Hoppa till innehåll
Anime.se

Meus Galleri!


Meu
 Share

Rekommenderade inlägg

Tänkte jag skulle göra en tråd där jag kan slänga upp lite bilder då och då om det finns intresse.

Känn er välkommen att kommentera, ge tips, flama, trolla o.s.v.

 

Avatar innan jag scalade ned den och dränkte den i adjustment layers.

 

Söt Zombie-Goblin (speed paint) Varning om du har lätt att få mardrömmar I guess. ^^

 

Alexstraza the Life-Binder Gammal bild.

 

 

Lite Clannad Fan-art. Min nuvarande bakgrund.

 

Försök till porträtt (speed paint). Jag är fan animeskadad. Kör jag utan referens gör jag av någon anledning gigantiska ögon och jätte små munnar, och om man försöker rita realsim blir det bara pannkaka av anatomin. >:)

Måste träna mera!

 

edit...

Wow.... just wow...Det är i skrivande stund några veckor sen jag gjorde denna bild och jävlar.. Inser nu hur ruskigt off allting är. Funderade ett tag på att ta ned bilden, men jag tror jag ska dra in den i PS och fixa till den lite... Uppdatering kommer.

 

-Ny-

 

Samma beskrivning som ovan fast jag har lagt ned "lite" mer tid på denna. Om man bara kolla på högersidan tycker jag hon är ganska lik en karaktär får en relativt känd anime/manga, nån som kan gissa vem jag tycker hon är lik? (Kanske bara är jag, men vi får se. ^^)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Väldigt fina båda två! Jag gillade din speedpaint-bild framförallt. Ögonen var kanske lite stora jämfört med resten, som du sa, men jag måste säga att håret var väldigt läckert tecknat. Och ögon, näsa och mun är väldigt fina om man tittar på dem separat. Det är ju inte alltid så himla lätt att tänka på proportioner när man är mitt i en teckning. Jag brukar själv skratta gott åt just proportionerna på mina gamla teckningar när jag tar fram dem nån gång om året.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@My

 

Haha, jo, oftast när jag gör en bild tycker jag den ser helt ok ut. Men några veckor senare tänker jag "Vad fan sysslade jag med?".

Men det tyder väll på att man gör progress får vi hoppas. ^^

 

 

 

@Ashaz

 

På de som jag markerat som "Speed Paint" så gör jag allt i gråskala för att sen lägger på färg. Annars kör jag Skiss -> Lineart -> Färg. Jag har stora problem med att lyckas hantera hue och value samtidigt på lite mer komplexa objekt (dvs det mesta som inte är anime/manga) :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Verkar inte vara så många som postar nya saker här, så varenda liten "bump" är kul o se =)

 

Tycker det nya porträttet är bättre än det föregående, ser mindre anime/manga ut, ögonen är kanske lite stora men inget man tänker särskilt mycket på. Dock så tycker jag att du ska göra vänsterögat likadant som högerögat, för det ögat är så sjuuuukt snyggt! =) Munnen är också riktigt välgjord.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...