Hoppa till innehåll
Anime.se

Ranma 1/2 på ica


ikkari
 Share

Rekommenderade inlägg

när jag var nere på den lokala ica-affären för några dagarsen så upptäkte ja att det fanns någon mer manga än digemon och så...den är helt försvenskad och är i poketversion...(ranma då) jag köpte den och läste..den va sådär...det va poket 9...är det någon bra manga?...(funderar på om ja ska beställa resten). jag köpte den mest för att jag blev så snopen att det fanns annan manga än just digemon och det gänget..."underar om man skulle kunna få dom att beställa hem mer manga??" är det inte någon som förstår mitt inlägg, säg te..=) ni är inte dom första isf..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förutom Dragon Half så är Ranma min klara favorithumormanga, så den är klart köpvärd. Vissa anser att den drar ut lite och blir långtråkig efter ett tag, men jag håller INTE med. Jag kan då inte få för mycket.

 

Nu har jag visserligen inte läst den svenska översättningen, bara den engelska, men om de är lika varandra så bör den vara på topp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

<+forehead> ikkari..

<+forehead> köpte du volym 9 av ranma?

<@ikkari> japp..

<+forehead> varför?

<@ikkari> nja..ville se vad det va..typ..

<@ikkari> har inte hört så mycket om den..

<+forehead> :/

<+forehead> oh well, den är riktigt bra åtminstone

<+forehead> börja du från början

<@ikkari> hehe..

<@ikkari> ne men som ja skrev så blev ja typ paff av att hitta den där så ja tänkte..."det kanske inte är fel att stödja mangan lite här i hjo.."

<+forehead> nej visst skall man visa intresse för mangan som ges ut i sverige

<+forehead> men det är alltid smart att börja på första volymen

<@ikkari> jo..

 

*harklar sig*

 

jag har bara kommit till volym 5 (av den svenska utgåvan), men gillar den redan skarpt. rolig och bra action på sina ställen. rekommenderas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite väl mycket upprepningar bara.

 

Mycket bra humor (Enligt min smak alltså) bygger på upprepningar. Se bara på serien 'Allo 'allo Hemliga Armen som är en av mina favoritkomedier. Där förekommer samma klunga skämt vecka efter vecka fast ändå är serien så fruktansvärt rolig. (Förutom de senare säsongerna som INTE var det :) men det berodde på nadra saker)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ranma 1/2 är sådär. Några kommentarer är klockrena som får en att skratta. Jag skrattar fortfarande åt några skämt i bok 1.

 

Annars är det tyvärr som några har nämnt att det blir mycket upprepningar. Men jag tyckar att alla unika karaktärer som kommer i böckerna väger upp alla upprepningar.

 

Det är helt klart en manga värd att ha.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar den väldigt mycket, fast jag har också bara läst den i engelsk översättning (pga att jag började på 90-talet). Men om du är osäker så kan du ju leta upp den på biblioteket först...om de har den och den inte är utlånad, vill säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ranma är en en skapligt bra manga. Är på 6:e boken nu.

Ja skulle rekomendera att du besäller från Adlibris lr sfbok.se. Men ja brukar beställa från sfbok.

 

 

(Den som har gjort Ranma är en kvinna på runt 40 år, och hon är Japans rikaste kvinna).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köpvärd manga (49kr volymen!!!) som är rolig. Köp! ;)

 

35-40kr om du köper online hos adlibris, blir ju lite slantar ifall man ska köpa flera volymer åt gången =)

Tillkommer det inget porto?

 

Det gör det, men jag har lyckats handla 10 böcker samtidigt för totalt porto på 20kr, så det är nog inte så farligt. Och då innehöll det både manga och "vanliga" böcker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hah jag tvivlar på att den e bättre än dragonball

 

Har du hittat en manga som ges ut på svenska som inte är det? ^^

 

Nä, jag gillar inte Dragonball och därför skulle jag säga att Ranma garanterat är bättre. Huruvida du skulle tycka det vet jag dock inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...