Hoppa till innehåll
Anime.se

Cowboy Bebop


tetsuo-shima
 Share

Rekommenderade inlägg

En av de bästa serierna som finns ute på marknaden idag! Coola karaktären, bra story och mycket varierande avsnitt som innehåller komedi/spänning/action och vem glömmer inte avsnittet där Spike jagar den där utomjordningen i värsta alien stilen! Briljant!!

 

Om ni inte har sett den så gör det!! >:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Något som kunde blivit gudomligt bra, men som blev relativt dåligt. De saknar stoff till att göra serien 26 avsnitt lång. Hade den varit en OVA på kankse 8 avsnitt så hade den varit 9+ av 10, men som den är idag så får den kanske 4-5 av 10, ur ett helhetsperspektiv. Bra musik dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag blev inte speciellt imponerad av den serien. om den hade varit lite mer sammanhängande så hade den varit mycket bättre. men som den är nu, med en massa lösa avsnitt känns bara tråkigt. filmen är mycket bättre, även om den inte är särskilt bra den heller.

som någon redan sagt, den serien skulle varit bättre som en oav på runt 10 avsnitt, med mycket mer fokus på huvudhandlingen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med Spazer, härligt soundtrack (och då e jag inte nån jazz/blues/country fantast direkt) och fin story, kunde dock koncentrerats mer på huvudstoryn istället för att sväva ut på alla "sidequests" så att säga, men det hänger ihop bra endå.

 

///SajberJohan (Älska Toys in the Attic avsnittet! :])

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Cowboy Bebop har alltid varit och kommer alltid att vara min absoluta favoritanime. Jag saknar ord för att beskriva hur bra jag tycker den är! :D

 

Jag gillar avsnittet "Mushroom Samba". Grymt skön musik, en massa flum... Totalt lösryckt från helheten.

 

Har alla OST från Cowboy Bebop på burken, 8 stycken. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Samma här fast jag har bara 7, ojoj då måste jag leta! För övrigt är det

Yoko Kanno som har gjort musiken till Cowboy Bebop för de som undrar, många kanske redan vet det. Enligt mig är Yoko Kanno den absolut bästa kompisitören till Anime. Grymt bra musik gör hon, japp det är en hon!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg ep 3 idag *_* Hayashibara Megumi är helt underbar!

det enda jag tänker på henne när hon pratar är dock:

"Ranma, Ranma, Ranma, Ranma, Ranma, Haruka" XDD

längtar tills jag får se Ed :P

 

nån som sett Cowboy bebop amv'n "Something's Livin' in The Fridge"?

oh just det... satt här och lyssna på "The Words We Didn't Say" XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Samma här fast jag har bara 7, ojoj då måste jag leta! För övrigt är det

Yoko Kanno som har gjort musiken till Cowboy Bebop för de som undrar, många kanske redan vet det. Enligt mig är Yoko Kanno den absolut bästa kompisitören till Anime. Grymt bra musik gör hon, japp det är en hon!

 

Hade för mig att det var jazzgruppen Seatbelts som gjort det, låten "Tank!" dvs introt är jag bombsäker på att Seatbelts har gjort i alla fall. men hon kanske skrev resten av låtarna åt dem?

 

Har inte så bra koll på sånna saker, känns onödigt att kolla upp. Njuter mest bara av animen. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...
Cowboy Bebop har alltid varit och kommer alltid att vara min absoluta favoritanime. Jag saknar ord för att beskriva hur bra jag tycker den är! :D

 

Jag gillar avsnittet "Mushroom Samba". Grymt skön musik, en massa flum... Totalt lösryckt från helheten.

 

Den här killen vet vart han sover. FATTA MUSHROOM SAMBA!!! JAG LÅG RAKLÅNG I EN FOTÖLJ, jag garva som jag aldrig gjort förr.

Som min kära tvillingsjäl Akujin skrev (på ett ungefär :P), Cowboy Bebop kommer alltid vara min absoluta favoritanime !

 

Musiken, karaktärerna, allt, ALLT!!!!!!

 

klockrent bra

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ptja, grejen är väl som den att det inte är så mycket mer att säga annat än att den animen totalt och fullkomligt feting-äger.

 

Om det släpps en till säsong så misstänker jag att min hjärna skulle klappa ihop av eufori.

 

Förresten, har ni sett episod XX?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...