Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime sommaren 2010


Voffe
 Share

Rekommenderade inlägg

Oho~ High School of the Dead i animeform? :O

 

Den där Ookami-san to Shichinin no Nakama-tachi animeras av JC Staff, samtidigt som det finns en rollfigur som nästan ser ut som Taiga i Toradora. Antagligen kommer röstskådespelaren vara Kugimiya Rie också :D

 

Strike Witches 2, även om det är en väldigt ytlig fanservice-serie, så kommer jag nog kolla på den ändå :3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Shiki blir det för mig. Jag läste delar av mangan när jag var i Japan förra året och den verkar väldigt stämningsfull. Drabbas jag av akut animebegär kanske jag även tar mig en titt på Kuroshitsuji II, trots att jag inte känner mig direkt förhoppningsfull.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara fjorton nya serier den här gången alltså, OAVer ej inräknade. Två av vilka verkar intressanta: Shiki och Nurarihyon no Mago. Det blir färre och färre för varje säsong; just när man började tro att moe-serierna börjat avta ser man nu åtta serier jag starkt misstänker vara just sådana.

 

Å andra sidan har jag fortfarande inte sett av några av förra säsongens utlovade serier. Vad hände till exempel med Iron Man?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jajuste. Mitsudomoe såg jag ju om på visual damage. Den kommer jag kolla ett par avsnitt av och se om den blir rolig. Fast jag måste ifrågasätta om det är möjligt med trillingar som ser så olika ut, såvida det inte är provrörsbarn.

 

Annars... Jag vet inte om jag orkar planera att se något. Blir nog snarare de som det blir ett stort hallå om. Men vad är den nya Kure-Nai? En uppföljare?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingenting ser direkt lockande ut, men blir det något jag följer över sommaren (något måste man ju kolla på) så blir det nog Seikimatsu Occult Academy eftersom bilden ser trevlig ut, kombinerat med skol/skräck/komedi vilket kan vara trevligt brytande gentemot all annan "trevlig" sörja.

 

Blir det dessutom en andra serie så plockas nog Ookami-serien från JC, dels på grund av studion, och dels för att det kan bli intressant att se referenserna till rödluvan.

 

Jag har dock noll förväntningar, ingenting ser ut att sticka ut och bli speciellt superbra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Highschool of the dead, kommer jag definitivt ge mig på att se... men om det blir något vidare bra är jag väldiigt tveksam till. Men tyvärr är det inte något utöver det som jag känner är ett måste se (givetvis kommer jag testa några avsnitt av flera av serierna ändå).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingenting ser direkt lockande ut, [...] Jag har dock noll förväntningar, ingenting ser ut att sticka ut och bli speciellt superbra.

Citerat för sanning.

 

Eller, jag gillade väl Sengoku Basara, men jag har inte orkat se klart första serien ännu. Den där knäppa stilen kanske inte håller fullt ut för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag säger att Shiki är baserad på en spänningsroman av samma kvinna som skrev Twelve Kingdoms, blir ni mer intresserade då? Visuellt plockar de stilen från mangaversionen som görs av snubben bakom Hoshin Engi (som enligt mig tecknar betydligt bättre till andras manus).

 

Själv tror jag att jag ska lägga till Seikimatsu Occult Academy på min intresselista också. A-1 är intressanta nog att jag kan tänka mig att kika på första avsnittet åtminstone.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som redan konstaterats ser inget särskilt intressant ut. Förra sommaren tittade jag på God Mars och var nöjd med det. Se sommarutbudet som en antydan från industrin:

 

 

Hörni, det är soligt ute! Stick och bada, gå på fjällvandring, drick rosévin på balkongen! Eller läs åtminstone en manga eller se någon bra serie ni missat istället för att slaviskt glo på den här skåpmaten!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Shiki

Seikimatsu Occult Academy

Kuroshitsuji II

Ookami-san to Shichinin no Nakama-tachi

Sekirei ~Pure Engagement~

Highschool of the Dead

Amagami SS

Sengoku Basara 2

Nurarihyon no Mago

Black Rock Shooter

Kure-nai OVA

 

Jag får som vanligt ihop min lilla lista av ögongodis för säsongen. Det blir en hel del färre serier att glo på än vad jag gör nu, och tur är väl det... antar jag. Jag har inga större förväntningar för de flesta heller faktiskt, jag har inte hört eller läst ingående om någon av dem. De som sticker ut lite i kanterna och fångat mitt intresse är: Shiki, Seikimatsu Occult Academy, Nurarihyon no Mago och Ookami-san to Shichinin no Nakama-tachi.

 

Jag förutspår en ganska neutral sommar i animéväg: inga mästerverk att vänta spänt på varje vecka, och heller inte något att ploga sig igenom med avsmak.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Är det jag eller blir det färre anime serier som kommer ut som man kan gilla istället för all den moe som pumpas ut av små studios. Nåväl, det finns ett par intressanta för sommaren allifall.

 

Highschool of The Dead (Zombies, Guns & Babes! I Cant get any better!!!!) :D ;) :D

Occult Academy ( Intressant handling med mystik)

Sengoku Basara 2 ( Förra var så galen med fighter, så mera av galen Masamune som rider en häst på slottsmur!)

Mitsudomoe ( Minami-ke regissör nuff said)

Strike Witches 2 ( Jag uppskattade första serien när den sändes, så man hoppas på samma charm funkar igen nu när Gonzo är borta och istället Studio AIC tar hand om animationen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...