Hoppa till innehåll
Anime.se

Känsloikoner


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Såatteh, hur har ni det med smilisarna? Funkar de? Är det någon viss "känsla" ni saknar? Eftersom det är jag som har gjort dem (åtminstone merparten), så är jag lite extra intresserad. :reallyhappy:

 

Så skriv här om det är några som ni vill att jag ska göra. Alternativt kan ni göra dem själva och mejla till mig på: sceleris@anime.se

 

Källfiler, med många olika lager för ögon och munnar och annat som man kan kombinera som man vill, finns i GIMP-format och Photoshop-format.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag provade att göra en fristående tumme. Skulle det funka? Syns det vad det är?

 

:reallyhappy:thumb.gif

Blir du förolämpad om jag tyckte den fristående tummen kombinerat med smajlyn vid första anblick såg ut att ge mig långfingret? :psyduck:

Fristående tumme var bra tänkt annars.

 

Hur som helst stödjer jag tummen upp (och ner), samt kanske en gäspikon för att symbolisera tråkigheter eller bara ett allmänt trött uttryck?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag vet inte va andra tycker om detta men jag älskar Ragnarok Onlines Smily's dom är simpla och enkla att se. men som sagt.. de används inom ett spel så vet ej va folk tycker om att använda dom i forum.. hmm

 

Några jag hade på datorn så ni får se åtminstone lite hur dom ser ut och kanske göra något liknande ifall det är okej att göra något i dessa vägar :)

post-3799-001849700 1286625806_thumb.gifpost-3799-099325400 1286625879_thumb.gifpost-3799-002977300 1286625894_thumb.gifpost-3799-042846100 1286625901_thumb.gifpost-3799-054593200 1286625905_thumb.gifpost-3799-073776600 1286625917_thumb.gifpost-3799-013748200 1286625925_thumb.gifpost-3799-000556900 1286625937_thumb.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Grafiska känsloikoner är en del av en webbplats grafiska profil. Därför är det av betydelse att de ska vara enhetliga och egenproducerade. Det stora glada ansiktet kommer inte med, dels för att det sänker enhetligheten, men främst för att det är mer en mem än en ikon (mer förknippat med något slags internskämt än en känsla man vill förmedla med en ikon). Ikoner från Ragnarök Online kommer inte heller att användas -- det är ju Ragnarök Online, inte Anime.se.

 

(Psyduck, plankad från Something Awful, är ett litet undantag med två motivationer: 1) för att det är en betydelsebärande sak även om man inte förknippar den med någon mem -- den signalerar förvirring eller handfallenhet, och 2) för att jag gillar den och är självisk.)

 

Vi tänker förstås inte kontrollera vilka externa ikoner ni vill använda, men de kommer inte att komma in i utbudet på forumet.

 

Hur som helst stödjer jag tummen upp (och ner), samt kanske en gäspikon för att symbolisera tråkigheter eller bara ett allmänt trött uttryck?

ogme.gif ?

 

Får se om jag kan göra någon bättre tumme senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...