Hoppa till innehåll
Anime.se

Mangaköp


dreamchaser
 Share

Rekommenderade inlägg

Är det rea så är det. 40kr st var ju som hittat. synd bara att de inte hade fler inne:

Var om man får fråga?

 

Det är väl klart att du får, men jag kan inte svara exakt eftersom jag inte minns vad butiken hette. Men en liten serie butik bredvid lilla torg i Malmö om du är bekant med trakten. var 20kr för svensk och 40kr för engelsk manga om jag inte minns fel och de hade förvånadsvärt bra utbud av rea varorna, dvs nästan allt de hade var d rea på.

Dock var det en mycket liten butik så de tog inte ens kort så jag betvivlar på att de har någon internetsida samt postorder. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wagaya no Onarisama vol. 2

Omari Himari vol. 5

Doki Doki Maho Shinpan 2 Duo vol.1

Negima Neo vol. 6

Hayate no Gotoku! vol. 19

Natsu no Arashi vol. 3

Ashita no Joe vol. 2

Shina Dark vol. 4

Shakugan no Shana - Eternal song vol.1

 

Allihop japansk, så framöver e det långläsning.:P

 

Jag orkar inte sitta o översätta med svenska titlar, so you guys can figure out the titels by yourselfs.

 

Bild skickas senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var evigheter sen jag såg senaste numret av svenska Yotsuba dyka upp i affären, så jag undrar om den verkligen har överlevt det senaste året av nedskärningar i den svenska utgivningen...? Det går en del rykten som jag inte lyckats verifiera ännu...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sTirtbYgi.jpg

 

Var i Stockholm i helgen, så passade såklart på att titta runt i Science Fiction-bokhandeln.

 

Sist jag var i Göteborg på SF-bokhandeln så var jag på jakt efter Haruhi-mangan. Trots att det stod att den var inne (var därför jag åkte in till Göteborg), så var den inte där. Personalen sa att någon måste stulit det sista exemplaret, för att de skulle egentligen ha den där i hyllan. Jag blev frustrerad, men fick åka hem, tomhänt.

 

Nu i Stockholm var det inte lättare. Nu var jag på jakt efter novellen också. Jag hittade varken 1:a mangan eller novellen. Även nu stod det på hemsidan att de skulle vara inne. Jag sökte igenom från A-Z i nästan en timme, utan resultat. Sen, när jag gett upp hoppet, så hittade jag novellen av ren slump. Någon hade gömt den längst ner i ett hörn, bakom 6-7 mangaböcker, i nyhetshyllan. Nu fick jag hoppet tillbaka, och tillkallade personal för att leta efter 1:a mangan. Hon gick in på lagret, och där fanns den inte heller. Och också av ren slump, så fanns det en låda (av någon konstig anledning) under ett bord. Hon kollade lite i den, och där fanns ett ex! Hallelujah!

 

Så förutom de två (och 2:a volymen av Haruhi-mangan) så köpte jag även resterande böcker på bild.

 

Det komiska är att när jag kom hem så fick jag reda på att 2:a säsongen av Haruhi, faktiskt, hade sänts under 1:a säsongen i Japan. Jag blev hur lycklig som helst. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok djävulen har varit framme.

Var som vanligt på lördagar nere på sf bokhandeln o skulle köpa mig några volymer av Blade of the Immortal så jag har att läsa under nästa vecka men fick för mig att jag skulle köpa hela 4 volymer ist för mina standard 2st så jag skulle slippa gå dit på ett tag.

Priset blev lite lustiga 666kr och kortmaskinen skulle ju strula så först stod det att köpet var godkänt men bara ett kvitto skrevs ut, dvs inte mitt kvitto.

Efter att ha startat om maskineriet och det var dags att göra en kopia till mig så kom det bara ut kopior på "köp makulerat" så jag var tvunget att betala en gång till.

 

Hoppas bara de inte drog 2ggr :blush:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jag håller på att shoppa manga för fullt. Orkar inte lista allt, men vi försöker skaffa så mycket som möjligt av följande:

 

H2

Rough

Nijiiro Tougarashi

Ookiku Furikabutte

Silver Diamond

Nabari no Ou

Orfeus no mado

Golden Days

Sunadokei (Sand Chronicles)

Koori no Mamono no Monogatari

 

Jag har även köpt ikapp en massa serier, bla:

 

Tsubasa

xxxholic

Skip Beat

Himitsu Top Secret

Moyashimon

Suppli

Nana

Ludwig Revolution

Your and My Secret

 

Och kompletterat lite försvunna/bortlånade saker, tex:

 

God Child

Fake (bunkoutgåvan)

 

Samt en hel drös med kortare serier och envolymsserier som jag inte orkar lista.

 

Jag har dock över 100 volymer på min vill köpa-lista som inte inhandlats ännu... Imorgon ska 12 till 14 volymer inhandlas i Ikebukuro. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sedan mitt förra inlägg har min mangasamling ökat många gånger om. Jag har införskaffat följande serier:

 

Tegamibachi (som tydligen ska bli anime, skriven av samma kille som gjorde min favoritbasketmanga I'll Generation Basket)

 

Teru Teru Shonen (den sötaste ninjamangan någonsin)

 

Gokinjo Monogatari (Hade halva serien i pocketformat förut, men efter att ha bläddrat i Perfect Edition-versionen så har jag insett att jag inte kan leva utan den)

 

Nabari no Ou konstbok (hade turen att hitta en begränsad utgåva som egentligen bara säljs via Animate, med ett fint slipcase att förvara boken i)

 

Sedan har jag köpt en massa strösaker, fortsatt att komplettera så mycket som möjligt och letat så billiga saker i så gott skick som möjligt. Tyvärr har det som vanligt varit svårt att hitta bra och billiga begagnade utgåvor av sånt som är populärt just nu, så jag under tårar har fått stryka en massa saker från min shopplinglista.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ack, har gjort två beställningar denna månad. (Kalla det skatteåterbäringsryck ;))

 

Blade of the Immortal: Heart of Darkness (vol 7)

Cardcaptor Sakura Vol 1 till 6

Cardcaptor Sakura Master of the Clow Vol 1 till 6

Chibi Vampire Vol 2

Dear Myself och World's End

Flower of Life Vol 4

Love Com Vol 1

Nana del 4

Otomen Vol 1 och 2

Paradise Kiss Vol 3 till 5

Paradise On the Hill

Two of Hearts

Your & My Secret Vol 1 till 4

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det känns lite som om jag spammar tråden nu, men med tanke på att jag knappt kunnat köpa nåt på flera år har jag shoppat manga som en galning. 2 stora lådor med manga ska skeppas till Sverige imorgon. Nytt är bland annat:

 

Sagan om isdemonen (Koori no Mamono no Monogatari) (Hela inhandlad i bunkoformat)

Pluto (köpt ikapp den japanska utgivningen)

Diverse mindre kända verk av Moto Hagio, bland annat lite 4-panelsstrippar och liknande.

 

Nu är det egentligen bara att komplettera strönummer och leta billiga begagnade utgåvor av Adachis serier som återstår. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

dvIputBIj.jpg

 

Blir så less på mig själv, sa att jag inte skulle köpa mer manga och så händer det här... suck, nåja, lite nöjd är jag nog. Vad du ser på bilden:

 

Maison Ikkoku, del 1-13 vilket motsvarar volym 1 och 2.

No Need For Tenchi, hela "volym" 1 och 2, på resten (3-12) så fattas det enstaka delar.

Orion, hela serien.

Pixy Junket, hela serien.

Rebel Sword del 1-6 (1 volym), ingen aning vad detta är men för två tior kan det inte gå så fel.

 

Clover Omnibus, dök upp bara ett halvår efter att jag förbokade den :P

 

Ah! My Goddess! vol.9-11

Mästerdetektiven Conan vol.5-10

Nana vol.3&4

Skip Beat! vol.2&3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åh, Negi har köpt en massa bra grejer! Jag är lite nyfiken på om den nya utgåvan av Clover är något att ha, tryck- och översättningsmässigt? Vågar man rekommendera den till folk som redan har de gamla utgåvorna? Det är verkligen en serie jag skulle älska att översätta (om jag bodde i en annan dimension där inga bokförlagskriser existerade).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åh, Negi har köpt en massa bra grejer! Jag är lite nyfiken på om den nya utgåvan av Clover är något att ha, tryck- och översättningsmässigt? Vågar man rekommendera den till folk som redan har de gamla utgåvorna? Det är verkligen en serie jag skulle älska att översätta (om jag bodde i en annan dimension där inga bokförlagskriser existerade).

Nu vet jag inte hur den andra utgåvan är men då Tokyopop stod för den kan jag gissa på att den är bristfällig rent översättningsmässigt, något jag inte märkt av med Dark Horse. Lite info från baksidan: "This edition collects the complete story for the first time in its original right-to-left reading order, including eight beautiful double-page color paintings by CLAMP, and a bonus gallery section containing seventeen color pages not available in any previous edition!". Den har mer färgsidor än vad jag tidigare sett i en manga vilket gör den en fröjd att titta igenom bara för detta, dessutom så är pappret hela serien tryckt på av väldigt bra kvalitet. På tal om bokförlagskriser, du som översättare borde väl veta om Nana är en utav de serier som ska läggas ner?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte ett manga köp men då det inte finns något novel-tråd skriver jag här att jag inte kunde hålla fingrarna i styr och införskaffa mig Vampyrjägaren D vol.10. Kommer nog bli så att jag läser ut denna rätt snart för att kämpa mig vidare i serien. Förra sommaren tog jag mig igenom de första nio. Får se hur många det kan tänkas bli denna sommar. Har dock för mig att den inte finns så många fler volymer släppta ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...