Hoppa till innehåll
Anime.se

[2014-09-26] Spelhelg .001. - Tera Online, League of Legends


Soverejn
 Share

Rekommenderade inlägg

Om du vill vara med, skicka pm till mig eller skriv här i tråden.

 

26/9 Fredag: HAWKEN ~20:00-

 

27/9 Lördag: Tera Online ~18:30- F2P (Ladda ner och häng med oss på vårat korståg!)

Alla ska med! Vi skapar nya karaktärer och kör från lvl 1 på samma server mot ett gemensamt mål.

 

Voffe är mannen med guldmynten! 

Efter att jag blivit undervisad i Tera av Voffe så är jag nu helt övertygad att vi ska köra på servern: "Kilian". Så logga in där och skapa eran nya karaktär! Skicka sedan en ansökan till vårat guild: "animepunktse" och inkludera erat forumnamn i ansökan. Vi ses!

 

Bekräftade deltagare: Soverejn, Tachikomatic, Mathjuice, Voffe, dwanex

 

 

28/9 Söndag: League Of Legends ~18:30- F2P (Ladda ner och häng med oss på vårat korståg!)

 

Över 5 pers så lirar vi mot varandra eller eventuellt i 2 grupper.

 

Under 5 pers så lirar vi matchmaking Classic/Dominion/ARAM

 

Bekräftade deltagare: Soverejn, Tachikomatic, Mathjuice, Najica, Klona

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Battlefield 3 har jag inte, och fredagen passar eventuellt inte heller så bra för mig, men kanske till nästa gång. Det är inte dyrt. Synd att det är Origin bara, hade helst haft allt samlat i Steam.

 

☑ Har aldrig spelat Tera Online, men kul idé om alla börjar på lägsta nivå. Varför inte prova – jag är med!

 

☑ Kan också vara med på League of Legends. Inte för att jag spelat sedan sommarturneringen, men det var ju kul nog.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fråga angående Tera: Är det europeiska klienten (Gameforge) eller amerikanska EnMasse?

 

För övrigt så är jag självklart med på både Tera (helst europeisk klient så vi inte har massiv ping) och League of Legends i helgen.  :colonthree:

Gameforge! självklart EU! Sedan så hoppas jag att alla har sitt lol konto på EU West

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är på troligen på BF3 (Får se lite hur det funkar med min tvätt-tid, ska blandannat tvätta en matta D: ) men är med även på LoL! Tera hade jag kunnat tänka mig vara med på om det inte vore för den stora massan att ladda ner, hdd space running out :<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tera hade jag kunnat tänka mig vara med på om det inte vore för den stora massan att ladda ner, hdd space running out :<

 

(Kollar upp hur mycket plats det tar.)

 

gp6R.jpg

 

50 gigabyte!?

Oj! Min Windows-disk är bara på 120 GB. (SSD är dyrt!) Vet inte om jag har plats. Fast då kanske jag har nån gammal disk att koppla in.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså -.-... vad i hela helvete äre för fel på min gameforge live installer?? Han startar inte nedladdningen utav Tera.. -100% står det och att han inte laddat ner ett endaste dugg. Någon som har något tips?

Eller kan det vara så att den tar ohyggligt lång tid på sig att starta upp?

 

HURRAAAYY!! 2 sec sen var det klart xD.. Då var det bara att patcha och se om det blir något mer knas <.<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

inte med detta internet, om jag använder mycket internet kraft, under en kort tid, så stryps mitt internet ner till snigel fart, och måste starta om modemet, och om det är 50gb, måste jag starta om modemet ungefär sådär 100 gånger, för den pallar typ 500mb innan den dör.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

inte med detta internet, om jag använder mycket internet kraft, under en kort tid, så stryps mitt internet ner till snigel fart, och måste starta om modemet, och om det är 50gb, måste jag starta om modemet ungefär sådär 100 gånger, för den pallar typ 500mb innan den dör.

</3 Brezals... skogsinternet... feeels!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är en nykläckt unge på forumet, men undrar om det är okej om jag hänger på Tera. Spelade GW2 med kusinen hela sommaren och blev lite less på det eftersom det inte kom ut så mycket nytt. Areana net är inte så bra på att göra många dungeons. Sedan blev det flytt till ny stad; ensam och utelämnad av världen...

 

Tyvärr är det så att jag inte har så bra koll på Tera eftersom jag aldrig har spelat det förrut så det krävs lite guidning av er lite mer erfarna på TS, men som sagt; jag har lite erfarenhet av MMORPGs så de vanligaste termerna förstår jag. Jag kommer försöka tanka ned allt tills imorgon om jag inte är allt för bakis eller har sovit för lite.

 

Jag tänkte att det kanske är bra om jag skapar karaktär innan ni drar igång så jag skulle vilja fråga om vad för klass/yrke (eller vad det nu heter på Tera Online) ni rekomenderar. Jag har i princip i varje RPG någonsin varit en healer, och om inte det möjligt en caster, så det vore roligt om jag kunde vara det igen.

 

Tack på förhand

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är en nykläckt unge på forumet, men undrar om det är okej om jag hänger på Tera. Spelade GW2 med kusinen hela sommaren och blev lite less på det eftersom det inte kom ut så mycket nytt. Areana net är inte så bra på att göra många dungeons. Sedan blev det flytt till ny stad; ensam och utelämnad av världen...

 

Tyvärr är det så att jag inte har så bra koll på Tera eftersom jag aldrig har spelat det förrut så det krävs lite guidning av er lite mer erfarna på TS, men som sagt; jag har lite erfarenhet av MMORPGs så de vanligaste termerna förstår jag. Jag kommer försöka tanka ned allt tills imorgon om jag inte är allt för bakis eller har sovit för lite.

 

Jag tänkte att det kanske är bra om jag skapar karaktär innan ni drar igång så jag skulle vilja fråga om vad för klass/yrke (eller vad det nu heter på Tera Online) ni rekomenderar. Jag har i princip i varje RPG någonsin varit en healer, och om inte det möjligt en caster, så det vore roligt om jag kunde vara det igen.

 

Tack på förhand

Självklart är du välkommen!, vi hjälper dig med Teamspeak om vi kommer använda det. Du kan vänta med att skapa en karaktär tills på lördag då vi vet vilken server vi skall gemensamt spela på. Jag tror ingen utav oss är direkt någon mega lvl på Tera, ett tips kan vara att kolla på olika klasser på youtube. Sedan så är ju terakvällen inte förrns på Lördag om jag minns rätt. Och du kan ta bort redan skapade gubbar, dock så är det en 6 timmar delay innan du kan skapa en ny. Vad jag förstår så får man ha max 2 karaktärer på en server. Men du kan ju som sagt kika på youtube på olika klasser och sedan prova olika klasser för att se vilken som passar digom du känner för det. Vi hörs! nu ska jag sova :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror ingen utav oss är direkt någon mega lvl på Tera

 

Jag är något av en veteran dock. :happydrop: Jag har lirat sedan CBTs (mer eller mindre) och brukade strömma det jag ansåg "intressant". Kan hittas här.

 

Om det är på Killian kan jag ta på mig att skapa ett gille där, förmodligen. Men jag har inget emot att börja på helt ny kula på en ny server, då jag minns från tidigare konversation att det var lite motstånd att lira på en PvP server.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share

×
×
  • Skapa nytt...