Hoppa till innehåll
Anime.se

bojkott


Petus
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag är med. Mest beroende på att jag vill visa min avsmak för antipiratbyråns avskyvärda metoder. Jag delar inte piratbyråns alla åsikter heller men ondska måste stoppas. Det antipiratbyrån, med Pontén i spetsen, håller på med är på gränsen till facistmetoder. >:(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är med. Mest beroende på att jag vill visa min avsmak för antipiratbyråns avskyvärda metoder. Jag delar inte piratbyråns alla åsikter heller men ondska måste stoppas. Det antipiratbyrån, med Pontén i spetsen, håller på med är på gränsen till facistmetoder. >:(

 

 

Ska någon vara facist, så är det jag!:D

 

Det är ok om man är ond, men dom är ju bara fjantiga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är med. Mest beroende på att jag vill visa min avsmak för antipiratbyråns avskyvärda metoder. Jag delar inte piratbyråns alla åsikter heller men ondska måste stoppas. Det antipiratbyrån, med Pontén i spetsen, håller på med är på gränsen till facistmetoder. >:(

 

 

Ska någon vara facist, så är det jag!:D

 

Det är ok om man är ond, men dom är ju bara fjantiga.

 

Haha, ja ondska var väl att ta i kanske. Jag kanske skapade en paradox där eftersom jag själv blivit kallad ond. Min gamle konfirmationspräst sa åt en polares föräldrar: "LordGus är kanske ond men jag ska försöka leda in honom på rätt väg". Det enda jag gjort var att jag sa åt honom att jag inte ville konfirmera mig eftersom jag inte är troende. Ondska är uppenbarligen relativ. XD

Jag konfirmerade mig ändå till slut. Tyckte det var hemskt att mina polares föräldrar skulle tro att jag var ond.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är med. Mest beroende på att jag vill visa min avsmak för antipiratbyråns avskyvärda metoder. Jag delar inte piratbyråns alla åsikter heller men ondska måste stoppas. Det antipiratbyrån, med Pontén i spetsen, håller på med är på gränsen till facistmetoder. >:(

 

 

Ska någon vara facist, så är det jag!:D

 

Det är ok om man är ond, men dom är ju bara fjantiga.

 

Haha, ja ondska var väl att ta i kanske. Jag kanske skapade en paradox där eftersom jag själv blivit kallad ond. Min gamle konfirmationspräst sa åt en polares föräldrar: "LordGus är kanske ond men jag ska försöka leda in honom på rätt väg". Det enda jag gjort var att jag sa åt honom att jag inte ville konfirmera mig eftersom jag inte är troende. Ondska är uppenbarligen relativ. XD

Jag konfirmerade mig ändå till slut. Tyckte det var hemskt att mina polares föräldrar skulle tro att jag var ond.

 

 

Gött, själv konfimerade jag mig aldrig. :D

 

APB är ju bara gnällspikar som försöker göra något åt nerladningen.

 

Dock har dom blivit jobbiga gnällspikar, och ibland måste "prata med barn på deras eget språk."

Dvs, Ge dom en "läxa."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

APB=KGB

APB= Stasi

Om så väl ändå vore. Men än är det inte försent att anamma några sådana vanor. Släpa ut de där jävla idioterna på gatan, och korsfäst dem vid Hötorget, så kanske folk begriper vad som händer när man spottar rättvisan i ansiktet. Eller ska vi nöja oss med spottstockar? Jo, vi gör nog det. Det är ju mer genuint Svenskt. Och dessutom får vi inte FN, Green Peace, världsnaturfonden och dvärgar i förening efter oss då.

Och om det nu finns någon som tror att jag är på skämthumör, när jag skriver detta, har ni bevisligen fel. Piratkopierare är vidriga, illaluktande, koprofagiska dvärgar, utsända av det mörka kungariket. Och pack som dem skall straffas, i nordstjärnans namn. Tro inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Meeen... om alla slutar köpa så får ju företagen slut på pengar och kan inte skapa ny media som i sin tur går att ladda ner... rätta mig om jag har fel.

 

Många utav oss väntar på att företagen ska gå omkull för att det dels kommer innebära att kvalitet kommer gå före kvantitet. Dessutom så kommer konst och teckning alltid finnas kvar, tänk dig alla teckningsstudior som kommer få sälja sin värda utrustning skitbilligt ifall de konkar. Då kanske rittekniken kommer få större spridning och en guldålder ... och massa mer tjafs XD

 

men jag tror det är positivt ifall stela gamla skitbolag går omkull.

 

Sedan vad gäller APB, de är inte stasi eller KGB, de är gamla hederliga kapitalister. Jag blev inte förvånad när jag hörde om deras metoder. >:(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Meeen... om alla slutar köpa så får ju företagen slut på pengar och kan inte skapa ny media som i sin tur går att ladda ner... rätta mig om jag har fel.

 

Många utav oss väntar på att företagen ska gå omkull för att det dels kommer innebära att kvalitet kommer gå före kvantitet. Dessutom så kommer konst och teckning alltid finnas kvar, tänk dig alla teckningsstudior som kommer få sälja sin värda utrustning skitbilligt ifall de konkar. Då kanske rittekniken kommer få större spridning och en guldålder ... och massa mer tjafs >:(

 

VAD hindrar då dessa "många" från att själva sätta sig ner och producera grejor åt varandra gratis, eftersom det är så de vill att det ska gå till? Eller gäller det bara åt ANDRA hållet - att folk ska producera grejor åt DEM gratis?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

VAD hindrar då dessa "många" från att själva sätta sig ner och producera grejor åt varandra gratis, eftersom det är så de vill att det ska gå till? Eller gäller det bara åt ANDRA hållet - att folk ska producera grejor åt DEM gratis?

 

Tja litet OT, jag och ungefär 25 till sitter och ska göra detta. Vi ska producera anime och manga, samt även andra teckningsstilar till folk gratis. Givetvis med röding/kommunistjävel-perspektivet. Ursäkta ifall någon tycker detta är reklam, men jag ville gärna säga detta. Vill någon veta mer så skicka ett PM.

 

Sedan ifall du frågar mig rent allmänt så anser jag att folk ska producera allt gratis till alla.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

VAD hindrar då dessa "många" från att själva sätta sig ner och producera grejor åt varandra gratis, eftersom det är så de vill att det ska gå till? Eller gäller det bara åt ANDRA hållet - att folk ska producera grejor åt DEM gratis?

 

Nu handlar ju tack och lov den här bojkotten inte om det, även om närapå varenda tonåring i Sverige verkar fått för sig det(Dvs. att få företag att producera saker gratis åt dem). Det handlar snarare om att konsumenter inte vill se att företag lägger pengar på att jaga människor istället för att satsa på kvalitetsförbättringar. För varken de som inte betalar eller de som betalar vill väl egentligen att företag ska bedriva en sådan uppenbar förlustverksamhet som APB?

 

Jag kommer väl indirekt stödja bojkottningen då jag inte planerat att köpa varken DVDs eller musik under den tiden bojkotten ska hålla på...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Teron: det är alldeles riktigt, såvitt jag förstått så är bojkotten mer en pr grej än att man faktiskt tror att stora bolag kommer att förlora pengar och konka. Det lär inte hända med tanke på hur mycket pengar de bolagen som är bakom APB.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Teron: det är alldeles riktigt, såvitt jag förstått så är bojkotten mer en pr grej än att man faktiskt tror att stora bolag kommer att förlora pengar och konka. Det lär inte hända med tanke på hur mycket pengar de bolagen som är bakom APB.

 

Nej, konka ska de klart inte göra, utan snarare hoppas de bara på att bojkotten ska leda till en mätbar minskning av intäkterna under den perioden, i hopp om att få dem att överväga sitt sponsrande av APB. För som sagt, rent ekonomiskt gynnar nog bara APB sina egna anställda...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det hela låter som en dålig ursäkt för att legitimisera sitt snyltande.

 

Jag är helt med på att företagen borde satsa på kvalitetsförbättringar istället för att använda pengar på att jaga folk, men jag betvivlar att det är det syftet som denna bojkott kommer tjäna. Det handlar nog snarare om "JAG tycker minsann att JAG ska få allt här i världen gratis och JAG tänker inte kämpa för det för JAG ska minsann HA, så DET så".

 

Själv skiter jag i slika töntiga bojkottar och kör med det gamla vanliga: Om ett företag producerar en produkt jag vill ha, då köper jag den. Om deras produkt är för undermålig, eller för dyr, då köper jag den inte. Punkt slut. Funkar i alla väder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det hela låter som en dålig ursäkt för att legitimisera sitt snyltande.

 

neh nu låter du litet väl grinig och kategorisk.

 

"JAG tycker minsann att JAG ska få allt här i världen gratis och JAG tänker inte kämpa för det för JAG ska minsann HA, så DET så".

 

hehe jo så tycker jag ;) men jag tror att de flesta som vill ha det så är medvetna om att det är ett jävla sisyfos arbete att få en sådan värld.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Läskig bild. Jag menar... de ser ju så... stolta och glada ut. För att de piratkopierar.
Jag håller med er fullständigt. Det första jag kommer att tänka på när jag ser den där bilden, är gamla fotografier från nazitiden. Ni vet, bilder på vår stolta, leende ariska ungdom, som med stolthet bär sina Hitler-jugend-uniformer.
Det hela låter som en dålig ursäkt för att legitimisera sitt snyltande.
neh nu låter du litet väl grinig och kategorisk.
Det tycker jag då rakt inte. Det ju precis det, och inget annat, det handlar om.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...