Hoppa till innehåll
Anime.se

Gundam


Dread
 Share

Rekommenderade inlägg

angående spoilern, speciellt känslo delen så håller jag med, det vore fruktansvärt b faktiskt, men i övrigt så är det väl okej med spoil

supersoldater, trots allt ett återkommande object i många serier, både anime och icke anime serier

 

Och allt tjabb om Celestial being visst lite jobbigt är det, men jag gillar serien, men inget guld som inte bär bronskopior med sig. Ja, jag uppfann ordspråket (eler snarare en större modifikation av ett ordspråk jag mer eller mindre glömt) nyss, men tanken går väl inte förlorad hoppas jag? Dessutom verkar det som om Gundams inte är odödliga omöjliga att förstöra starka i denna serien iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 965
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Sekunden efter att jag lästa Jockes post så kommer min ena bror in i mitt rum och säger att han håller på att ladda ner Dynasty Warriors: Gundam. Psychic powers ftw.

 

Ska lira demot när det har laddats ner klart, hoppas det är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

spoiler episode 5
haha ska man skratta eller gråta ? nu börja dom göra väl mycket seed grejer i denna serie . visst jag har klagat mycket på denna serien nu men ja den har sina fina stunder men även en hel del saker jag irritera mig på och senast är nu då hur dom kör med " seed mode " grejerna dvs genetiska personer känner av varandras tillvaron och få såna där sekunds flashgrej och blir helt vilda . slår vad om att alla från celeste being är nån form av genetiska framodlade soldater och bla bla som blir vänner med dom andra genetiska soldaterna som unionen har
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

avsnitt 6 var ju bättre än 5 ..men fan nu snor dom ju nästan rakt av från Full Metal Panic ! . tänker på Sosuke´s fiende från barndomen och det .. och nu med setsuna har likadant ..

 

Hm,. jag fick inte en känsla av att han var en fiende, kanske en stridskamrat eller mentor skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 7
Så jag hade rätt, en mentor... eller något xD.

De verkar bygga på en väldigt mörk bakgrund för Setsuna, ska bli intressant att se vad de andra gömmer.

 

Avsnitt 7

Jag hade också rätt, då det trots allt var en f.d. stridskamrat, även om han inte var gängledare utan snarare predikant om en bättre värld att hamna i om du dödade dina föräldrar (?) och gick med i armén. Hur som helst gillar serier med en huvudperson med mörkt förflutet!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp, just det där med Code Geass verkar sväva i ovisshet då somliga källor hävdar att Geass-teamet så sent som i juli (då Stage 24 + 25 kom) själva inte visste hur det skulle bli med seriens fortsättning. En fortsättning kommer, men det diskuteras huruvida det rör sig om en TV-serie eller inte. Somliga snackar OVA, men enligt Sunrise-recept så känns ju en 25 avsnitt lång fortsättning som något man kan vänta sig.

 

Aja, Code Geass går för övrigt i repris nu, och visas precis före varje nytt avsnitt av Gundam 00, så att fortsättningen kommer i mellanrummet mellan 00-säsongerna känns relativt logiskt. Ingen spikat på schemat dock. (Så vitt jag vet kanske man ska tillägga)

 

Well then, om man skulle ta och titta på avsnitt 7 kanske. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share


×
×
  • Skapa nytt...