Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om anime att se


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej å hallå igen.

 

Finns det någon bra Anime om rymden?

Mycket mystik å så tänkte jag, inte direkt Starzinger, eller Space battle ship Yammato (vilket är jävligt annars) Utan Aa nä jag vet inte. tänkte bara kolla om ni hade några tips på något sådant :D

 

 

http://myanimelist.net/anime/113/Uchuu_no_Stellvia den utspelar sig i framtiden i skolan på en rymdstation. De lär sig lite hur man klarar sig i rymden sen händer de såklart lite saker som måste räddas osv. Det är en av mina favoritserier, med störtskön musik från Angela.   

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Tjena, ja som titeln säger så letar jag efter nya eller gamla pågående animes där genren inte spelar så stor roll bara den har en bra story. Så det är bara att ge tips! :)

 

Pågående animes som jag tittar på atm:

Naruto shippuden

Fairy tail

Akame ga kill

Sword art online 2

Log horizon 

Madan no ou to vanadis

Parasyte

Terraformars

The seven deadly sins

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Hej alla! Är rätt ny till anime och det här forumet men är totalt såld men börjar nu få svårt att hitta några bra serier.. De jag kollat är följande inklusive hur mycket jag gillade dem på en skala mellan ett till fem:

 

Sword Art Online: 5
Code Geass: 5

Attack on Titan: 5

Avatar: 5 (vet att det egentligen inte är en anime men you get the deal :))

Btooom!: 4,5 (Snälla gör en andra säsong for god sake!)

Knights of Sedonia: 4

Death Note: 4
Kaze No Stigma: 3,5
Fate/Stay Night: 3,5
Full Metal Alchemist: 3,5

 

Kollar just nu på Accel World men är inte helt såld, stör mig något otroligt på huvudkaraktären.

 

Vill helst att det ska finnas engelsk dubbning, kollade attack on titan på japanska men tyckte det var rätt jobbigt att behöva läsa texten istället för att kolla på illustrationerna..

 

Tack så mycket på förhand :)


Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej alla! Är rätt ny till anime och det här forumet men är totalt såld men börjar nu få svårt att hitta några bra serier.. De jag kollat är följande inklusive hur mycket jag gillade dem på en skala mellan ett till fem:

 

Hej och välkommen! Det här är mina tips:

 

Darker than Black: Kanske lite tomt, men snygg action. Utspelar sig i en värld där vissa människor helt plötsligt blivit "känslolösa" personer med övernaturliga förmågor, och huvudperson är en sådan man som arbetar som lönnmördare för en kriminell organisation. Mystik och scifi-action. Om beskrivningen och öppningsvinjetten får det att låta tillräckligt intressant för att se ett avsnitt eller två... så får du väl se ett avsnitt eller två. (Isåfall, akta så du inte råkar se uppföljaren Gemini of the Meteor först.) Varning: första säsongen består mestadels av fristående avsnitt eller par av avsnitt.

 

Black Lagoon: Japansk affärsman blir kidnappad av moderna pirater nära Thailand, men blir till slut en av dem. En del överdrivet galet pangpang, men tar sig på tillräckligt allvar för att det inte ska bli "animehumor". Kolla in den här Toonami-trailern.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Vill ha anime där det handlar mycket om "power" som t.ex. Fate/Zero. Älskar hur de showar med sina krafter, episoden med alkohol och hur vissa personer står "högre upp" än andra. Lite Game of Thrones-aktigt och så :)

 

I don't mind äldre anime, bara skicka ut allt ni kommer att tänka på, haha

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vill ha anime där det handlar mycket om "power" som t.ex. Fate/Zero. Älskar hur de showar med sina krafter, episoden med alkohol och hur vissa personer står "högre upp" än andra. Lite Game of Thrones-aktigt och så :)

 

I don't mind äldre anime, bara skicka ut allt ni kommer att tänka på, haha

 

Du vill ha typ politiska spel och diskussioner om (politisk) makt? Hmm, Legend of Galactic Heroes kanske. Fast snacket om makt där är mer politiskt än filosofiskt, så det känns inte så mycket alls som "Kungarnas bjudning" i Fate Zero. Galactic Heroes är torrare än Zero – men går å andra sidan längre i sina diskussioner om att styra ett folk. Den är ju trots allt 110 avsnitt (plus prequel-stoff) lång.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Tjenare folket!

 

Har precis sett klart Black Lagoon 1/2/3... vilket var en helt okej serie - antar jag.

Nu är jag på jakt efter en ny att sätta tänderna i, men vet inte vilken!

Lite hjälp vore uppskattat, då jag fortfarande är ganska ny i träsket...

 

Letar efter en anime med lite mer story än Black Lagoon - lite mer djup.

 

En drama/romance/X är nog vad jag letar efter egentligen - inget big fan av rena komedier!

 

 

Ex. på tidigare favoriter:

 

Elfen Lied

Attack on Titan

Tenchi Muyo! War on Geminar

Mirai Nikki

Sword Art Online

 

War on Geminar sticker ut kan jag tänka mig, men tyckte den hade en bra mix av story/karaktärer/romance/(ecchi?).

 

 

Honerable mentions: (är inte känslig för ecchi, om storyn är okej):

 

Clannad 2 (bra djup, lite småsläpig ibland dock - främst season 1)

Rosario to Vampire (inget fan av komeditypen med "simpelt dragna ansiktsuttryck" och extrema reaktioner, men lite småskön att kolla på av någon anledning)

Sekirei (lite väl mycket fanservice kanske)

Freezing (vet inte varför jag gillar denna... but i do)

 

 

Vad skall jag kolla på?

Vet att jag har en sné animesmak :)

 

Alla förslag är välkomna!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sné? o nej! Elfen Lied, Mirai Nikki, Clannad, många av de du listade är mina favoriter det med! 

Hmm, Det mesta jag brukar rekommendera till folk som inte nämnt att de redan sett dessa brukar vara.

Death Note
Code Geass
Angel Beats
Tengen Toppa Gurran Lagann
Full metal Alchemist: Brotherhood
Steins;gate

Jag tror några av dessa faller dig i smaken.
 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Death Note får jag kanske ge en andra chans... såg ett par avsnitt - men tyckte den bara var melankolisk :O

 

Geass såg jag nyligen

 

Angel Beats såg jag halva - förstod inte varför den var så hypad ^^

FMA-B samma som ovan - lite för mycket komedi för min smak

 

Tengen och Steins får jag kolla upp :) ...efter kvällsmaten heh

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Har hammnat i lite av en svacka när det gäller anime-tittande så ge mig tips på vad jjag borde se från de senaste säsongerna. Eller äldre anime, det funkar också.

 

Min favoritgenre är: seinen eller mature anime med välskrivna storys

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har hammnat i lite av en svacka när det gäller anime-tittande så ge mig tips på vad jjag borde se från de senaste säsongerna. Eller äldre anime, det funkar också.

 

Min favoritgenre är: seinen eller mature anime med välskrivna storys

parasyte var en väldigt bra anime som började 2 säsonger sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Jag är tveksam till att det här finns något att tipsa om, men jag har ingen bättre stans att skriva :colonthree:

 

Det här är något jag egentligen har velat se sen jag såg K-On, men jag har nog aldrig tänkt konkret "Tänk om det här var en serie" snarare än "Tänk om K-On varit såhär istället." Jag vill ha en vanlig moe-serie där söta flickor gör söta saker, men en av dem har en pojkvän! Helt avdramatiserat och kanske t o m taget som en självklarhet, och han är med i typ tre avsnitt eller nåt. Kanske går han på en annan skola. Eller kanske hänger han och hans polare mer och mer med tjejgänget ju längre serien fortskrider.

 

Love Lab hade varit väldigt nära om den inte hade så mycket handling.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Hej allahopa!

Efter att ha tagit en paus från anime har jag nu sett klart Fate S/N : Unlimited Blade Works.

Letar nu efter något/ra annat att se =)

Jag letar efter serier i två kategorier :

Serier med grymma strider där vinnaren vinner för att de är bättre, till skillnad mot att de helt plötsligt blir starkare(eller åtminstone att denna del är så liten som möjligt). Fall det är fantasy/mecha/you name it spelar ingen roll.

Exempel på dessa :

Hunter X hunter, Hajime no Ippo, Ruroni Kenshin, Code Geass.

 

Humoristiska serier, här har jag inte så mycket att gå på har inte gått in på humor som huvud genre i anime särskilt myckte.

De jag sätt som varit bra + lite serier att baser rekommendationer på :

Nichijou, The Devil Is a Part-Timer!, Family Guy, Rick and Morty

 

Hoppas det finns lite intressanta förslag, och tack på förhand :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...