Hoppa till innehåll
Anime.se

Forumets Minecraftserver


Stekeblad
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag tycker det borde gå att lira creative. Är för lat för att samla material. Vill bara bygga.

 

Kanske lägga in ett mod så det finns två världar där en är creative och en survival? Gjorde det själv på en minecraft server för länge sedan.

Creative, bah! Man måste ju slita för sina verk, det är karaktärsdanande!

 

Helvete att jag glömt bort lösenordet till mitt gamla minecraft-konto, då. Kanske får ta och köpa ett nytt, men det tar ju emot lite.

https://minecraft.net/resetpassword ?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Uppsamlaren? Jomantackar, nu har vi mer ägg än jag kan göra av med. :happydrop:

Man kan göra mycket mer än tårta och pumpapaj av ägg, kasta äggen i en ny hönsbur för att skaffa nya hönor som du kan få kyckling och fjädrar ifrån. Sedan finns det också en tävling, två spelare kastar ett antal ägg rakt upp (tex 16) och den som spawnar flest småkycklingar när äggen landar vinner.

 

Jag ville inte att alla ägg du inte plockade upp skulle gå förlorade ;(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker att Järnvägsstationen på servern skulle behöva uppgraderas så jag räknade hur många block stor den var och markerade ut ett område i en kreativ-värld. Resultatet är en Station som kan ta dig till 10 olika destinationer med bara två knapptryck och kräver endast en liten ombyggnad på den redan existerande stationen! (Utrymmet med kistorna och sängarna kan dock behövas delas i två mindre)

 

Låt mig visa med en bild

Bild på stationen

Klicka för större bildqAuu.png

Pilarna i mitten visar körriktningen

Det i sten till vänster döljer kablar och annat man inte vill se

      Ni kan med deras hjälp räkna på hur stort säng och kistrummet kommer att bli

Stationen är byggd med rundelltekniken

 

Sähär fungerar det:

  1. En spelare kommer till stationen via någon av järnvägsförbindelserna och stannar framför ett av setten med knappar.
  2. Spelaren kan välja att åka till en av de fem destinationerna framför sig eller välja att åka ett halvt varv.
  3. Om spelaren väljer att åka ett halvt varv åker spelaren iväg och stannar framför nya knappar som leder till fyra nya destinationer, där ifrån spelaren kom ifrån samt runt till det första settet knappar.
  4.  När spelaren väljer att åka till en av de fem destinationerna trycker spelaren på motsvarande knapp
  5.  Ett av rälsen ändras och vagnen börjar åka
  6.  På väg ut från stationen passerar spelarens vagn över ett sensor räls som återställer det ändrade rälset och en ny spelare kan komma och välja att åka dit den nya spelaren vill.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...