Hoppa till innehåll
Anime.se

Vill du ge en slant för Anime.se:s framtid?


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Nu, med 7850 kr och 98 % av målet, så har jag pratat med Avathar, som kommer att ta hand om resten. Tack, allihopa! Anime.se:s framtid är tryggad!

 

Apropå framtid så kommer jag att uppgradera till senaste versionen av forummjukvaran i februari ungefär, med några nya funktioner. Det återstår för mig att göra klart översättningen, och någon får gärna hjälpa mig med designen. Det handlar om att redigera ett existerande tema, men även om det finns en WYSIWYG-editor så är grundläggande kunskaper i CSS/HTML/PHP och förmåga att lära sig vad som behövs om mallspråket i IPS är att rekommendera. Samt, helst, ett sinne för design. Någon som känner sig manad?

  • Uppröstad 3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

great_success_by_merionminor-d4xmjry.png

 

Avgifter o stuff betalda, pengar överförda, domännamnet kopplat till mitt Loopia konto, nu börjar bara resten av arbetet för att skydda domänen frammåt i tiden så att jag inte är en svag länk.

 

För er som WHOIS:ar så kommer IIS snart reflektera förändringen bättre.

Redigerad av Avathar
WHOIS stuff
  • Uppröstad 4
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nice! Kan man fortfarande bidra till något, t ex återkommande omkostnader? Eftersom den hänvisade diskussionen svalnade har jag inte loggat in på ett tag.

 

Själva serveromkostnaderna är inte så höga (tror jag!), eftersom Avathar inte bara äger den fysiska maskinen, utan också att den står på hans jobb (tror jag!).

 

Men visst! Eventuella övriga pengagåvor även nu efter att domänen köpts kommer att användas enbart för Anime.se. Forummjukvaran kostar några hundralappar per halvår (åtminstone om man vill uppdatera programvaran, få spamkontoupptäckning, och ha chattjänsten igång), och jag ska försöka göra en försiktig nylansering av en faktisk framsida, och då kan pengar användas till att köpa sådant som vinster till tävlingar eller till arvoden och omkostnader för artiklar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...