Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime våren 2010


wilfried
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Jag tycker som wilfried, det finns en hel del intressant som kommer nu till våren. Här en mindre lista på det jag ska försöka se/ge en chans:

Senko no Night Raid

Iron Man

Arakawa under the Bridge

RAINBOW - Nisha Rokubo no Shichinin

Ookiku Furikabatte 2

Ichiban Ushiro no Dai Maou

Working!

Giant Killing

Major S6

B Gata H Kei

Kaichou was Maid-sama!

K-ON! 2

Ikkitousen: Xtreme Xecutor

Black★Rock Shooter

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mm. Håller absolut med. Verkar bli en spännande säsong. Ska försöka kolla igenom den lite mer ordentligt snart, men en jag absolut kommer se är rainbow. Troddes komma ut förra våran, så redan då blev jag hypad inför den då den ser tämligen allvarlig ut. The wait is over :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla som skrattar åt Iron Man borde ta sig en seriös titt på trailern.

 

Senko no Night Raid - Låter intressant men kan inte hjälpa att fundera på om den inte kommer glorifiera Japans intrång i Kina etc. Eller tvärtom, inte visa något alls. Hur som helst är jag intresserad.

 

Yojo-han Shinwa Taikei - Maasaki Yuasa....spikar denna direkt.

 

Arakawa under the Bridge - Något nytt från SHAFT, och det ser ut att vara lite "whacko". Kan bli bra tror jag.

 

RAINBOW -Nisha Rokubo no Shichini - Denna har jag varit intresserad av sedan den dök upp förra året men blev framskjuten. Kan nog bli riktigt bra.

 

Gundam Unicorn - GUNDAM UNICORN!

 

Kanske:

House of Five Leaves - Om stilen är densamma som på promo bilden är jag väldigt intresserad av att ge den ett försök.

 

Heroman - BONES och Stan Lee? Hur kan nu detta bli?!

 

Giant Killing - Kikade lite på mangan RAW för ett tag sedan, såg relativt intressant ut.

 

K-On s2 - Mja, vet inte om jag vill röra den här men jag har ju tittat på s1..

 

Super Street fighter IV - Har små planer på att lägga vantarna på spelet när det kommer, vet inte om man kanske får animen med spelet då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

House of Five Leaves - Om stilen är densamma som på promo bilden är jag väldigt intresserad av att ge den ett försök.

De som ska göra animen har i alla fall lovat att efterlikna den så gott som möjligt, vilket låter lovande. Det är en bra manga i alla fall.

 

Själv har jag längtat som en tokig efter andra säsongen av Ookiku Furikabutte, men jag är även intresserad av följande:

 

Mycket intresserad:

House of Five Leaves (mangan är riktigt intressant)

Yojo-han Shinwa Taikei (Allt av Maasaki Yuasa är intressant så klart)

 

Ganska intresserad:

Senko no Night Raid (Intessant med anime som inte är baserad på manga)

Arakawa Under the Bridge (story av samma snubbe som skrev Saint Oniisan)

Rainbow (mangan sägs vara otroligt bra)

Uragiri wa Boku no Namae o Shitteiru (Nu när Black Butler s2 verkar vara fail, så behöver jag en ersättare för att få min dos av ångestfyllda, bildsköna pojkar som ser bra ut tillsammans)

 

Hur mycket jag verkligen kommer att titta på återstår väl att se, men det är klart intressantare serier den här säsongen än på mycket länge!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag måste säga att det är ganska få titlar som jag känner mig intresserad av i dagsläget. Den enda av TV-serierna som jag vet att jag kommer kolla på är andra säsongen av K-ON!, eftersom det är en KyoAni-titel. Resten känns rätt ljummet. Det är klart att ett direkt samarbete mellan en animestudio (Bones) och Stan Lee är lite intressant som företeelse men jag förväntar mig inget "stort" från den produktionen.

 

Sedan kommer jag naturligtvis följa Blu-Ray-utgivningen av Darker than BLACK - Ryuusei no Gemini då varje "jämn" volym innehåller ett nytt avsnitt i OVAn - Darker than BLACK - Kuro no Keiyakusha Gaiden - som bygger en bro mellan första och andra animen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eftersom jag sett tidigare säsonger av Major så blir det till att se säsong sex också. K-ON blir det också att se, kommer säkerligen att se iaf första avsnittet på de många av de nya serierna, men sen är jag väldigt tveksam till om de kommer bli nåt bra eller inte.

 

Självfallet så väntar jag på OVA 2 av darker than black.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angel Beats är väl det som är bestämt än så länge.

 

http://www.youtube.com/watch?v=gQNipo08ejM

Jag funderade på om den där skulle bli något å ha, för plot outlinen lät intressant. Ser rätt lovande ut. Blev lite avtänd när konserten kom dock >_>

 

Om den nu inte kommer vara det för att få sälja fler DVDer vill säga...

Precis det jag syftar på.

ARGH! Glädjedödare. Tänkte kolla in den bara för att, men nu när du säger sådär. Får se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då ska vi se vad vi spanat in.

 

Senko no Night Raid Eget, och ser i alla fall coolare ut än Sora no Woto ._.

Arakawa under the bridge lolshaft. Om det verkligen är med en kille som har en knubbig gul stjärna som huvud går det inte att motstå.

Raindbow Som sagt.

Angel Beats Också som sagt. Påminner mig om Sora no Otoshimono. Fast bra. Vilket påminner mig om att jag borde se klart på den, och har jag inte sagt sådär om någon annan serie också?

Working Den här ska jag ge en chans bara för att den är så ärlig. En tjej jobbar på ett café. Slice-of-life comedy, bitches. Ät det eller stick. Är den inte rolig blir det nog dropp efter bara två avsnitt.

K-On 2 Första var go. Hoppas det fortsätter så.

Kiss x Sis Bara måste. It has a certain appeal :D

Black rock shooter Tjaa, bilderna på henne är coola. Jag vet inte annars vad den där Miku "skinnen" kommer ifrån (för det är väl Miku?), men måste kolla vad tusan det är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan inte bara mer än längta till S6 av Major kommer ut. Kan i princip alla avsnitt hittills utantill ;). Sjukt såld på den serien.

 

Säg även ut som om det fanns en 3-4 titlar till som verkade intressanta.

 

Så dom jag ska ge en chans är

 

Majors S6

Som sagt sett alla säsonger hittils helt såld.

Senko no Night Raid

Hakuouki: Shinsengumi Kitan

B Gata H Kei

Ikkitousen Xtreme Xecutor

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...