Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime vinter 09/10


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

Winter 2009/2010

 

winter-09-10-v1.jpg

 

Tänker inte skriva så mycket mer utan bilden tala för sig själv, serier som ska bli intressanta för mig är:


  • Dance in the vampire bund
    Nodame Cantabile Final
    Qwaser of stigmata
    Hidden God
    Omamori Himari

 

Sen om alla blir nåt att se får tiden utvisa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De jag spikar redan nu är:

Durarara!! och Dance in the Vampire Bund

 

Sedan har jag väl två stycken kanske, Katanagatari och Qwaser of Stigmata. Sistnämnda funderade jag att läsa mangan ett tag, men kom aldrig igång med det. Så kanske kan kika på animen innan jag bestämmer mig helt. Är även intresserad av både Hidamari Sketch och Nodame, men har inte tittat på dess föregångare så det får vänta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Anime jag kommer kolla in:

  • [*:2299joj5]DRRR!![*:2299joj5]So.Ra.No.Wo.To[*:2299joj5]Katanagatari[*:2299joj5]Hidden God

Anime jag kommer ge en chans:

  • [*:2299joj5]Dance in the Vampire Bund[*:2299joj5]Qwaser of Stigmata (Infon om att huvudpersonen fick kraft från bröstmjölk gjorde hela serien kolossalt ointressant, men ger den en chans ändå.)[*:2299joj5]Rose O'Neills Kewpie[*:2299joj5]Omamori Himari
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska prova:

    [*:1bbso8ux]Durarara!!: För att den är från skaparna av en av 2007 års bästa serier, Baccano!.
    [*:1bbso8ux]Dance in the Vampire Bund: För att den verkar dum och dålig och ytlig och ha loli-vampyr-fanservice.
    [*:1bbso8ux]Hanamaru Yochien: För att det är Gainax. (Fortfarande skeptisk... men... Gainax!)
    [*:1bbso8ux]Nodame Cantabile Final: För att GYABOO!!
    [*:1bbso8ux]Chu-bra: För att det verkar vara säsongens mest oförskönat vulgära idé. (De försöker alltså inte ens få det att verka som att det INTE är en serie för perversa as.)

 

Väldigt fattigt. Verkar som att man kommer ha mer tid att ta uti med sin "backlog" då!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att se:

 

• DRRR!!

• Nodame

• Hidamari sketch

• Hidden god

 

 

Att ge ett försök:

 

• Dance in the vampire bund

• Katanagatari (samma skapare som gjort Bakemonogatri)

• Ladies vs butlers (random try)

• Chu-bra (bara för den knäppa ideén..really)

 

 

Något såndant tror jag~ ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blev rätt sugen på Vampire Bund bara för den där kick-ass bilden, men jag hade ju tänkt läsa klart mangan först :/

Den var ju bra, och jag känner bara inte för att mixa medier mitt i.

 

Well, det är väl ett tag kvar så jag kanske hinner få tag i de volymer som finns tills dess. Den femte ska visst komma nu i november. Finns det någon ingo om hur mycket som kommer att animeras nu?

 

Annars har jag inte ställt in siktet på någon vinterserie alls än. Fortfarande uppe i hösten och orkar inte bry mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blev rätt sugen på Vampire Bund bara för den där kick-ass bilden, men jag hade ju tänkt läsa klart mangan först :/

Den var ju bra, och jag känner bara inte för att mixa medier mitt i.

 

Well, det är väl ett tag kvar så jag kanske hinner få tag i de volymer som finns tills dess. Den femte ska visst komma nu i november. Finns det någon ingo om hur mycket som kommer att animeras nu?

 

Den har redan släppts och den är AWESOME!!!!!!!! Typ jätte AWESOME

 

JA ni som känner mig så prioriterar jag all anime :3 bortsett ifrån några få enstaka, flaskis vet vilken/vilka :D

 

Men Dance in the vampire bund ser jag mest fram imot då jag älskar verkligen mangan, Sen kommer väl Omamori Himari då jag följer den mangan också men jag borde inte ha allt förstora förväntningar på just den animen men det kan inte hjälpas :(

 

Sen som sagt måste man ju se på allt iaf testa allt ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Dance in the Vampire Bund - Trailer:

 

Man kommer förbi upphovsrättsbegränsningarna om man använder BB koden

länk

men anime.se stödjer ju inte den koden.

 

För er som har Niconicodouga kan se det här utan problem:

http://www.nicovideo.jp/watch/sm8148586

 

Eller via Ikikata:

http://www.ikikata.se/en-forsta-trailer ... mpire-bund

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Har precis kommit ikapp Hanamaru. Karaktärerna i den här serien är alla så extremt överdrivna (barn i "sexiga" poser. tsundere lillasyster) att dom blir som parodier på sig själva. Vet inte hur långt det bär dock. Det är väl trevligt och ok att kolla på, men inget speciellt tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Men kom igen Hanamaru. Var det nödvändigt med ett yakuzaavsnitt? Eller är det bara jag som tycker det är väldigt, väldigt dåligt varje gång det dras in en massa yakuzaskit i anime? Det handlar alltid bara om "humorösa" hot och huvudkaraktärer som blir rädda. Det är inte kul längre.

 

Men jag måste också nämna hur förvånad jag är över att jag tyckt om varenda ending i Hanamaru hittills. Med ett nytt ed varje avsnitt förväntar man sig lite varierande kvalitet, men alla har varit helt lyssnbara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...