Hoppa till innehåll

Om du vill men inte kan posta statusuppdateringar, gå till din profil, tryck på ”Redigera profil”, och på ”Aktivera statusuppdateringar?”.

Rekommenderade inlägg

Jesus, jag ligger så efter med mitt tittande från förra säsongen och så händer det här. Måste vara en konspiration för verkar alltid hända den här tiden på året. Förresten vad är det med alla isekais där man förvandlas till saker??

j1.jpgj2.jpgj3.jpgj4.jpgj5.jpgj6.jpgj7.jpgj8.jpgj9.jpgj10.jpgj11.jpgj12.jpgj13.jpgj14.jpg

• Tack 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Chainsaw Man: Årets kanske mest hajpade serie. Vet inte vad jag står ännu med denna hypervåldsamma serie, men animationen ser riktigt krispig ut.

Spy X Family 2: Slutet av säsong 1 var riktigt trög, som att man tappade allt tempo och motivation. Kan del 2 rädda situationen?

My Hero Academia 6: Vi har nu haft en säsong av uppbyggnad, låt oss se om crescendot håller måttet. Senaste filmen var inte direkt så inspirerande och visar varför jag inte är så inne på just shounen-genren. Det kanske är för långdraget vid det här laget.

Urusei Yatsura 2022: Blast from the past? Förstod aldrig riktigt Lum, men hon verkade vara överallt back in the day. Är det en formula som håller även i år?

Kantai Collection 2: Det var ett tag sen första säsongen så jag är lite orolig hur det kommer gå. Men shipgirls är shipgirls, och den kan inte vara värre än Girl's Frontline, eller?...

Uchi no Shishou wa Shippo ga Nai: Såg en liten promovideo om ett av manganumren som verkligen fastnade, även om inte mycket hände i det. Skimmade lite igenom första kapitlet men fortsatte aldrig mycket längre. Kanske denna kan motivera mig mer.

• Gillar 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Motorsågsmannen: En superhit som alla älskar, men jag vet ingenting om den.

Mob Psycho 100 III: Varför heter den inte Mob Psycho 300.

Spyende familjen: Yay! \o/ Fler små omväxlande berättelser om att växa närmare varandra som adoptivfamilj genom prövningar!

Mer Boku no Hero Academia: Det är väl något, antar jag!

Kage no Jitsuryokusha ni Naritakute: Mangaversionen är lite småkul; kille vill inte vara hjälte eller skurk, utan den i skuggor höljda mystiska hjälparen med sann makt. Humorn är typ att killen gör saker bara för att han tänker att det ser coolt ut, men allt går perfekt ändå. Så det är lite i stil med missförståndshumor, vilket jag är svag för.

Mer Iruma-kun: Också något, tekniskt sett.

Urusei Yatsura: 1980-talsversionen är en av mina favoriter! Tvåhundra avsnitt och sex filmer fullmatade med dumheter och knasigheter. Dess kulturella påverkan märks än idag – öppningslåten Lum no Love Song sjungs fortfarande på karaoke, 40 år senare. Nyanpassningen verkar högprofilig, full med A-klassröstskådisar och åtminstone en halvårssäsong. Men jag grämer mig lite över att jag inte såg klart den gamla.

Tensei shitara Ken Deshita: Tjejen är ganska söt i mangaversionen – kattflicka med svart, vågigt axellångt hår (hurra för svart, vågigt axellångt hår!). Men det är ingen vidare rafflande story.

Akuyaku Reijō nanode Last Boss wo Kattemimashita: Mangaversionen var ett ganska bra och avslutat bidrag i isekaisubgenren "tjejer som blir unga adelskvinnor i otome-berättelse".

Mushikaburi-hime: Bokälskande huvudpersonen var söt med sitt långa fluffiga hår i mangaversionen, men konflikten slutade fort och sen var jag ganska belåten med den berättelsen.

Futoku no Guild: Mangaoriginalet är perverst, med fokus på klumpiga tjejer som blir antastade av djur, men den har också en del styrkor. Huvudpersonen är en bra snubbe med hård backstory, den har överraskande nog lite ambitioner till en handling, den kan vara lite lustig ibland, och tjejerna är söta iikos.

Aru Asa Dummy Head Mic ni Natteita Ore-kun no Jinsei: Om jag minns rätt spelas mikrofonen av Tomokazu Sugita, så det känns lite som att jag vill stödja honom.

Redigerad av Sceleris
fellstvavnign

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Vilken höst! Många serier som jag vill se den här säsongen.

Chainsaw Man: En serier som  har hypats som bara den under året. Har hört att mangan ska vara bra från en kompis så hoppas att anime också är det. Mangan är tydligen från samma person som har skapat Fire Punch som Sceleris skrev om för några år sen om för några år sen (här är tråden https://www.anime.se/topic/4515-vilken-manga-läser-du-just-nu-och-vilken-ser-du-fram-emot/?page=9&tab=comments#comment-158257).

Spy X Family 2: Jag tittade först och främst på första säsongen för att jag såg massa skriverier om den men den visade sig vara väldigt bra. Möjligtvis att sista avsnitten var lite  sämre än de första som Mathjuice var inne på, men hoppas att de bara byggde upp för säsong två.

My Hero Academia 6: Inte lika hype på den som de tidigare säsongerna men det brukar ändå vara bra underhållning och efter en säsong med uppbyggnad så bör den här säsongen vara fartfylld.

Mob Psycho 100 III: Jag visste inte att det fanns mer material så det här var en trevlig överraskning. Hoppas på mer coola animationer som de tidigare säsongerna.

Uzaki-chan wa Asobitai! Double: Komediserie som är tillräckligt rolig för att jag känner att jag vill se en säsong till.

Golden Kamuy 4th Season: Var ganska sen på bollen med den här och började inte titta på serien förrän i slutet av tredje säsongen men den var såpass bra att jag lyckades kolla ikapp den på någon vecka. Ska bli intressant att se om Sugimoto och Asirpa hittar skatten de letar efter.

Kommer bli en hektisk höst för min del, speciellt med tanke på hur lite jag har tittat på sommarsäsongen.

Redigerad av Klona
  • Gillar 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
16 timmar sedan sa Klona:

Mangan är tydligen från samma person som har skapat Fire Punch

HOLY SNAP! Det visste jag inte! 🤯

16 timmar sedan sa Klona:

speciellt med tanke på hur lite jag har tittat på sommarsäsongen.

Det verkar som att vi alla ligger efter.

Börjar vi bli gamla? 😔

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Den 2022-09-23 vid 14:07 sa Sceleris:

HOLY SNAP! Det visste jag inte! 🤯

Det verkar som att vi alla ligger efter.

Börjar vi bli gamla? 😔

Det är nog så, vi är alla lika inför tiden. Bäst att ta tillvara på den så gott det går, som att t.ex. Titta på anime!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
9 minuter sedan sa Klona:

Det är nog så, vi är alla lika inför tiden. Bäst att ta tillvara på den så gott det går, som att t.ex. Titta på anime!

”Älskling, förlåt, men livet är för kort för att laga taket för att det regnar in. Det har ju kommit åtta nya isekai-serier jag måste hålla mig i takt med!”

Apropå vilket…

Akuyaku Reijō nanode Last Boss wo Kattemimashita: ”Vänta, det här är ju världen från ett spel? Och jag är skurkinnan som dör i slutet? …Men jag har en plan!” Känns som att nån såg att Hamefura (den med Katarina) gjorde bra ifrån sig och tänkte ”den här kanske?”.

Som sagt, jag har läst mangaversionen. Storymässigt samma, men presentationsmässigt saknar jag mangans design som gav hjältinnan – huvudpersonen, alltså, inte otomespelets hjältinna – ett glädjande leende. Och fylligare hår. (Om jag ska försöka sätta fingret på det så var formerna i mangan mer ”avrundad rektangel”-baserad som gjorde det så vänligt.) Och en mer slätstruken look hjälper inte med problemen med handlingen: den går fort fram, på gott och ont. Det är trevligt att det inte känns som att den slösar med vår tid, men med farten så känns det inte som att den förankrar miljön eller figurerna. Alltså, de känns platta, som kulisser, som en pastisch – vilket det förvisso är: ett klyschigt otomespel. Samtidigt går det inte alls lika fort som att läsa en manga.

Men som tidsfördriv är det nog inte så illa. Om den gör som mangaversionen så kan den till och med ha ett överkomligt tillfredsställande avslut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
11 minuter sedan sa Sceleris:

Akuyaku Reijō nanode Last Boss wo Kattemimashita: ”Vänta, det här är ju världen från ett spel? Och jag är skurkinnan som dör i slutet? …Men jag har en plan!” Känns som att nån såg att Hamefura (den med Katarina) gjorde bra ifrån sig och tänkte ”den här kanske?”.

Fattas nu bara att I'm in Love with the Villainess får en adaptering. Dom har drills!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
4 minuter sedan sa MathJuice:

Fattas nu bara att I'm in Love with the Villainess får en adaptering. Dom har drills!

Det är yuriserien, va? Personligen skulle jag nog föredra Akuyaku Reijou Tensei Oji-san: inte nog med att skurkhjältinnan har majestätiska skruvkorkar och en handfläkt…

firefox_zguylGu0nh.jpg

…hon är dessutom reinkarnationen av en snäll 52-årig gubbe!

Det är en småkul serie; han går omkring och gör gubbiga saker som kommer ut som adelsdam-saker. Han försöker vara skurkinna men gör sig bara mer omtyckt. När han har svårt att minnas de olika vackra pojkarnas västerländska namn så börjar han tänka på gamla obskyra animemecha. ”Vad hette han? Prins Villgust? Prins Alfa-Azieru?”

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Bocchi the Rock: Nu har jag inte riktigt hängt med i diskussionerna, men har sett att produktionen av denna hajpas upp extremt mycket, och det av personer som inte är fans av kirara. Och för mig, som är ett stort fan av kirara så är denna en måste-se.

Peter Grill S2: Heh.

More Than a Married Couple, But Not Lovers: Tyckte om mangan, påminde en hel del om Toradora. Den är dock animerad av Studio MOTHER, vilket inte ingjuter förtroende.

Akiba Maid Sensou: KUROSAWA TOMOYO SOM EN GYARU MAID!!! KUROSAWA TOMOYO SOME EN GYARU MAIIIIIDDDD. Ahem, ursäkta mig. Ja jo, jag hade tänkt ge denna ett försök.

• Gillar 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu