Hoppa till innehåll
Anime.se

Mangaköp


dreamchaser
 Share

Rekommenderade inlägg

Då hardu läst fram till "The Rose Princess" om jag minns rätt (mina böcker ligger i min lägenhet och kommer inte dit igen förrns om 2 månader, för att kolla upp de), efter det verkar det bara finnas "Pale Fallen Angel" del 1 och 2 översatta :/ "Med Twin-Shadowed Knight" med eventuell release i Oktober.

 

Hur som helst man måste verkligen älska Vampire hunter d lätt-romanerna/light-novels. För de är verkligen exceptionellt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite axplock ur dagens shopping (troligtvis den sista under resan):

 

Billy Bat vol 1 (nya Naoki Urasawa-serien som just släppts!)

Skip Beat 22

xxxHolic 15

Silver Diamond vol 1-9 (hade köpt mer om jag bara hade hittat fortsättningen...)

Usagi Drop 1 (Blev nyfiken efter att ha läst Dancing Moons rekommendation och slog till när jag hittade den för 100 yen begagnad)

Battery vol 1-6 (inte mangan, utan originalbokserien. Bokserien handlar om baseboll och om att växa upp och är hur mysig som helst)

 

Plus en massa andra saker...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag funderade över om jag skulle fotografera det jag fått med mig hem, men tröttnade nånstans mitt i uppackningen och ställde in allt i bokhyllan istället. Men om det finns önskemål att se det första mangalasset så kanske jag gör ett försök... Det är bara så jäääkla mycket...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag funderade över om jag skulle fotografera det jag fått med mig hem, men tröttnade nånstans mitt i uppackningen och ställde in allt i bokhyllan istället. Men om det finns önskemål att se det första mangalasset så kanske jag gör ett försök... Det är bara så jäääkla mycket...

Ställ alla påsar/lådor i en hög. *klick* färdigt ;)

Man blir ju nyfiken på mängden iallafall när du skriver sådär.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ställ alla påsar/lådor i en hög. *klick* färdigt ;)

Man blir ju nyfiken på mängden iallafall när du skriver sådär.

Mängden manga är väl mest imponerande ur aspekten att jag och min sambo faktiskt kånkade hem allt själva (muskelvärken idag, dagen efter, är inte att leka med...). Det är inte i närheten av lika mycket som mängden serier jag skickade hem med båtfrakt för några år sen. Men jag ska se om jag kan fotografera av det på ett smidigt sätt senare idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Råkar du känna någon som översatt den måntro? ;)

 

Heh... Jag har väl snarare nån slags inre, orimlig förhoppning om att all svensk manga ska börja sälja som smör i solsken under regnperioden som drabbat oss istället för sommar, så att förlagen inser att det bara är dumt att lägga ner alla serierna. Jag vet, det är dumt, men ändå... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ahhh, mina snälla jobbarkompisar grävde fram senaste Pluto ur en låda, så jag kunde köpa den fast den låg under en massa annat skrot *rörda tårar*

 

Och Naoki Urasawa är såååå braaaa!

 

Köpte också Nya Petshop of Horrors 5 och Mushishi 1-2 nyligen. Den senare har jag redan läst, men nu skall jag ta god tid på mig och njuta av mina egna Mushishimanga

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag känner att jag borde läsa Pluto jag med, speciellt efter att alla är så lyriska över den sen den engelska utgåvan började släppas. Men den är inhandlad i alla fall.

 

Jag har däremot läst första volymen av Billy Bat, Naoki Urasawas nya serie om en japansk-amerikansk tecknare som reser till Japan efter att andra världskriget är över, efter att han får höra att hans seriekaraktär, Billy Bat, är stulen från en japansk serie. Han är rädd att han har stulit idén utan att vara medveten om det medan han jobbade för den amerikanska armén som tolk i landet. Än så länge är det mest bara en massa vaga mysterier som driver handlingen framåt, precis som i 20th Century Boys, men jag har en känsla av att Billy Bat kan bli riktigt, riktigt bra den också. Den har en liknande smak så att säga, med mycket serienostalgi och fantastiskt välskildrade miljöer av kåkstäderna, spårvagnarna och ockupationen i det av kriget sönderslitna Tokyo.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag försöker komma ikapp den svenska utgivningen, så gott min ekonomi tillåter just nu. För jag antar att om de lägger ner den svenska utgivningen lär de ju sluta trycka nya upplagor av det som redan finns utgivet. Så det gäller väl att passa på medan böckerna fortfarande finns att få tag på.

 

Ja, det stämmer nog för de titlar som är nedlagda (Death Note kommer nog hållas i tryck däremot, gissar jag). Jag hörde förresten att även Wahlströms har dumpat lagret med manga, så det innebär nog att även deras serier kommer att försvinna ur tryck med tiden. Samt att vi kan räkna deras manga- och manwhautgivning som död, den också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...