hmm intressant tanke faktiskt men om jag ska vara ärlig så tror jag inte riktigt på den teorin men säker ska man aldrig vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Evangelion:2.0 har haft premiär. Som i 1.0 visades en förhandsvisning av nästa film, som avslöjades heta Evangelion Shin Gekijouban: Q quickening (istället för tidigare sagda Evangelion Shin Gekijouban: Kyuu). "Quickening" är, förutom namnet på den andra Highlander-filmen (olyckligtvis nog), engelska och betyder ungefär att något börjar få liv, men är även namnet på det stadium då en gravid kvinna börjar känna fostrets rörelser...

 

...

 

...

 

Shit shit shit shit shit jag MÅSTE till Tyskland och se filmen! (>o

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...