Hoppa till innehåll
Anime.se

Neon Genesis Evangelion


Darkmoon
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 2 months later...
När kommer andra filmen på bio?

Hörru, det är DU som är i Japan, DU ska berätta för OSS! ;)

 

Nämenallvarligtdårå... Inget datum har annonserats. Från början (sisådär 2006) så siktade de på sommaren 2007 för första filmen, januari 2008 för andra och sommaren 2008 för sista. Och så blev det ju uppenbarligen inte. Personligen ser jag inte heller förseningarna och planändringarna som något negativt -- det var ju förseningar som gav oss End of Evangelion! (Jag hoppas till och med på att de delar upp tredje filmens två delar i varsin fullängdsfilm.)

 

Vissa spekulerar att de siktar på att film två kommer ut i samband med DVD:n för första filmen, men det tror jag inte riktigt -- det har inte kommit ut något reklammaterial kring det. (Om än det kanske inte behövs så mycket för film 2 i Evangelion-filmserien.) Första filmen föregicks ju av åtminstone en teasertrailer ett halvår i förväg. Inte tidigare än i höst tror jag vi får se mer av Shinji, Rei, Asuka, Kaworu och Mari.

 

Visst ja, det kanske jag ska nämna. Den nya karaktärens namn är Mari (マリ).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vissa spekulerar att de siktar på att film två kommer ut i samband med DVD:n för första filmen

Åh, och här undrade jag om första filmen hade släppts på DVD i Japan än. Jag förmodar att svaret är "inte än" alltså. Jag börjar bli sugen (underdrift) på ett släpp av en västerländsk DVD snart men det lär ju alltså dröja till någon gång 2009.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om en månad (och någon vecka) räknar jag kallt med att ha den i mina händer. Tillvägagångssättet för att se den på ett förståeligt språk blir antingen att slänga in en egengjord textning och bränna ut, eller att ladda ner någon färdig dajväks. Troligtvis det senare, jag har ändå ingen TV, stationär spelare och hembio att nyttja en DVD.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu skall dom tydligen visa Evangelion 1.0 igen på biograferna i en förlängd version med start den 26 April. Fyndigt nog har den fått titeln Evangelion:1.01 You Are (Not) Alone. :rolleyes:

 

Men misströsta ej ni som har förhandsbokat, då denna version kommer att finnas med på dvdn. ^^

 

Källa

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Antar att det inte blir någon engelsk sub på dvd-versionen? Skulle iofs vara otroligt om det var det men man vet aldrig. Förresten så verkar den inte vara så mycket (fast de har säkert lagt till ett par scener) förlängd snarare förbättrad i ljud och bild på typ 266 ställen, om jag inte fattade ANNs nyheter helt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
  • 4 months later...
Läsar mangan, är på bok 5. Tycker den är enormt bra.

 

Ska man se animen eller fortsätta läsa mangan?

Mangan är bra (och oavslutad), men animén är lysande.

 

Instämmer - så när som på slutet, det lämnade en del att önska tycker jag.

vadå, du får ju två slut att välja på? Och båda två är riktiga mästerverk enligt min mening.

 

Är man sen inte nöjd så finns mangan "Re-take", som också rekomenderas. Riktigt skön hjärnskrynklare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Instämmer - så när som på slutet, det lämnade en del att önska tycker jag.

vadå, du får ju två slut att välja på? Och båda två är riktiga mästerverk enligt min mening.

 

Sluten är ju inte dåliga, det är bara det att jag tyckte nånting saknades. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Evangelion 2.0: YOU CAN (NOT) ADVANCE, sommaren 2009.

 

 

 

FUCK!

 

 

YEAH!

 

Ny promobild på webbsidan. Samma bild som för första filmen, fast med Asuka och den nya tjejen Mari.

 

Japanskt annonsmeddelande.

Spoiler
新しい未来を見据えてリリースされる『ヱヴァンゲリヲン新劇場版』全4部作(公開は3回を予定)。

その第1部にあたる「序」は2007年9月に公開され、興行収入は20億円を突破、

国内DVDセールスは60万枚以上と堂々たる成績をおさめた。

過去のEVAの印象を刷新、まったく異なるムーブメントを刻み始めた「新劇場版」。

その第2部「破」がついに公開決定!

物語はいよいよ前人未踏の領域へと突入する。人気キャラクターのアスカとその乗機・エヴァンゲリオン2号機、

そして新エヴァンゲリオンがついに登場。加えて誰も知らないアイテムが続々と出現する!

驚愕のニューストーリー、ニュービジュアルの洪水は観客をのみこみ、未体験ゾーンへと誘う。

完結編へと至る波乱の道程が、ついに始まる。

あらゆる常識をくつがえす「破」。驚異の出現を、刮目して待て!

So-net-översättning.

Spoiler
"エヴァンゲリヲン New Theatre version" all four parts product (the exhibition schedules three times) which I fix my eyes on the new future, and is released. "The opening" equal to the Part 1 was shown in September, 2007, and the box-office proceeds exceeded 2 billion yen, and the domestic DVD sales settled dignified results more than 600,000 pieces. "The New Theatre version" that I reformed an impression of past EVA completely, and has begun to tick away a totally different movement. The Part 2 "破" is decided publicly at last! The story finally breaks into the previously untrodden domain. Asuka of the popular character and the unit No. 乗機 / Evangelion 2 and new Evangelion appear at last. In addition, the item which nobody knows appears one after another! A new story of the surprise, the flood of the new visual swallow a spectator and induce you to non-experience-based zone. The distance of the disturbance to reach conclusion begins at last. "破" which overturns every common sense. Wait for an appearance of the wonder eagerly!

Babel Fish-översättning.

Spoiler
Staring new future, release it is done, 'the [wevuangeriwon] new theater edition' all the 4 section works (as for release 3 times schedule). It hits to the 1st section, “beginning” was released in 2007 September, entertainment earnings exceeded 2,000,000,000 Yen, domestic DVD sales 600,000 or more supplied stately record. It renovated the impression of past EVA, it started cutting the movement which differs completely, “new theater edition”. The 2nd section “destruction” finally release decision! The story rushes finally to the predecessor unexplored territory. [asuka] and the power machine [evuangerion] 2 of the popularity character machine, and new [evuangerion] finally appearance. In addition the item where no one knows appears successively! The new story of astonishment, the flood of new visual swallows the audience, invites to the not yet experience zone. Distance of the disturbance which reaches to the completion compilation starts, finally. All common sense is overturned, “destruction”. 刮 Regarding the appearance of wonder, wait!

Excite-översättning.

Spoiler
Four all 'Evangeriwon new drama place version' work (Opening to the public schedules three times) released staring at the new future.

The "Beginning" equivalent to the first was open to the public in September, 2007, and as for box-office profit, two billion yen was exceeded, and country DVD sales governed 600,000 pieces or more and stately results.

"New drama place version" that began to carve quite different movement ..reform of impression of past EVA...

Breaking and decision of opening to the public of" finally ..that.. ..the second "...

The story finally rushes into the area of the former person untrodden. The multiplication machine and second Evangelion machines and new Evangelions finally appear with ASKA of a popular character. Additionally, the item that no one knows appears in succession.

The spectator is swallowed, and news Torri of astonishment and the flood of new visual are invited to the unexperience zone.

The distance of the trouble that arrives at the last program of a series finally starts.

...".. ..breaking.." that overturns all common senses. Me and wait for marvelous appearance.

 

Den som känner sig manad får gärna ge en lite bättre översättning. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...

Fuck yeah Evangelion!

 

Film två av tre (eller fyra, beroende på hur man räknar) planerade har fått bekräftat premiärdatum: 27 juni.

 

I maj kommer dessutom första filmen ut i en version som kallas 1.11 (bioversionen var 1.0, DVD-versionen 1.01), ett år efter DVD-versionen. Det utlovas "nya klipp och digital mastering" (lustigt sätt att uttrycka sig på...).

 

Jaha, dags att skaffa förnyat pass då... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I maj kommer dessutom första filmen ut i en version som kallas 1.11 (bioversionen var 1.0, DVD-versionen 1.01), ett år efter DVD-versionen. Det utlovas "nya klipp och digital mastering" (lustigt sätt att uttrycka sig på...).

 

Va? Alltså en remaster på en remaster på en remake av originalstoryn? Eller är jag helt ute och cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...