Hoppa till innehåll
Anime.se

Gundam


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

misstänker starkt att den är ute på youtube, men orkar inte leta upp den :P hur som helst, så längtar jag bara mer och mer efter gundam 00. Någon som kollat upp ifall den inträffar i ett fristående universum? Är nog ett eget universum med tanke på det dem slåss om.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 965
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

finns nu bilder på dom kommande "byggsats modellerna" från den nya serien !

 

UPPDATERAD MED MECHA NAMNEN OCH LITE INFO OM DOM

 

GN-001 Gundam Exia ( antagligen main gundamen)

http://www.amiami.com/shop/ProductInfo/product_id/77458

 

Because of the GN particles eminating from the GN Drive within the unit, it has astounding mobility and near infinite energy. Compared to currently-in-use MS, it introduces a great deal of high technology. The GN particles eminated into the air cause radio wave interference and disrupt ordinary radar and communications. It is equipped with seven blades.

 

 

GN-002 Gundam Dynames

http://www.amiami.com/shop/ProductInfo/product_id/77459

 

Same as the other Gundams, equipped with a GN Drive. It's emphasis is gun warfare. Has many guns suitable for missions and a GN Sniper Rifle as standard equipment. When it carries out precision shooting, the head transforms into Sniper Mode with a concealed camera eye appearing. During that time, a rifle-style controller is used.

 

GN-005 Gundam Virtue

http://www.amiami.com/shop/ProductInfo/product_id/77461

 

Heavily armed type and has powerful weapons such as the GN Bazooka and GN Cannon. It expands the GN Field, covering itself with a barrier and has considerably high defense.

 

 

GN-003 Gundam Kyrios

http://www.amiami.com/shop/ProductInfo/product_id/77460

 

Variable unit that can transform into a flight form. In its flight form, it has a rear arms container and can deal with every mission with versatility. While it excels at hit-and-run attacks in its flight form, even in its MS form has offensive capabilities to match other Gundams.

 

 

UPPDATERAD MED MECHA NAMNEN OCH LITE INFO OM DOM

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

mäktiga mechas.. mecha 2 påminner lite om "Buster" från gundam seed och hoppas det blir lite mer gundams som kan förvandla sig lite som Athrun Zalas gundam i gundam seed destiny

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

misstänker starkt att den är ute på youtube, men orkar inte leta upp den :P hur som helst, så längtar jag bara mer och mer efter gundam 00. Någon som kollat upp ifall den inträffar i ett fristående universum? Är nog ett eget universum med tanke på det dem slåss om.

 

den kommer vara i samma universum som vi är i nu eller hur man ska säga :P

 

" The series will be set in 2307 AD of the Gregorian calendar "

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men är det samma gundam universum i.e zaft, earth alliance ORB etc:p

 

Näe det är Ce *Cosmic era* Han syftar på att det är i våran framtid år 2307 ett helt nytt universum eller ja vårt eget ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Boda vart hyglig och skickade tv spot 2 - trailern.

 

Och vad får man reda på!? Jo, att det är gundam wing tema på den eller kanske ännu närmre typ reverse-cagalli, dvs för att få fred så ska man banka skiten ur alla som kan slåss :D

 

Sen går han och säger att huvudkaraktären är av karaktärstypen Heero, alltså mission accepted! visserligen så aeger Kira Heero, men det är ganska jämt för min del på coolhetsgraderingen.

 

Kan inte bli mkt bättre alltså!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 weeks later...

Tjo! Detta är första gången jag kliver in i tråden.

 

Finns det några tecken som insinuerar att man inte kan förvänta sig 50-ish episoders längd på 00? Har någon hört något om detta?

 

Sitter för övrigt och plöjer igenom hela Gundam-röran i kronologisk ordning. Tog mig ett bra tag att lägga upp tittandet om jag ska vara ärlig. Jag har hittills avverkat Mobile Suit Gundam + filmtrilogin, 08:th MS Team, War in the Pocket, Zeta Gundam + filmtrilogin och håller nu på med Gundam ZZ. Jag hade tänkt "hinna klart" lagom tills dess att 00 börjar sändas (det ska för övrigt bli trevligt med HD-sändning) så jag har en hel del att se på nu under september månad. Jag tänkte slänga in en fråga till apropå just detta. Jag har mer eller mindre enbart hört negativa saker om G Gundam. Är den verkligen så kass som folk säger? Jag vet heller inte hur pass "fristående" den är. Missar jag något viktigt om jag skulle välja att vänta med den till ett senare tillfälle? Jag kan erkänna att jag inte har så bra koll på det som sträcker sig utanför UC. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sitter för övrigt och plöjer igenom hela Gundam-röran i kronologisk ordning. Tog mig ett bra tag att lägga upp tittandet om jag ska vara ärlig. Jag har hittills avverkat Mobile Suit Gundam + filmtrilogin, 08:th MS Team, War in the Pocket, Zeta Gundam + filmtrilogin och håller nu på med Gundam ZZ. Jag hade tänkt "hinna klart" lagom tills dess att 00 börjar sändas (det ska för övrigt bli trevligt med HD-sändning) så jag har en hel del att se på nu under september månad.

 

Hade du tänkt se klart resten nu i september, eller menar du kanske bara att du kommer ha mycket Gundam att se? ;) Om du hade tänkt se klart resten av alla serier i september måste du fan ha mycket tid över och nästan stress se för att hinna, blir nog inte mycket njutning då. :P

 

Men hur som helst kommer du ha skoj, Gundam owns!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har mer eller mindre enbart hört negativa saker om G Gundam. Är den verkligen så kass som folk säger? Jag vet heller inte hur pass "fristående" den är.

 

G Gundam är inte kass! Men förväntar man sig en typisk Gundam-serie så lär man bli besviken, då serien är en superrobotserie (istället för en real robot-serie, som resten av Gundam) rakt igenom.

 

Bortsett att RX-78-2 ploppar upp på ett ställe så är den helt fristående.

 

Förresten, Meatrose, hur hinner du med allt? O_o Det var ju bara i förra veckan som du såg på den första filmtrilogin.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förresten, Meatrose, hur hinner du med allt? O_o Det var ju bara i förra veckan som du såg på den första filmtrilogin.

 

Hehe, jag vet, de senaste två veckorna har jag inte gjort så mycket mer än att glo faktiskt. MSG höll jag redan på med sedan tidigare, men dess filmtrilogi började jag med för två veckor sedan. Så visst har tittandet varit intensivt, det ska jag inte hymla med.

 

Anledningen till att jag haft så mycket tid beror på att alla polare har antingen börjat jobba igen, eller också har de åkt tillbaka till sina skolor för att göra sig redo för ny termin. Har med andra ord inte haft så mycket att göra utom att träna och titta på anime. Det skulle kunna bli duktigt långtråkigt efter ett tag, men dessa två veckor flöt på rätt bra ändå. Mitt eget plugg drar dock igång, så jag kommer definitivt inte kunna dra igenom en 50-episods-serie på två dagar från och med nu. ;)

 

Och Blå, det är inte så att jag vill stressa igenom serierna (för jag tycker att alla de jag har sett hittills har varit bra). Jag kanske ska formulera om mig, jag hade tänkt hinna klart med de serier som jag "behöver" se för att få ut så mycket som möjligt av 00. Mitt problem är att jag inte har så jättegod insikt i hur de olika "universumen" hänger ihop eller vart 00 passar in i röran. Hör den till något speciellt eller är den väldigt fristående?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åh, soft.

 

Mitt problem är att jag inte har så jättegod insikt i hur de olika "universumen" hänger ihop eller vart 00 passar in i röran. Hör den till något speciellt eller är den väldigt fristående?

 

Den har absolut ingenting att göra med något annat Gundam-universum. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åh, soft.

 

Mitt problem är att jag inte har så jättegod insikt i hur de olika "universumen" hänger ihop eller vart 00 passar in i röran. Hör den till något speciellt eller är den väldigt fristående?

 

Den har absolut ingenting att göra med något annat Gundam-universum. :P

 

Hehe, så att ta sig igenom MSG, 08:th MS-Team, War in the Pocket, MS igLoo (glömde nämna den), Zeta Gundam, Gundam ZZ och Char's Counter-Attack räcker med andra ord mer än väl för att vara "redo" för 00? Även om den inte har med tidigare "Gundam-universum" att göra så kan det ju vara skönt att ändå vara bekant med detta jätte-franchise. I brist på bättre vetande utgår jag ifrån att UC är "bäst" att ha i ryggen. (?) ^^

 

Jag måste säga att det jag har gillat bäst hittills är Mobile Suit Gundam-filmerna samt 08:th MS-Team, även om ingen av titlarna har gjort mig besviken såhär långt. Fick-kriget var rätt intressant med den lite annorlunda vinklingen. Nu såhär knappt halvvägs in i Gundam ZZ måste jag säga att jag har svårt för vår käre huvudroll. Jag tycker att han agerar jäkligt egocentriskt, men det kanske blir ändring på det längre in i serien. =)

 

Edit: Oj, jag såg nu att även F91, 0083 och V Gundam hör till UC. Men men, en månad är ganska lång tid. Får väl se vad skolan tillåter. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
Till alla Gundam freaks:

t_DCpUwdexh.gif

Bör väll vara Gundam Seed freaks ;)

 

För hon finns bara i GS.

 

Någon som ska se Gundam 00? 50 avsnitt uppdelade med ett avbrott i mitten ala Code Geass...

Är det något att ha efter första avsnittet får jag väll se den. Men annars så tror jag att jag väntar till nästa serie.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Någon som ska se Gundam 00? 50 avsnitt uppdelade med ett avbrott i mitten ala Code Geass...

Är det något att ha efter första avsnittet får jag väll se den. Men annars så tror jag att jag väntar till nästa serie.

 

såklart man ska se serien ! .. är faktiskt ganska nyfiken hur den kommer bli ..just nu känns den lite som wing

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan någon förklara vad dem menar med "With the continuation of the first chapter, The new Gundam 00 has finally arrived"?

 

Menar dem:

1:

det är än fortsättning på oldschool gundam, dvs äger rum i U.C?

 

2:

Det finns en serie innan denna som jag missat? (osannolikt)

 

3:

helt enkelt att det är ett nytt kapitel för gundam serier överlag, dvs "freshmeat" för oss gundam otakus.

 

är mest inne på 3:e alternativet, men om det är första så ska jag nog se om delar av U.C

 

f.ö. så känns det som om jag kommer att vara lyrisk en hel dag varje vecka, då denna serien verkar lägga ihop saker som jag gillat från andra gundam serier ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Verkar lovande med Seiji Mizushima som regissör. Han står för verk som Full Metal Alchemist och Zaion: I Wish You Were Here. Sedan är det Kenji Kawai som står för musiken, ZOMG! :D

 

Mmm, ja, om jag inte mins fel så hade han hand om Ghost in the shell.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan någon förklara vad dem menar med "With the continuation of the first chapter, The new Gundam 00 has finally arrived"?

 

 

f.ö. så känns det som om jag kommer att vara lyrisk en hel dag varje vecka, då denna serien verkar lägga ihop saker som jag gillat från andra gundam serier ;)

 

hmm jag kanske är dum nu men jag tror dom menar snarare att " första delen av nya gundam säsongen är här nu " för den ska sändas i två delar med ett längre uppehåll emellan

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share


×
×
  • Skapa nytt...