Hoppa till innehåll
Anime.se

Julkalender 2016?


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Hörni, det var länge sedan Anime.se hade en julkalender.
 
En julkalender är en anime som vi ser 1-2 avsnitt av per dag eller varannan dag under december månad.
 
Ska vi ha en i år? Om ni vill, kom med tips och idéer på vad vi kan se! Stark bonus på jultema och vintertema, men familjetema borde väl också funka.
 
Förslag i tråden:

  • Ef
  • Toradora
  • Gosick
  • Spice & Wolf
  • Nodame Cantabile
  • Bakuman
  • Legend of Galactic Heroes
  • Gintama-julspecialer
  • Mahoraba
  • Uchôten Kazoku
  • Binbô Shimai Monogatari
  • Asatte no Hôkô
  • Kino no Tabi
  • Natsume Yûjinchô
  • Honey and Clover
  • Aria
  • Kanon
  • Romeo x Juliet
  • Winter Sonata
  • Le Chevalier D'Eon
Redigerad av Sceleris
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite mysterium lagom till jul kanske? 

https://myanimelist.net/anime/8425/Gosick

Annars kanske Spice and Wolf är en kandidat. Eller så kanske första säsongerna av Nodame Cantabile eller Bakuman vore trevliga att vila ögonen på...

Jag skulle helst se något jag inte sett redan men det vill väl alla haha...

Kanske Sceleris kan ta fram någon rekommendation ur arkivet, kanske någon äldre guldklimp som du kan tvinga i oss. Synd bara att Ginga Eiyuu Densetsu är för lång December månad... när ska jag hinna med att se den... :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Uchôten Kazoku (The Eccentric Family, den om en familj tanuki i Kyoto)? Starkt familjetema, men många har väl redan sett.
  • Sayas favorit Binbô Shimai Monogatari ("Sagan om de fattiga systrarna") kanske passar på familjetema. Får fråga honom senare.
  • Asatte no Hôkô ("Mot dagen efter imorgon": en vuxen kvinna och en flicka byter åldrar genom ett mirakel)? Är väl juligt med mirakel, och den har familjetema. Fast om jag minns rätt så är den mest somrig.

Kanske Sceleris kan ta fram någon rekommendation ur arkivet, kanske någon äldre guldklimp som du kan tvinga i oss. Synd bara att Ginga Eiyuu Densetsu är för lång December månad... när ska jag hinna med att se den... :/

Se (minst) ett avsnitt om dagen i några månader! (Eller (minst) ett avsnitt i veckan.) Gör det till nyårslöftet för 2017!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle helst vilja se en serie som jag inte har sett men problemet med det är att jag inte vet om den serie jag tror kan vara bra att se till jul passar. Jag slänger ut några namn och om någon har sett dem och tycker att de passar så kan de läggas som kandidater.

 

Kino no tabi

Natsume Yuujinchou

Honey and Clover

Aria

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kino no tabi

Natsume Yuujinchou

Honey and Clover

Aria

 

Kinos resor kanske kan vara lite för tung. Den är så vitt jag minns inte våldsam eller blodig, men den är som en filosofisk studie i olika mänskliga betingelser, så det kan bli lite mörkt. Fast det är väl inte fel.

 

Natsumes vänskapsbok har jag inte sett, men den känns somrig. Fast det är väl inte heller fel.

 

Honey & Clover har ett julavsnitt! Lucka 15 på den gamla specialjulkalendern! Det är kanske mer romantiska bryderier än familj eller vänskap (även om det handlar om ett gäng vänner). Fast det kan ju funka.

 

Aria känns somrig. Temat är "livet och lyckan ligger i det lilla", att finna glädje och lugn i sådant som att måla en stolpe. Inget fel med det, förvisso.

 

(Jag gör en omröstning senare.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • Gintama-julspecialer

 

Haha, finns det verkligen 24 julspecialer? Jag är tvivelsam, men gillar idén starkt!

 

Jag lutar åt Uchôten Kazoku och Binbô Shimai Monogatari, mest för att jag menat att se dem men inte gjort det än. :happydrop:

 

 

Förslag:

  • Romeo x Juliet: Klassiker. Stort familjetema. 24 avsnitt.
  • Winter Sonata: Vintertema, mycket snö i överlag. Adapterat från ett kdrama, kan kännas en smula långdraget, men söt.
  • Le Chevalier D'Eon: Javenne, känns lämplig?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, finns det verkligen 24 julspecialer? Jag är tvivelsam, men gillar idén starkt!

Njäe, det gör det väl inte -- men man skulle ju kunna göra ett utval av 24 avsnitt! Typ med vintertema och familjetema (och kanske några introduktionsavsnitt för nya tittare), förutom då de regelrätta julavsnitten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share

×
×
  • Skapa nytt...