Hoppa till innehåll
Anime.se

Strömmande anime


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Åh, ballt, Manga Entertainment har lagt upp Irresponsible Captain Tylor, en rymdkomedi från 1993. Lite i stil med Majestic Prince, fast utan robotar. Jag kan rekommendera den!
 
Eftersom Manga Entertainment inte brukar lägga till sina avsnitt i rätt ordning i sina spellistor – om de gör spellistor över huvud taget – så står Anime.se för spellistan. (Se även våra andra listor.)
 
När jag ändå skriver: här är gästkoder till Crunchyroll.
8Y9LFJ9WD4A
NYSMKJZNX99
CXPP6NEQKFP

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Och så ska de visa I couldn’t become a hero, so I reluctantly decided to get a job och Wanna be the Strongest in the World.

 

Crunchyroll kommer även att vissa Strike the Blood, Nagi no Asukara, Little Busters! ~Refrain~,Teekyu 3 och White Album 2. Chihayafuru och Hunter x Hunter (2011) kommer numera också kuna ses i Sverige, vilket man inte kunde göra innan (källa i länken ovan).
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Fortsättning från statusuppdateringsdiskussion.

 

Har precis skaffat gästpass där. Räcker det att logga in via VPN eller måste man skapa ett helt nytt konto via sagda VPN tro? För att få tillgång till det amerikanerna har tillgång till menar jag. Att de skiljer på regioner men tar lika betalt är ett minus för CR må jag säga. Vet du förresten om det är HELA GE999 eller bara de avsnitten som gavs ut på skiva i USA? Eller yrar jag nu?

 

Inte CR:s fel, och inte direkt något de kan göra åt, tyvärr. När amerikanska bolag har licens för en anime men bara för engelsktalande marknaden men ändå vill licensera ut den åt andra bolag (ex. när Aniplex USA licenserar ut Monogatari åt Hulu, Daisuki och Crunchyroll) så är det ett nödvändigt ont att begränsa åtkomsten till de enda engelsktalande länder där licensen faktiskt gäller.

 

De skulle väl förvisso kunna vägra ta in anime som de inte kan visa överallt, men då skulle en majoritet av allt de har försvinna. Och det låter administrativt komplicerat att fixa variabla priser. (Och man kan ju också se det som att Naruto är det viktigaste på sajten och att det är ett skäl till samma prisnivå överallt.)

 

I vilket fall, du kan så vitt jag vet använda ditt vanliga konto via VPN. Unblock-Us ska visst fungera.

 

Angående vilka avsnitt som finns där så ska det vara alla 113. S'more gav ut 76, tror jag. (I något slags värdelös utgåva som alla hatade.) Jag upptäckte också att serien finns på Amazon.com, alla avsnitt, som på CR. Även om det inte står nåt så vet jag inte om det är några regionsbegränsningar, och köper man säsongsvis så går det loss på 800 spänn, men det är åtminstone pay-to-download.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 6 months later...

Har fyra stycken gäst-pass som samtliga gäller 48 timmar om någon vill ha, sorterat efter utgångsdatum (så ta de äldsta koderna först!)

 

- Sep 7: http://www.crunchyroll.com/guest_pass?code=D7VAU6V6AAD

- Sep 12: http://www.crunchyroll.com/guest_pass?code=94EMVE43WMN

- Okt 7: http://www.crunchyroll.com/guest_pass?code=VSMJG49FKL7

- Nov 7: http://www.crunchyroll.com/guest_pass?code=93GJTG53993

 

Om du tar någon, gör ett inlägg eller något så att eventuella andra intressenter vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äsch då. Såg det först nu, men för fyra dagar sedan:

 

Get ready for a marathon, because we've got some titles that are unfortunately going back into the depths of the anime vault. The following titles will be available on Crunchyroll until the end of this month, Sunday, August 31 at midnight Pacific Time:

 

Gosick

Fortune Arterial

Melancholy of Haruhi Suzumiya 1 & 2

The Melancholy of Haruhi-chan Suzumiya

Nyoron Churuya-san

Good Luck! Ninomiya-kun

Kiddy GiRL-AND

Lucky Star

Maburaho

Venus to Mamoru!

Seitokai No Ichizon - Student Councils Discretion

My Ordinary Life

Omamori Himari

Uraboku

The Mystic Archives of Dantalian

Otogi-Soushi (Manga 2.5)

Aja, om man ändå postar kan man väl dumpa några gästpass.

 

1 november

3 oktober

3 september

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 9 months later...
  • 6 months later...

Stekeblad skriver i statusuppdatering:
 

Så nu har FMA Brotherhood plockats ner från YouTube för upphovsrättsbrott, efter 4 år. Trodde det var lagligt upplagt då forumets youtubekanal länkade dit och det fanns svensk textning...


Trist! Det var lagligt. Det var italienska Panini Group som hade köpt in och lagt upp. Men vad hände? Jag hittar en artikel från 2009 som menar att dotterbolaget Panini Video slutade med animeutgivning pga piratkopiering, och sökte efter företag som ville köpa licenserna till FMA Brotherhood samt Naruto-filmerna. Italienska Dynit, som ligger bakom bortplockningen, köpte åtminstone hemvideolicensen och började ge ut serien 2011. Kanske lämnade de streaminglicensen hos Panini och väntade tills mer nyligt med att köpa den, eller så märkte de först senare att Panini faktiskt glömt ta bort sina uppladdningar. Fast, vem vet, Panini har andra, utländska dotterbolag, och kanske äger de de europiska rättigheterna till att strömma FMA Brotherhood, och då kanske de kan komma tillbaka.

 

Men det tror jag inte, de är nog borta för gott nu. Så jag är glad att jag sparade ner den svenska textningen. Om så bara för att det är så chockerande när vem-det-nu-var kallar General Armstrong för "jävla fitta".  :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...