Hoppa till innehåll
Anime.se

vad hände med den svenska shonen jump?


.jpboy
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 62
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Naruto, ja

Shaman King, ja

Yu-Gi-Oh, ja

Sand Land, ja

Love Hina..? Vad får dig att tro att de skall köra Love Hina i Shonen Jump?

 

varför inte?

 

Lite samma anledning som man dumpade Blade och ersatte den i Manga Mania, den skulle inte passa in.

 

Jag antar också att det är "politiska skäl" bakom det också. Som forehead redan nämnt går den ju också i manga mania =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja jag håller med om varför skulle det finnas i jump?

Det skulle ju inte direkt uppskattas av läsarna om de köra Love Hina både i Manga Mania och Jump.

 

de skulle inte göra så mycket eftersom inte alla läser manga mania, ja skulle gärna villa se Love Hina i shounen jump eftersom ja inte läser manga mania.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

de skulle inte göra så mycket eftersom inte alla läser manga mania, ja skulle gärna villa se Love Hina i shounen jump eftersom ja inte läser manga mania.

 

På det stora hela skulle det nog göra ganska mycket. Har aldrig hört talas om något så dumt att serialisera samma serie i två olika tidningar. Dessutom kommer det aldrig hända eftersom Jump bara kan innehålla serier från Shueisha. Kan till och med hända att det måste vara serier från just Jump också. Annars skulle jag tycka det vore skitkul att ha lite Time Stranger Kyoko eller Hime-chans rosett i Shonen Jump. Mest för att det skulle se så sabla kul ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg en oroande tendens i smygtitts tidningen att börja översätta texter som ingår i själva bilden (klottret på de stora stenansiktena till exempel). Det är ganska fult. Blir stora vita områden där orginaljapanskan är slarvigt bort-tipexad och hela bilden blir mindre snygg. Varför inte fortsätta som i Manga Mania och skriva in en översättning i marginalen?

 

Det är för att de använder tyskarnas material. Det är inte alltid tyskarna gör så bra retusch, även om de ibland lyckas bra.

 

jag tyckte Johan sa att det var det amerikanska materialet de skulle använda sig av? Åtminstone vad gällde artiklarna, men jag förstod det som att även de digitala versionerna av mangasidorna kom därifrån (att döma av den enorma ljudeffekten på engelska på en av sidorna dessutom). Blev det ändrat eller vad det jag som hörde fel?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ang. Manga Mania och Shounen Jump och förlag och sånna grejer så är det ju ingen konkuranns.

Bonnier Carlsen ger ut One Piece, Dragon Ball och DNAngel.

Egmont ger ut Ranma ½ och Detective Conan.

Full Stop ger ut Manga Mania och DBZ Comics.

Bonnier Carlsen har köpt upp Full Stop och skapat MangaMedia (ni ser det närmast på One Pieces "MANGA"-logga på de senaste nummrens "ryggar")

MangaMedia ska nu också börja ge ut Shounen Jump.

 

Därför äger Bonnier Carlsen all manga i Sverige förutom Ranma ½ och den nysläppta Detective Conan.

 

Eller har jag helt fel nu?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja jag håller med om varför skulle det finnas i jump?

Det skulle ju inte direkt uppskattas av läsarna om de köra Love Hina både i Manga Mania och Jump.

 

de skulle inte göra så mycket eftersom inte alla läser manga mania, ja skulle gärna villa se Love Hina i shounen jump eftersom ja inte läser manga mania.

Men då kan du ju göra lätt för dig och börja läsa den eller hur?

Fast om du vill ha bara love hina så köp pocketen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

[Men då kan du ju göra lätt för dig och börja läsa den eller hur?

Fast om du vill ha bara love hina så köp pocketen.

 

blir för dyrt att både prenumerera på Manga Mania och Shounen Jump, så ja har valt Shounen Jump.

 

Har läst Love Hina pocket nr 1, finns inte mer att köpa än så länge, ifall ja inte beställer de på engelska. Men ja har inte pengar på ett tag nu. (Har redan köpt manga från sfbok nyligen).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bonnier Carlsen har köpt upp Full Stop och skapat MangaMedia

 

Nej då. Bonnier har inte alls köpt upp Full Stop. Full Stop ägs av Schipstedt. Manga Media är ett sambolag, till 50% ägt av Schipstedt, och till 50% av Bonnier.

 

Dessutom är det lätt att tjoa om vem som äger vad. Det påverkar egentligen inte så mycket. Shogakkans moderbolag äger även Shueisha. Gör det dem till mindre konkurrenter? Knappast. De slåss mot varandra ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...