Hoppa till innehåll
Anime.se

Är manga bättre än anime?


angel
 Share

Rekommenderade inlägg

Svara på det du jag har både manga och anime hemma och en polare frågade mig vilket utav dem som jag gillade mest... VILKET ÄR BÄST?????? vet nån så kan väl någon häftig snubbe skriva sin åsikt...or else

 

Jag hoppas jag missförstår dig nu men... Någon frågar dig vad du tycker bäst om, en fråga som inte har något rätt eller fel och du måste hota någon annan på ett webbforum för ett svar att ge honom? Jaja, kan ju ge min egen syn på det.

 

 

Båda medierna har ju sina för och nackdelar. Manga är mer lågbudget vilket betyder att det finns ett offantligt mycket större utbud och då en mycket större chans att man hittar fler saker som nästan kan kännas skrivna för just dig. Manga får ju en att fantisera en hel del och man stör sig inte jättemycket på just den där röstskådisen som man inte alls tycker hör hemma i den rollen. Manga är portabelt och kan lätt läsas på buss eller på toaletten. Jämför någon fightingmanga, en fight, 1-3 kapitel jämtemot minst ett avsnitt anime, Mangan läser man då på 5 minuter kontra de 25 det tar att se det röra på sig.

 

Dock så kan ju anime vara så rysligt mycket bättre ibland. Det skiljer sig ifrån fall till fall och det finns inget slutgiltigt svar. Generellt sett så föredrar jag tidningar framför TV men det finns ALLTID undantag och som sagt, alla har sin egen uppfattning.

 

*Ior som inte vill var utan något av medierna.*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja kan inte bestämma mig på den fronten. Tycker att båda är bra på olika sätt. Mangan är bra inlevelse i, still bilder, väldigt bra gjort. Man bara fastnar för de.

 

Anime är så bra eftersom man ser allt som utspelat sig i mangan röra på sig, och de blir en bra känsla av de. ex. Rösterna, musiken, inlevelsen, och alla bra gjorda strider tx.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja kan inte bestämma mig på den fronten. Tycker att båda är bra på olika sätt. Mangan är bra inlevelse i, still bilder, väldigt bra gjort. Man bara fastnar för de.

 

Anime är så bra eftersom man ser allt som utspelat sig i mangan röra på sig, och de blir en bra känsla av de. ex. Rösterna, musiken, inlevelsen, och alla bra gjorda strider tx.

 

Instämmer till fullo.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som alla andra sagt så har var media sin egen starkhet/svaghet, en fight t.ex. kan vara mycket snyggare att se i en anime än att läsa i en manga medans då det inte är action scener kan vara skönare att läsa det i en manga.

Det är ett svårt val.

Varför en ha ett val förresten? Varför inte bara ha både och så blir alla glada ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lugnt anime. Man får varken musiken, de ofta snygg effekterna, och värst av allt... man får inte höra den underbara japanskan :)

Jag har inget emot manga, men jag ser ingen som helst anledning att se det istället för anime, möjligen för att läsa på bussen och liknande, men har jag tillgång till anime så ser jag det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Manga faktiskt.

 

Man kan i lugn och ro studera bilderna vart som helst, känns lättare att komma igång igen efter en kort paus mitt i om man blir avbruten och måste göra något annat... animen måste man sitta kvar och kolla hela eller börja om annars förstörs det.

 

Manga brukar ju även vara mer detaljerat känns det som, är mer nedlagd tid då dom vet om att man glor på bilderna rätt rejält ibland när man läser. Iallafall jag. :)

 

Dessutom är det finare att ha en massa mangavolymer i hyllan än en massa DVDfodral(ifall det inte är specialutgåvor i box-variant). :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...