Hoppa till innehåll
Anime.se

Devil May Cry


ThoseN
 Share

Rekommenderade inlägg

Vad säger du?!

Devil May Cry är bra som fan! Hur skönt spel som helst!

Grymma moves, sköna vapen (speciellt pistolerna), lagom bra AI etc etc...

Kontrollerna kan vara lite jobbiga i början, men man vänjer sig fort. Kontrollerna är skitbra.

 

Ps. Devil systemet är grymt som fan! Ds.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

dmc är världens kassaste spel som finns kontrollen är ju omöjlig att lära sig jag köpte det på tvspelsbörsen i sthm det va så kasst så att ja bytte de mot ett gc spel >:)

 

Själv tycker jag att kontrollerna är för lätta. Spelet är för lätt. Men DMC har sin charm. DMC2 va till min stora förvåning barnsligt lätt, iaf första gången man varvade det, men jag har enbart lirat Blood Palace efter _grin_ Men att påstå att det är omöjligt att lära sig kontrollerna vet jag inte. Fast jag är väl en allt för inbiten konsol nörd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Tack gode gud för att du (Chiia) grävde fram den här tråden igen, då jag känner att jag måste skriva här.

 

Devil May Cry måste ju vara ett av PS2:ans bästa spel. Var ju för sjutton spelet som fick mig att vilja ha en PS2:a! Jo då. Men du råkar inte vara en sådan som dissar ett spel när du finner det svårt...? För Devil May Cry (ett) är ett svårt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det nån som spelat DMC2?

 

Det är skiiiiit :lol: häftigt och det finns en ny tjej. Hon heter Lucia eller nåt sånt...

Det tråckiga är att någon har stulit mina spel :evil: !!! Fan ta den!!!

 

Men är det nån som spelat 2:an?

Ops, jag värkar ha spelat 2:an :D

Det äger !

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 4 years later...

*gräver upp och dammar av*

 

Sceleris tipsade mig om att vi kunde pratas vid här istället för den andra tråden som stängdes nyss. [Och håller diskussionen fri från irrelevant strunt, okej? :) //Sceleris anm.]

 

Ser att denna dog innan DMC 3 och 4 kom ut. Någon här som kör dem spelen? Gillar 3:an otroligt mycket och 4:an var ju inte dålig den heller.

 

Anyone?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo jag tycker om DMC-spelen väldigt mycket. Särskilt fyran, enligt mig är det den bästa. Där finns det ju åtminstone lite mänsklighet, nu menar jag inte nödvändigtvis att DMC 4 har fler människor i berättelsen (jag syftar på det djupare planet).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, det är sant. Jag tror att temat i storyn hänger lite på det också, den mänskliga faktorn så att säga.

 

Jag tycker dock spelet föll lite på gameplay sidan vilket betyder mest för mig i dem spelen. Dante kändes lite tråkig i jämförelse med 3:an, trots Switch-Style-On-The-Fly-grejen de lade in(som jag älskade :P), då han saknade en del roliga vapen.

 

Samtidigt som jag önskade Nero kunde fått mer än hans Devil Bringer, den var liksom cool i början men jag blev trött på den till slut. Den kunde lika gärna varit en Devil Arm(no puns intended) åt Dante istället kändes det som eftersom Nero ändå spelades nästan exakt som Dante fast några moves som skiljdes åt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 8 months later...

Ser att denna dog innan DMC 3 och 4 kom ut. Någon här som kör dem spelen? Gillar 3:an otroligt mycket och 4:an var ju inte dålig den heller.

 

Anyone?

 

Jomen självklart :D Min DMC-resa börjades på 2:an. (Eftersom ettan redan var "gammal" då, enligt mig.)

 

Men iaf, så var 3:an sjukt bra, och sjukt svårt. Fy fan vad jag dog på det spelet... Särskilt när man ville få ett fint "slutbetyg" på banan också :s Särskilt Agni & Rudra tyckte jag var svår.

 

4:an köpte jag samtidigt som min PS3:a, och det var ju inte direkt en besvikelse. Jag trodde hela tiden att Nero skulle vara töntig men han var ju helgrym. Inte lika "kick-ass" som Dante förstås, men vem är det? Storyn tyckte jag var bra. Faktiskt en av faktorerna som höll spelet uppe. 4:an var egentligen också väldigt svår. Vissa bossar var ju helt omöjliga (Särskilt sista bossen. Jag fick riktiga "wtf?" tankar när han hade sin sköld uppe hela tiden Ô_Ô)

Blitz0.jpg

Blitz måste vara de svåraste "vanliga" motståndarna i spelet. Sjukt irriterande :s

 

 

Btw, är jag ensam om att älska öppningssekvensen? Jag kollar på den varje gång jag startar spelet X'D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

DMC-serien är en riktig klassiker :) jag skaffade ettan till PS2 när det va nytt, och älskade det. Tvåan var totalt skräp :C

 

Trean är nog den som jag skulle säga är bäst, storyn och gameplay är bara så bra det kan bli helt enkelt :) Fyran var helt ok, väldigt flashig och sånt som uppskattas, men tyckte att storyn va ganska klen. Nero hade inte mycket att komma med, till DMC universumet då.

 

Femman dock... rädd att säga att det kommer nog bli totalt skit :/ Dante har helt plötsligt blivit en kaxig liten svarthårig grabb, och tappat Dante-attityden lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...