Hoppa till innehåll
Anime.se

Neon Genesis Evangelion


Darkmoon
 Share

Rekommenderade inlägg

Kvalitetsskillnaden gör nästan serien till en helt annan, så jag tycker definitivt det är värt att lägga ut 462 kr.

 

jag tänkte skaffa det där men har aldrig köpt nåt utanför Svergie :o

 

Hur går det till? help me, snälla :(

 

Det är väldigt enkelt, du skapar ett konto på sidan. När du gör det så får du skriva in din adress och så vidare. Det är viktigt att du anger rätt adress ty det är dit de skickar ditt paket sedan. Du betalar med betalkort/kontokort, tex ett VISA eller ett Mastercard. Sedan när du har betalt och ordern har gått i väg brukar det ta upp till 5-8 dagar för paketet att anlända hem till dig. Kan själv rekomendera Axelmusic, handlat mycket därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu när man har sett klart Neon Genesis Evangelion, vill man naturligtvis se Death & Rebirth och End of Evangelion.

 

Hittade denna box på Animefilms. Undrar bara om någon vet om den håller en bra kvalité? Förväntar mig inte att den skall vara i klass med platina versionen av serien, men åtminstone att de inte är några "gainax hopp" mellan varje scenbyte.

 

Kommer nog att köpa den i vilket fall som helst, om inte för den medföljande musmattan. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu när man har sett klart Neon Genesis Evangelion, vill man naturligtvis se Death & Rebirth och End of Evangelion.

 

Hittade denna box på Animefilms. Undrar bara om någon vet om den håller en bra kvalité? Förväntar mig inte att den skall vara i klass med platina versionen av serien, men åtminstone att de inte är några "gainax hopp" mellan varje scenbyte.

 

Kommer nog att köpa den i vilket fall som helst, om inte för den medföljande musmattan. ;)

 

Vet ej om de skrivit fel eller om jag missuppfattar men på sidan står det texter: japanska, språk: engelska/japanska. Betyder det då att man som icke japanpratande individ måste se dem dubbade?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet ej om de skrivit fel eller om jag missuppfattar men på sidan står det texter: japanska, språk: engelska/japanska. Betyder det då att man som icke japanpratande individ måste se dem dubbade?

 

Som jag fattat det innehåller denna box dessa två versioner av Death & Rebirth och End of Evangelion. Så jag antar att de bara har råkat skriva fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hittade denna box på Animefilms. Undrar bara om någon vet om den håller en bra kvalité? Förväntar mig inte att den skall vara i klass med platina versionen av serien, men åtminstone att de inte är några "gainax hopp" mellan varje scenbyte.

Angående kvaliteten har du nog inget större val. Manga ska ha köpt rättigheterna att ge ut Renewal-versionen av filmerna, men inget har hänt på den fronten på länge. Kvalitetsmässigt, om den är som min utgåva (R4, Australien), går den nog se. Här är ett par exempel:

Manga-Death vs. Renewal-Death; Manga-EoE vs. Renewal-EoE.

 

Och jo, "japansk text" är felskrivning. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Evangelion 1.0 hade ju premiär i Japan den första september i år, och jag läste en notis som sade att den på en månads tid hade haft över en miljon biobesökare. Jag har däremot inte läst någon recension eller dylikt. Det skulle vara kul att höra vad folk i allmänhet tycker. Finns det någon som är betydligt bättre än jag på Japanska krumelurer som har hört eller sett något? =)

 

/poke Sceleris ^^

 

Förhoppningsvis kommer ADV med ett uttalande angående licensiering snart. Visst, det behöver ju inte bli ADV, men de kommer nog kämpa in i det sista för att få fortsätta ge ut Evangelion. Frågan är när man kan hoppas få tag på DVD:n. Det skulle inte förvåna mig om det blir Japansk release lagom till julen eller något liknande, så vi kanske inte kommer få se filmen förrän sommaren 2008 eller så. :|

 

Observera att jag inte har läst någon som helst info om detta, jag spekulerar bara.

 

Edit: Okej, jag har läst en recension, men det är av en användare på IMDB.com. Det jag menade var att jag inte har läst några "professionella" recensioner. För de som är intresserade av att läsa vad ett NGE-fan tyckte om första filmen bifogar jag hans tankar. Han som skrev texten undvek spoilers ganska bra, men för säkerhets skull klistrar jag in den i en Hide-tag.

 

Evangelion 1.0 - You Are (Not) Alone

Just saw it Yesterday in Japan. After a week from opening, theater was still packed.

 

Most shocking element was the "fanboy" factor. Most people I watched movie with looked like normal people -- not hardcore fanboys and otakus who usually fill up the theaters at anime movies. Eva once again proved that NGE belongs to wider audience, and probably only animated feature (aside from Miyazaki's) that can attract mainstream audience. Even more suprising was number of teenagers -- consisting about half of audience -- who must have been age 5 or 6 when the original series came out. Many older people (60-70s) were present. I have forgotten how "huge" Evangelion was. Many animes and movies claim to be a "cultural phenomenon", exaggerating the enthusiasm of few limited fanboys as a marketing tool -- but few animes really remain as building blocks of pop culture. EVA is a true exception, and I am glad it reached out for so many people with its powerful story.

 

Now, for the actual content. I'll keep the spoilers minmum. First half of the movie plays like a compressed version of first 6 episodes, while changing bits and pieces. Some angles, timing of editing are exactly the same, which is even more shocking because technology of animation and overall budget has evolved so much from originals. EVA 01's first launching sequence, Tokyo-3's emergence from underground, military operation against Angels -- are all breathtaking, a flagship achievement of CGI anime. And it is great to see the warmth of human characters against these cool industrial designs in the background. Contrast between man's cration (buildings, city and EVAs) and human characters are even sharper in the film, giving it a distinct atomosphere.

 

As a movie, Anno focuses on Shinji and his fear. While TV series kept his feelings ambiguous (so viewers may naturally assume that Shinji has the same problems as viewers do -- and therefore drawing their sympathy to him), we almost always know what is on his mind. This is more straightforward, and adds to film's fast pacing.

 

All solid work, until the last 30 minutes of the movie. Here, we dive into an unknown territory.

 

(*****FEW MINOR SPOILERS BELOW****)

Operation Yashima, the climax of the first movie, is so dramatic and exciting that it makes the same scene in tv series look like Sunday morning cartoon. We've forgotten that Anno hasn't done any anime battle scene since EoE, and we have no idea what to expect from Anno's remake of the Operation 10 years later. Great details of laser beams, skyscrapers melting down, and fierce force of explosion are spectacular. Dramatic elements -- as Misato prepares for operation along with Nerv staff*, as Shinji has to make a choice about who he really is and what he wants, as entire Nerv struggles together to defeat the Angel-- are so strong and emotional, it made me feel as if I was watching this for the first time. It just works so well.

(***SPOILER END******)

 

New Evangelion movie is not only a promising start, but is one of the best animated fatures out there. Definitely one of the best movies of the year (including live action films world-wide), and a great showcase for Japanimation. Most of the audience looked very satisfied at the end, and there were some more surprises after the credits. Even if you are not familiar with Eva, you've got to see this one. As for fan service to the old fans, there was Rei Ayanami's full frontal nudity (complete with cute sets of nipples**), long shots of Misato's legs ... I can't imagine any fans will be unsatisfied.

 

----------------------------

 

*Bad news is that fan-sub might be a long process, as the movie is filled with tons of military and SF jargons that is difficult to translate.

** Yes, nipples. Read it outloud if you can't believe it.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte heller sett några professionella recensioner, och ärligt talat behöver jag inte läsa några fler recensioner alls. Allt jag behöver är att se filmen! :)

 

Recensioner jag läst:

http://heiseidemocracy.com/2007/09/01/movie-review-evangelion-shin-gekijouban-jo-evangelion-10-you-are-not-alone/

http://www.designchronicle.com/memento/archives/rebuild_of_evangelion_1stimpression.html

http://www.aintitcool.com/node/33869

 

Det skulle inte förvåna mig om det blir Japansk release lagom till julen eller något liknande, så vi kanske inte kommer få se filmen förrän sommaren 2008 eller så. :|

Jag kommer se den när den går att köpa. Det är ju praktiskt taget en remake av de sex första avsnitten, så man kan nog se den några gånger utan text om man måste. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Lite video, medan vi väntar på en köpversion:

 

Reklamsnutt för soundtrackalbumet, satt till spåret Angel of Doom. (The beginning of the end, dark as clouds of sco~rn!)

Och två klipp filmade från utomhusbion i Pusan, Sydkorea, under Pusan Film Festival, 12 oktober 2007. (Engelsk text!)

Första apostlakampen i filmen.

Nästa avsnitt: Service, service!

 

Kampen mot den tredje aposteln finns också filmad, men eftersom det är filmens höjdpunkt tänker jag inte kolla på den. Eller ens länka till den. För den sekvensen, som har beskrivits som überultraoslagbar, måste ses med bra bild och högt ljud! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bugar och tackar för dessa nya videos, förstår ärligt talat inte hur man skall kunna klara att hålla sig till DVD släppet... ahhhhhhh ADV ge oss åtminstone ett datum!!

 

Kampen mot den tredje aposteln finns också filmad, men eftersom det är filmens höjdpunkt tänker jag inte kolla på den. Eller ens länka till den. För den sekvensen, som har beskrivits som überultraoslagbar, måste ses med bra bild och högt ljud! :D

 

Är det inte precis det du har gjort när du länkade till striden mot Sachiel...? :P

 

 

 

*Skojade bara Sceleris, jag vet allt hur du menade*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bugar och tackar för dessa nya videos, förstår ärligt talat inte hur man skall kunna klara att hålla sig till DVD släppet... ahhhhhhh ADV ge oss åtminstone ett datum!!

Vi kanske har tur. Om du kollar på förhandstitten, så avslutas den med en liten upphovsrättsnotis angående översättningen.

    Translator: Dan Kanamitsu
    Subtitle Editor: David Fleming
    © 2007 Khara / GAINAX

Utifrån detta kan man postulera att Khara/Gainax äger själva textningen (i kontrast till att den exempelvis skulle kunna ha varit specialgjord för just den filmfestivalen, i vilket fall festivalansvarige alternativt översättaren kvarhåller ägandet). Och om Khara/Gainax äger textningen, om Khara/Gainax redan har en färdig översättning som "ligger och skräpar"... vad hindrar dem från att inkludera den på DVD:n? icon_wink.gif I så fall: Åt skogen med ADV!

 

Är det inte precis det du har gjort när du länkade till striden mot Sachiel...? :P

Oj, smidigt uttryckt från min sida. "Filmens tredje kamp mot en apostel" var det som avsågs.

 

Och jag skojar inte om att kampen mot Ramiel (kuben; kampen mot Shamshel, den med tentaklerna, är den andra kampen) kräver att få ses i god kvalitet. Jag kollade två sekunder av fajten, och det såg ut att bli ögonbrynshöjande, haktappande AWESOME. icon_biggrin.gif

 

 

 

Teorier! End of Evangelion, Evangelion

Spoiler
Första filmen verkar bli ganska mycket av det gamla, men uppiffat för våra nya tider och för bioformatet. Andra filmen verkar bjuda på mycket nytt!

 

Eva-02: Asuka och hennes robot är förstås med. Introduktionen verkar bli annorlunda. Nedsläpp från flygplan?

Eva-03: "Tvångsaktivering." Den som i TV-serien hade Touji som pilot, och smittades av en ängel. Kommer det ske på samma sätt?

Eva-04: "Försvinner." Den som försvann i Nevada på ett aldrig förklarat sätt. Kommer dess öde att förklaras? Eller till och med ändras?

Eva-05: "Preliminär." I gamla Evangelion skrotades planerna på Eva-05 och Eva-06, och istället byggdes Eva-05 till Eva-13 som de vita, bevingade jävlarna. Så är det denna nya robot som är den omtalade? Och vem ska bli dess pilot?!

Eva-06: En enhet med ett riktigt ont utseende, som nedstiger från månen tillsammans med sin pilot Kaworu, där han vaknat ur en låda/kista. I det allra första utkastet till TV-seriens 26:e avsnitt skulle de sista tretton änglarna nedstiga från månen och utplåna USA, medan hjältarna skulle finna räddningen i resterna av en ursprunglig civilisation, eller något liknande. Har de låtit sig inspireras av sina ursprungliga planer?

ADAMS: Vita varelser med gloria, svarta ögon och svart punkt i bröstet. Kom ihåg att Evangelion i princip handlar om att två former av liv slåss för överlevnad om jorden. Den "Svarta månens" Lilith är urmoder åt mänskligheten, om inte allt bekant jordiskt liv. Den "Vita månens" Adam är urmoder åt änglarna. Men nu i denna film har vi ADAMS, i plural! Har vi ännu fler livsformer än människor och änglar att vänta?!

nyDIxnCOf.jpgNCNJOdRTC.png

LILIN+?: Lilin (eller lilim) är vad Kaworu kallar de som härstammar från Lilith, alltså människor. Vad menas med "Lilin+?"? Är det "Lilin plus frågetecken", alltså "Lilin och en okänd livsform"? Eller är det "Lilin+, frågetecken", alltså "En 'uppgraderad' lilin?"?

Den nya tjejen: Stirrar på korsexplosioner. Kan det vara...?!

NMLlCMqtH.pngynMFVQgrE.png

 

Det finns teorier om att de nya filmerna utspelar sig "efter End of Evangelion". Några saker som gett folk den uppfattningen är att Kaworu i slutet av Eva:1.0 talar om att han vill skynda och träffa Shinji igen, att Kaworu är bredvid en varelse lik gamla seriens Lilith med den gamla masken (Eva:1.0 har en ny mask), att det är blod på månen, och att Hideaki Anno faktiskt sagt att 'Eva' är en berättelse som upprepar sig. (Isåfall hade "Lilin+" mycket väl kunna stå för "Lilin, uppgraderad", och den nya tjejen mycket väl kunnat minnas EoE...)

 

Hur som helst: Jag är jävligt glad över att Khara/Gainax ger oss Eva-nördar så mycket mer att fundera över, och jag är övertygad om att de ger oss något vi inte väntade oss -- och som vi inte visste att vi ville ha. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Translator: Dan Kanamitsu
    Subtitle Editor: David Fleming
    © 2007 Khara / GAINAX

Utifrån detta kan man postulera att Khara/Gainax äger själva textningen Och om Khara/Gainax äger textningen, om Khara/Gainax redan har en färdig översättning som "ligger och skräpar"... vad hindrar dem från att inkludera den på DVD:n? icon_wink.gif I så fall: Åt skogen med ADV!

 

Såg också det och det vore ju helt kanon om det skulle inkludera översättningen. Inte för att jag ser varför de skulle göra det, men man kan i alla fall hoppas, och i så fall kan jag bara instämma: ÅT SKOGEN MED ADV!!!

 

Och jag skojar inte om att kampen mot Ramiel (kuben; kampen mot Shamshel, den med tentaklerna, är den andra kampen) kräver att få ses i god kvalitet. Jag kollade två sekunder av fajten, och det såg ut att bli ögonbrynshöjande, haktappande AWESOME. icon_biggrin.gif

 

Måste i så fall ha gjort om den striden något avsevärt. Kan inte minnas att jag tyckte att den var något utöver det vanliga i serien nämligen. Hur som helst skall det bli mycket intressant att se den striden, och självklart skall grannarna (med eller mot sin vilja) få höra när Ramiel går i marken. :D

 

Teorier! End of Evangelion, Evangelion
Första filmen verkar bli ganska mycket av det gamla, men uppiffat för våra nya tider och för bioformatet. Andra filmen verkar bjuda på mycket nytt!

 

Eva-02: Asuka och hennes robot är förstås med. Introduktionen verkar bli annorlunda. Nedsläpp från flygplan?

Eva-03: "Tvångsaktivering." Den som i TV-serien hade Touji som pilot, och smittades av en ängel. Kommer det ske på samma sätt?

Eva-04: "Försvinner." Den som försvann i Nevada på ett aldrig förklarat sätt. Kommer dess öde att förklaras? Eller till och med ändras?

Eva-05: "Preliminär." I gamla Evangelion skrotades planerna på Eva-05 och Eva-06, och istället byggdes Eva-05 till Eva-13 som de vita, bevingade jävlarna. Så är det denna nya robot som är den omtalade? Och vem ska bli dess pilot?!

Eva-06: En enhet med ett riktigt ont utseende, som nedstiger från månen tillsammans med sin pilot Kaworu, där han vaknat ur en låda/kista. I det allra första utkastet till TV-seriens 26:e avsnitt skulle de sista tretton änglarna nedstiga från månen och utplåna USA, medan hjältarna skulle finna räddningen i resterna av en ursprunglig civilisation, eller något liknande. Har de låtit sig inspireras av sina ursprungliga planer?

ADAMS: Vita varelser med gloria, svarta ögon och svart punkt i bröstet. Kom ihåg att Evangelion i princip handlar om att två former av liv slåss för överlevnad om jorden. Den "Svarta månens" Lilith är urmoder åt mänskligheten, om inte allt bekant jordiskt liv. Den "Vita månens" Adam är urmoder åt änglarna. Men nu i denna film har vi ADAMS, i plural! Har vi ännu fler livsformer än människor och änglar att vänta?!

nyDIxnCOf.jpgNCNJOdRTC.png

LILIN+?: Lilin (eller lilim) är vad Kaworu kallar de som härstammar från Lilith, alltså människor. Vad menas med "Lilin+?"? Är det "Lilin plus frågetecken", alltså "Lilin och en okänd livsform"? Eller är det "Lilin+, frågetecken", alltså "En 'uppgraderad' lilin?"?

Den nya tjejen: Stirrar på korsexplosioner. Kan det vara...?!

NMLlCMqtH.pngynMFVQgrE.png

 

Det finns teorier om att de nya filmerna utspelar sig "efter End of Evangelion". Några saker som gett folk den uppfattningen är att Kaworu i slutet av Eva:1.0 talar om att han vill skynda och träffa Shinji igen, att Kaworu är bredvid en varelse lik gamla seriens Lilith med den gamla masken (Eva:1.0 har en ny mask), att det är blod på månen, och att Hideaki Anno faktiskt sagt att 'Eva' är en berättelse som upprepar sig. (Isåfall hade "Lilin+" mycket väl kunna stå för "Lilin, uppgraderad", och den nya tjejen mycket väl kunnat minnas EoE...)

 

Hur som helst: Jag är jävligt glad över att Khara/Gainax ger oss Eva-nördar så mycket mer att fundera över, och jag är övertygad om att de ger oss något vi inte väntade oss -- och som vi inte visste att vi ville ha. :D

 

Spoiler//Teori!

Intressanta teorier där Sceleris, har inte så mycket att tillägga än vilka de möjliga piloterna till EVA-05 kan vara. Har nämligen läst att de ursprungliga piloterna till Eva-05 respektive 06 skulle ha varit Hikari Horaki (klassföreståndaren) samt Kensuke Aida. Det skall tydligen till och med finnas koncept bilder med Hikari i en orange plugsuit och Kensuke i en olivgrön. Så det vore konstigt om inte någon av dessa två blir Eva-05:s pilot. Man måste väll ändå hoppas på Kensuke, han vill ju så gärna. ^^
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte för att jag ser varför de skulle göra det

Tja, till att börja med kan kan de sälja fler av sina dyra japanska utgåvor och maximera vinsten, utan att underminera efterföljande licensförsäljning: Engelsk text på en japansk utgåva skulle nog knappast skära in så mycket på de utländska licensiaternas försäljning att de skulle kunna kräva lägre licensavgift på grund av sämre marknad. Det är ju trots allt bara importgalna purister som köper från Japan.

 

Så ser jag det, men det kanske inte Khara/Gainax gör. ^^;

 

Måste i så fall ha gjort om den striden något avsevärt.

Mjo, Hideaki Anno har sagt en massa om hur den striden inte blev som planerad första gången, på grund av tekniska svårigheter. Och jag tyckte det var skithäftigt första gången! Men ärligt talat är jag nästan mer intresserad av att se hur/om de har växt som filmskapare, historieberättare.

 

Spoiler//Teori!
Spoiler
Intressanta teorier där Sceleris, har inte så mycket att tillägga än vilka de möjliga piloterna till EVA-05 kan vara. Har nämligen läst att de ursprungliga piloterna till Eva-05 respektive 06 skulle ha varit Hikari Horaki (klassföreståndaren) samt Kensuke Aida. Det skall tydligen till och med finnas koncept bilder med Hikari i en orange plugsuit och Kensuke i en olivgrön. Så det vore konstigt om inte någon av dessa två blir Eva-05:s pilot. Man måste väll ändå hoppas på Kensuke, han vill ju så gärna. ^^

Hm, undrar om det inte var så i nåt av Evangelion-spelen... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spoiler//Teori!
Intressanta teorier där Sceleris, har inte så mycket att tillägga än vilka de möjliga piloterna till EVA-05 kan vara. Har nämligen läst att de ursprungliga piloterna till Eva-05 respektive 06 skulle ha varit Hikari Horaki (klassföreståndaren) samt Kensuke Aida. Det skall tydligen till och med finnas koncept bilder med Hikari i en orange plugsuit och Kensuke i en olivgrön. Så det vore konstigt om inte någon av dessa två blir Eva-05:s pilot. Man måste väll ändå hoppas på Kensuke, han vill ju så gärna. ^^

Dolt

Första gången jag hör det faktiskt. (Men så har jag inte gjort mitt bästa med att gräva i tidigare planer för hur handlingen Evangelion skulle se ut) Men det är ju inte omöjligt att det kan bli så i kommande filmer, minns jag inte fel sa ju Ritsuko att alla elever i Shinjis klass var potentiella piloter. Man fick dock aldrig riktigt förklarat varför just Toji blev den utvalda i TV-serien, men det var väl kanske för att de kände till hans systers situation och kunde därför bli lättare att övertala?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dolt
Spoiler
Man fick dock aldrig riktigt förklarat varför just Toji blev den utvalda i TV-serien, men det var väl kanske för att de kände till hans systers situation och kunde därför bli lättare att övertala?

Jag skulle tro att...

Spoiler
...det är för att Touji var mest lämpad i klassen. Bäst på att slåss, kanske. Kensuku är i och för sig "ganska militärintresserad", så han kanske också vore lämplig... men han var kanske för lämplig. :P

 

Eller kanske Toujis mamma redan var i Eva-03, på samma sätt som Shinjis och Asukas mammor var i Eva-01 respektive Eva-02?

 

Förresten tog jag mig friheten att ändra [hide]-taggen så den faktiskt syns. (Det krävs [hide=Text].) Hoppas det var okej.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ähvafan... Såg på ett av sluten till PSP-spelet Neon Genesis Evangelion 2: Artificiell Värld -Another Cases-.

En variation på End of Evangelion.

Spoiler
Översättning: http://evageeks.org/forum/viewtopic.php?p=126327#126327

Del 1:

Del 2:

Del 3:

Del 4:

Del 5:

Så det är alltså så det skulle ha slutat...

Spoiler
...om Asuka hade haft kontroll i End of Evangelion? ^_^

 

Användaren har filmat fler slut, bland annat ett där Shinji blir sams med sin pappa. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
Inget nytt om DVD:n?

 

Nope, dessvärre har det inte dykt upp någon info. I varje fall inte som jag har kunnat lukta mig till. Jag har sett ett par korta streams från visningen i Pusan, och visst fan har filmen befintliga, väl fungerande engelska subtitles. Jag hoppas bara att de inkluderas i j-DVD:n. Det vore så skönt att kunna bojkotta R1:orna. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
Dear Scellan Scelerisson,

 

Thank you for placing your order from cdjapan.co.jp.

Your order has been received.

 

Order Number : 10101743203

*******************************************

 

KIBA-91526 Animation / [Theatrical Feature] Evangelion 1.0 You are (not) Alone[Limited Pressing]

DVD 5700yen * 1 Released:2008/04/25

 

Payment Method : Credit Card

*******************************************

Subtotal : 5700yen

Shipping : 2190yen

--------------------------------

Total : 7890yen

US$73.79

heart.gif

Jag har sett ett par korta streams från visningen i Pusan, och visst fan har filmen befintliga, väl fungerande engelska subtitles. Jag hoppas bara att de inkluderas i j-DVD:n. Det vore så skönt att kunna bojkotta R1:orna. :wink:

De är INTE med. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...