Hoppa till innehåll
Anime.se

Alltså, finns de B-anime?


Yrat
 Share

Rekommenderade inlägg

YuGiOh är visserligen rumpkass.

 

Den bästa B-animén, å andra sidan, måste väl ändå vara Annos "Pojkväns/Flickvänsgrunkofjonger" äks "Kareshi Kanojo no jijô" (När ska vi samlas och bestämma svenska, rejäla titlar!?^^). Den hade inte någon hög budget, trots vad skaparen åstadkommit tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

_Kakashi_: Har du över huvud taget _läst_ tråden du svarar i?

 

Den som avfärdar dem som skräp är helt enkelt för blind för att räddas.

*Gör en high-five med Zimeon*

 

Freiztan: Jo vi måste sätta oss ner och sätta ordentliga svenska namn på alla serier. Såsom Sherlock Barbaren och alla goa grejer som Lögn i flod ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med Zimeoon. Är så kopiöst trött på dessa klagomål på tidigare nämnda titlar. Har folk ens sett mer än ett avsnitt innan de bedömmer saker? Eller vill de bara följa grupptrycket? Det är ungefär den känslan jag får när jag läser mångas kommentarer...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zaku, kan du för det första lära dig att stava namnen rätt eller är det ett slags diskret sätt att håna serierna du kallar "urkass"? Ingen annan du känner ställde kanske inte upp när Sailor Moon kom, men de du känner är knappast hela världen.

Varför sitter du och påstår att bara barn ser på tecknat? Det är _inte_ bara barn som ser på de där serierna. Kliv upp ur det där dimmolnet du gömmer dig i och se hur världen ser ut egentligen.

Och för bövelen håll dig till ämnet i fortsättningen, tackar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Antingen så återgår ni till ämnet eller så blir jag tvungen att låsa denna tråd då moderatorerna har kommit till mig angående denna diskussion.

 

Ämnet är B-anime's i allmänhet vilket är budget anime's, har inget med om en anime är bra eller inte eller ens egen personliga åsikt, jag skulle villja se att ni håller er till topicen och slutar med alla personliga påhopp.

 

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vilken totalcensur av inlägg! Moderaterna kämpar på, ser jag.

 

Vad gäller lågbudget animéer borde ju alla CoMix Wave-produktioner klassas som det. Budget och budget vet jag inte, men när allt är gjort av en enda människa känns det som att det är ganska budget. Jag tänker företrädesvis på Stjärnornas röst.

 

Fast till och med CoMix Wave börjar ju lägga deg på sina grejor nu. Ser fram emot Bortom molnen, till vårt utlovade land (The place promised in our early days) som väl släpps på DVD någon gång nästa år.

 

Heja CoMix Wave, budgetaniméns kung.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nån som sett nått avsnitt med "cyborg 009" ?

 

den är väl nån sorts manga vad jag förstått

 

jag hade iaf den stora äran att se ett par avsnitt för längesen...

 

den hade ju svenskt tal... "röstskådisen" verkar ha själv svårt med svenskan, och han skötte tydligen alla karaktärernas tal... hysteriskt kul.

många snygga repliker...

serien är nog säkert bra med orginalspråket och bra översatt... säkert avsett för 5 år och uppåt men ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 7 months later...
Tänkt om de finns värdelösa animefilmer, isåfall berätta gärna de åt mig och alla andra så man inte köper fel.

 

har hört enligt en som säger att alla " Street Fighter" filmerna är budget och är värdelösa. Själv så har jag bara sett "Street Fighetr 2 -Animated movie". Hyfsat faktiskt :D

 

 

Läste igenom några äldre trådar och fann denna. Kände bara att jag måste rätta dig :)

 

B-film betyder inte att den är dålig. B:et står för "Budget", dvs filmen har gjorts med låg budget, därav är effekter och sådant inte på topp, men filmen kan vara hur bra som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varken Pokémon eller Sailor Moon är budgetaniméer ur något hänseende. Det har lagts ner vansinnigt mycket pengar på bägge två; animationerna är ingenting säderles uselt gjort, och både på röstskådisfronten och manusfronten är det ganska stora namn med, så "budget" är det definitivt inte.

 

Huruvida en animé är "B" eller inte har inte att göra med era personliga preferenser.

 

Yugioh Duel Monsters däremot är budget så det sprängs. Likaså Skydda mig, mångudinna, och den senaste Negima. Eller budget vet jag inte om det är, men riktigt kass animation och liknande.

 

Annars är ju Cyber Team in Akihabara ett klockrent exempel på en budgetanimé som är lysande bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Huruvida en animé är "B" eller inte har inte att göra med era personliga preferenser.

 

sant... blandade visst ihop topicet me mina personliga åsikter.

Med tanke på hur mycke pengar Pokémon har i omsättning skulle jag blir ytterst förvånad om den va lågbudget

 

my bad

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nope inte E´s otherwise then är snygg och den är bra, visst det säger ju inte ifall den är b eller inte, men tvivlar starkt på att den är b-anime.

jo Yugioh Duel Monsters kan vara b-anime... men tckr inte att den nån mega kass anime i sig, lite enformig bara då och då

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo Yugioh Duel Monsters kan vara b-anime... men tckr inte att den nån mega kass anime i sig, lite enformig bara då och då

 

Kass behöver den inte vara. Akihabara är ju guld. Däremot är det uppenbart att de inte använt mycket pengar till YuGiOh (i alla fall de avsnitt jag sett), och röstskådisarna är i många fall helt okända namn för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

NGE är väl ändå en typ av B-anime? Särskilt mycket pengar hade de i alla fall inte om jag inte är ute och cyklar i himlen nu.

Klart bortom månen, förmodligen i yttre solsystemet skulle jag nog beskriva att din cykeltur går.

 

Exakt hur mycket pengar som trycktes in i Evangelion är väl en sak, men att använda 30 bilder per sekund i vissa scener är inget som budgetsaker gör.

 

Jag förstår att du syftar på de två sista avsnitten, men det räcker inte för att beskriva hela animén. Evangelion satte ny standard för animationskvaliten i TV-animéer, det är de flesta överens om.

 

Vi får visa Akihabaras datorlag på någon Sapparikai så får folk se vad budgetanimé är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dragon Half är ju verkligen en anime som känns ganska low-budget MEN... den är ju också något av det bästa som gjorts någonsin i slap stick genren.

 

Om koreanska animerade filmer räknas så är Armageddon som finns släppt av manga entertainment i europa på vhs (har ett orginal :sleep:) riiiiktigt b-ig. Som tur var släpptes den aldrig på dvd iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varken Pokémon eller Sailor Moon är budgetaniméer ur något hänseende. Det har lagts ner vansinnigt mycket pengar på bägge två; animationerna är ingenting säderles uselt gjort, och både på röstskådisfronten och manusfronten är det ganska stora namn med, så "budget" är det definitivt inte.

 

Huruvida en animé är "B" eller inte har inte att göra med era personliga preferenser.

 

Yugioh Duel Monsters däremot är budget så det sprängs. Likaså Skydda mig, mångudinna, och den senaste Negima. Eller budget vet jag inte om det är, men riktigt kass animation och liknande.

 

Annars är ju Cyber Team in Akihabara ett klockrent exempel på en budgetanimé som är lysande bra.

 

Håller verkligen med om att Negima är uselt animerad, men runt epsiod 14 blir den faktiskt mycket bättre. Följer inte serien själv men såg en bild där de jämförde ep 10 med ep 14.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...