Hoppa till innehåll
Anime.se

Om du fick göra en egen Manga Mania/Shounen Jump


Emil Azon
 Share

Rekommenderade inlägg

Om du fick göra en egen Manga Mania eller Shounen Jump. Vad skulle du ha med för mangor?

 

Slam Dunk - sport

Rurounin Kenshin - samurajer

Hikaru no Go - om japan (och en asbra manga)

Ping Pong club - Humor (jag tror det finns en manga till denna sköna anime... rätta mig om jag har fel)

Yu yu hakusho - fighting

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Först och främst skulle tidningen ha en titel på Svenska. Vad skall vi ta för namn? "Ingenting annat än Mangafilmsserietidningsserier", kanske? Onekligen sann, men ganska lång. Äh, vi nöjer oss med "Guldbladet" tills vidare. Så, vad skall nu blaskan innehålla? Hm, det får bli:

Ken, rättvisans kämpe - Manligt 80-talsvåld.

Lupin den tredje - Tokguld om mästertjyven Lupin.

Knarkmagi guruguru - Tja, vad skriver man? Jo, GUUUUUUUULD!!!!!!!

Sossen ifrån Versailles - Fransk 1700-talshistoria.

Black Jack - Låt mig presentera Black Jack, världens främsta läkare!

Det bör räcka en tid framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja, valfri Hojomanga, hellst City Hunter.

Valfri Yuuzo Takada, börja med Nuku Nuku och sen fortsätta med 3x3 eyes.

Living game kunde man ju smälla in och när den tar slut, maison ikkoku.

Någonting av Nakamura Yoshiki, skip beat eller Tokyo crazy paradise vore heller inte fel.

Slutligen som så skulle man kunna klämma in någonting som five star story.

 

Ior som lungt skulle köpa de två tidigare förslagen också, speciellt kenshiro_sprängs.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En svensk manga tidning alltså. Namn: "Manga" rätt o slätt.. kanske lite tråkigt.. men men..

 

 

Serier:

 

Kenshin - Som sagt samurajer och förövrigt otroligt bra.

Trigun - En spännande och på sina håll humoristisk manga.

Bärsärk - En actionfylld fast ändå ganska djup manga.

De kanske nästan räcker med ter så brer man på lite mer bara om annat.

Lite intervjuver förhandstittar på annat. Lite smått o gott helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Serier:

Chobits - Kärlek, ecchi och komedi, lite drama också?

Naruto - Action komedi

Kenshin - Samurajer komedi osv

Trigun - Action komedi

D.N Angel - Kärlek och Ungdomar

 

Skulle även vilja ha med:

- Förhandstittar på nya serier

- Recensioner om både serier och författare

- Intervjuver med författare

 

Och så ska det ju självklart också vara billigt att prenumerera XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

serier:

 

Love-Hina

Naruto

Yu-Gi-Oh

Samurai Deeper(skulle villa ha me dlite om de engelska olika mangorna också).

One Piece

Berserk

HunterxHunter

Full metal panic

Trigun

 

de var nåra exempel

 

skulle också villa ha me dförhandstittar på nya kommande serier även lite fakta om olika författare. Datum då olika mangor och anime släpps.

Nyheter om vad som händer i den övriga världen gällande manga/anime

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hm.. min tidning skulle verkligen bli en salig blandning ^^.

 

 

Namn: Något....

 

Innhåll:

 

Lite artiklar och annat kul, recensioner av nya saker och lite kuriosa.

 

Dvd i varj nummer, en dvd med klipp ur olika animes eller kanske ett avsnitt ur en serie i varje nummer, lite som superplay har det ibland.

 

Och så manga förstås

 

Battle Angel Alita: Det bästa av det bästa

 

Hellsing: Vampyre, nazister, stora pistoler, blod YAY.

 

Kwaidan: Väldigt snygg mytisk fantasy berättelse som utspelar sig i ett magiskt forna japan.

 

X: Klassiker av Clamp som ALLA borde se eller läsa

 

 

Burrr. vilken bra tidning.

Fast... lite utflippad perhaps...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har redan sagt det, men ska jag vara realist och utgå från vad som faktiskt skulle vara teoretiskt möjligt skulle jag vilja göra en Hakusensha flicktidning med Skydda min Jord, Värdklubben på Ouran gymnasium, Pojk- och flickvänsstatus, En mask av glas och Fruktsallad.

 

Och varenda titel skulle vara fetöversatt till svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast min önsketidning skulle nog se ut sådär ändå. Visst vill jag se Bärsärk på svenska, men jag skulle aldrig vilja ha den i samma tidning som Fruktsallad.

 

Annars skulle jag vilja ha en Afternoon på svenska, med... allt som finns i Afternoon: Genshiken, Yokohama, Mokke, O gudinna, Discommunication, Parasit, och alla andra godsaker.

 

Eller varför det? Kan lika gärna läsa den på jappiska! Jag vill nog inte ha någon tidning i Sverige alls, vid närmare eftertanke.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Prinsessan Kaguya av Reiko Shimizu för den äldre publiken. Har tillräckligt mycket kontroversiellt material för att få Angel Sanctuary att se tam ut i jämförelse. Några ungdomar försöker komma undan en förbannelse som lags över dem som barn och som gör att de dör när de fyller 18.

 

De åtta molnens återuppståndelse kan man kanske översätta Yakumo Tatsu till (men en mer korrekt och mindre tungvrickande titel efterlyses). Natsumi Itsukis långa serie om återfödda krigare som måste samla ihop magiska svärd för att skydda den magiska barriär som sträcker sig över Japan är både snygg, blodig och spännande. En riktig fullpoängare!

 

Till er som nu slår ut i full blom eller vad man skulle kunna hitta på för namn till Hisaya Nakajos Hanazakari no Kimitachi e. En romantisk skolserie måste ju bara finnas med! Fyller även upp behovet hos de som gillar crossdressing som tema.

 

Hertig Cain av Kaori Yuki måste förstås vara med för att fånga in den gotiskt lagda publiken och i samma veva få in de tjejer som vill ha sin "shounen-ai" serverad med mycket mörker och ångest. Även den ganska kontroversiell då den leker med det bibliska triangeldramat mellan Kain, Abel och Gud.

 

Sist men inte minst så måste den just nu bästa pågående flickserien Fruitsbasket av Natsuki Takaya vara med så att alla som sett animen kan se hur mycket bättre mangan är. Full med söta pojkar och coola tjejer samt en rejäl dos värme för den som är frusen (som Hatori).

 

Allt från Hakusenshas magasin Hana to Yume och LaLa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Manga serier som min tidning skulle innhålla skulle bli :

-Naruto- precis som shonen jump gör för den är ju så grymt bra (men snälla översätt inte "hidden village of leaf" till "lövgömman" GAAH! )

Full metal panic, grymt rolig!

Chrno Crusade, så jäkla bra!

Och sedan absolut One Piece!, åhhh va bra!

 

LL

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men snälla översätt inte "hidden village of leaf" till "lövgömman" GAAH!

 

Det är inte Hidden Village of Leaf som är översatt till Lövgömman. Serien är nämligen inte översatt från engelskan, utan från japanskan, där byn heter "konohagakure no sato", som på svenska blir "Trädlövgömmarteknikens by". "gakure" kan både betyda "undangömd by" eller "gömmeri". Konohagakure är den där klassiska ninjatekniken där man river upp gamla fallna löv för att förvilla fiendens blick och gömmer sig innan han hinner märka något.

 

Visst låter "Lövgömman" inte fullt lika exotiskt som "Konohagakure no sato", men det är väl trevligt med ett namn som gör att även svenska läsare omedelbart förstår vad som signifierar denna bys ninjor?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Hmm.. svårt att sätta ihop ett dream team... men vi gör ett försök :)

Och så översätter vi alla titlar i sann hurtig stil!

Så får ni försöka tolka sen...

 

Humorseriemagasin:

 

Legenden om Excel - kungligt mycket bättre än animen, och en av mina stora favoriter nu

 

Den Fantastiska Läraren Onizuka - Fortfarande det bästa i MM, och annars.

 

Den Stora Seriekungen Azuma - Underbar strippserie, en av de bästa jag läst :)

 

Mascartropolis - Man måste ju promota sig lite... Så ska man bara teckna skiten också >_>

 

Älska Hina - Vad ska man hitta på sist.. den är ju faktiskt ganska trevlig...

 

 

 

Action/Dramamagasin:

 

Äppelkärna - Kanske inte 100% lämpad för kapitelformat, men eftersom det är min absoluta favorit, måste den vara med B)

 

Vapendrömmar (om man går på originaltiteln) - Kishiros mäktiga drama är ett måste

 

SKULD! - Underbart svart och överväldigande futuristiskt cyberpunkdrama med otroligt läcker design.

 

Akira - Tja, vad säger man... Kungen av manga.

 

STeN - Mycket lovande ny manga som har en ganska ovårdad stil, men mycket intressant innehåll.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...