Hoppa till innehåll
Anime.se

Mangaköp


dreamchaser
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag handlade också lite i Japan i somras, som jag skickade hem med båt och häromdagen fick jag mina +25kg manga som jag vill visa upp. Även om det kanske blev lite väl mycket pojkmanga (lättläst!) så är det första gången jag som jag känner mig stolt över ett bidrag i den här tråden.

 

t_iCbLFtvFZ.gif

 

t_mSOHGKnUy.gif

 

t_QULaUXgmt.gif

 

t_WEtwhowMD.gif

 

t_rUqtGmjrf.gif

 

t_hCUbzhXQs.gif

 

Det enda av allt detta som var planerat från början var väl Berserk. (Och anledningen till att 2-4 inte finns med är för att... jag redan hade dem) Några grejer hade jag bara hört talas lite om, t ex Tenjou Tenge och Vinland Saga, och eftersom manga i Japan är så billigt så kan man ju lika gärna köpa ett gäng pocketar på en gång...

 

Och så har vi en liten hög med manga som alla ligger i, för det mesta, svarta påsar och som vi inte behöver gå in mer i detalj på, tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vilket mangalass! Och Hare nochi Guu och dess uppföljare har du också köpt, vilket vittnar om god smak. :) Visst är det underbart att manga är så billigt där! Det enda smolket i bägaren är frakten och all tid det tar innan paketen kommer fram...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det enda smolket i bägaren är frakten och all tid det tar innan paketen kommer fram...

Jaaa, visst är det bedrövligt?? Jag betalade nog mer för frakten än vad jag betalade för all manga sammanlagt... och då valde jag det billigaste alternativet; båt. Som då tog ca två månader för alltsammans att komma fram...

 

Angående Hare nochi Guu så blev jag ledsen när jag insåg att jag inte hade fått tag i alla volymer av uppföljaren. :( Hade ingen koll på hur många det var, men köpte alla jag hittade (fick leta i flera butiker) och så när jag närmade mig slutet på min tid i Japan så fann jag fler böcker och då hade jag redan bestämt mig för att inte köpa mer manga eftersom jag redan hade köpt för mycket. Ack ack ack!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ungefär hur många kronor i frakt per kilogram blir det med båtfrakt då?

Hum, i ärlighetens namn minns jag inte hur mycket jag betalade. Bara att det rörde sig om ett par tusen kronor, men då skall det kanske komma fram att jag inte bara fraktade manga. (Totalt skickade jag ca 45kg, varav 23-24kg var manga) Minns jag inte helt fel kan totalsumman ha gått på ca 2000kr.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ungefär hur många kronor i frakt per kilogram blir det med båtfrakt då?

 

Jag slog lite på japanska postens hemsida och fick fram följande siffror för ett 20kg paket från Tokyo till Sverige med båt: 10,250 yen. 20 kg är maxvikt, så man får i så fall köra på två lådor.

 

För den som inte orkar kolla upp är det 807,70 kr per 20kg-paket. Fast jag vet ju inte vilket företag som Lizz anlitade ^^;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För den som inte orkar kolla upp är det 807,70 kr per 20kg-paket. Fast jag vet ju inte vilket företag som Lizz anlitade ^^;

Det vet inte jag heller. Vi fick inte själva bestämma... (eller jo, det fick vi, men det var ett gäng snälla japaner som kallade brevbäraren till vårt ställe och då kunde man ju inte bara skicka hem karln)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tidigare kunde man skicka upp till 30 kg/låda har jag för mig, vilket gjorde att frakten blev ganska mycket billigare än vad den är nu. Vi fick en sån chock över de nya restriktionerna när vi skulle skicka alla våra lådor i somras. Det finns även vissa regler för storleken på kartongerna, så det är bäst att ta reda på vilka mått som gäller innan man köper kartonger och börjar packa i fortsättningen. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har aldrig varit med om några regler eller prisändringar när det gäller storlek på paketen (jag skickade väldigt stora och konstiga paket), iaf inte då jag skickade med båt. Bara max 20kg/paket-regeln. Vad jag hade hört innan så skulle man kunna skicka paketet billigare som "印刷物", men något sånt fanns tydligen inte. Detta är ju på vanliga posten i Japan, och det kanske finns smartare alternativ hos andra företag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Köpte dessa billigt på nätet, t.ex Sigh of Suzumiya kostade mig bara 50 kr inklusive frakt. :D

 

VygTJviby.jpg

 

Den tidigare diskussion om fysiska butiker och nätbutiker så vill jag säga att om man fick välja mellan fysiska butiker och nätbutiker så föredrar jag hellre nätbutiker med billigare priser och bättre tillgänglighet än butiker som t.ex SFbokhandeln.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köpte dessa billigt på nätet, t.ex Sigh of Suzumiya kostade mig bara 50 kr inklusive frakt. :D

 

VygTJviby.jpg

 

Den tidigare diskussion om fysiska butiker och nätbutiker så vill jag säga att om man fick välja mellan fysiska butiker och nätbutiker så föredrar jag hellre nätbutiker med billigare priser och bättre tillgänglighet än butiker som t.ex SFbokhandeln.

 

Vart fångade du in Haruhis andra volym i bunden form för mindre än 50 spänn?!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad jag hade hört innan så skulle man kunna skicka paketet billigare som "印刷物", men något sånt fanns tydligen inte.
Gick en gång i tiden, men jag har för mig att det innebar andra restriktioner (maxvikt 5 kg, gick ej att kombinera med "船便" eller något liknande), vilket ändå gjorde det dyrare om man skickade mycket saker.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Köpte dessa billigt på nätet, t.ex Sigh of Suzumiya kostade mig bara 50 kr inklusive frakt. :D

 

VygTJviby.jpg

 

Den tidigare diskussion om fysiska butiker och nätbutiker så vill jag säga att om man fick välja mellan fysiska butiker och nätbutiker så föredrar jag hellre nätbutiker med billigare priser och bättre tillgänglighet än butiker som t.ex SFbokhandeln.

 

Vart fångade du in Haruhis andra volym i bunden form för mindre än 50 spänn?!

 

Amazon.uk, faktiskt. Nu när pundet ligger så lågt så är det bra att checka in brittiska sidor efter ny manga än köpa den här faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...