Hoppa till innehåll
docster

Gissa spelet

Rekommenderade inlägg

Det ser ut som att det skulle kunna vara något Final Fantasy (I-IV) men det tvivlar jag på då det känns för uppenbart.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Nej jag tänker nästan på något disney... men det vete fan. den retar mig något fruktansvärt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

RolSOiVOC.png

Ledtråd: Serien är från början baserad på noveller, som även fick en (i mitt tycke) halvdan anime-adaption.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Det är väl inte Snatcher?

Mycker riktigt, det är INTE Snatcher.

Ledtråd #2: Släpptes till ett format som floppade men har sedan dess släppts till flera andra konsoler i olika mer eller mindre remakes. Serien är fortfarande aktuell idag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Shin Megami Tensei är det rätta svaret. Baserad på novel-serien Digital Devil Story av Aya Nishitani som även fick en rätt så kass anime-adaption under andra delen utav 80-talet och sen en till i mitten på 90-talet. När jag säger att serien fortfarande är aktuell menar jag i fromer som Persona 4 och det kommande Devil Survivor. Just Shin Megami Tensei (som var första spelet utvecklat av Atlus) släpptes till bland annat SNES, Sega/Mega CD och PC engine.

Ny bild (inte helt orelaterat till SMT):

VcKjWlCLz.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

mryFMqUqM.jpg

Ledtråd: Släpptes endast i Japan och Europa under två olika namn till PS1.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Hell Night/Dark Messiah är spelet och kopplingen till Shin Megami Tensei är den att de båda är utvecklade utav Atlus (så inget långsökt om nu någon trode det). Rätt så trevligt skräckspel som tyvärr tillsammans med Clock Tower-serien glömdes bort i bruset utav Silent Hill och Resident Evil.

Nu ger jag mig och lämnar ordet fritt, bara att slänga upp en ny bild om någon känner för det. Mina Phoenix Down är slut för tillfället.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

omfg, Little Big Adventure 2? :')

Ettan är på min lista över spel-jag-tyckte-om-när-jag-var-liten-och-verkligen-borde-spela-klart.

(Oj snärt, jag läser att skaparna av de gamla spelen är intresserade av att göra en trea. Det hade varit kul.)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
omfg, Little Big Adventure 2? :')

Får en verkligen att tänka tillbaka till det sena nittiotalet då man var riktigt ung och spelen var så himla mysiga ^^.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu