Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad ser du på för anime just nu?


Sadokan
 Share

Rekommenderade inlägg

Började se på Jigoku Shoujo ikväll, mycket trevlig serie får jag säga. Älskar när människor som förtjänar att dö faktiskt dör, precis som i Death Note också. Fast tycker nästan det är lite sorgligt i varje avsnitt i slutklämmen när dom kollar på märket på sitt bröst, det är ju inte direkt så att dom förtjänar det som kommer hända sen när dom dör. Då hade det ju varit bättre om dom bara torterat och dödat personen dom hatar så mycket själva istället och sluppit en evighet av plåga i helvetet, plus att dom missar nöjet att göra det själva när Enma och c:o gör det istället. Hämnden är ljuv heter det ju. ;>

 

Lite intressant att det nästan bara är kvinnor (hitintills åtminstone) som utövar sin hämnd med. Så går det när dom får för mycket fritid och står i köket för lite!

Jag är naturligtvis inte seriös. ;<
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Canvas 2(efter att jag har sett en del drama, komedi och romantik så är jag tvungen att fortsätta) och eftersom jag gillar bäst drama, komedi och romantik.

Zexcs står för produktionen för Canvas 2, precis som Da Capo. Samt att originaldesignen för Canvas 2 är gjord av Nanao Naru, precis som Da Capo, så jag tror du kommer att gilla denna serie :>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Började se på Bakumatsu Kikansetsu Irohanihoheto igår, vet inte riktigt vad jag tycker om den faktiskt. Hade mycket höga förväntningar för den, och dom levde den ju inte riktigt upp till. Det är mycket intressant med historia, så det har jag inte något alls emot att det fokuserar kring. Men i övrigt så är serien lite smått tråkig faktiskt. Det var inte så jag kände att jag ville stänga av men man blev ju inte överdrivet engagerad heller. Till och med fighterna är rätt sega, realism i all ära men att bara stå och slå på varandras svärd när huvudpersonen ska vara en mycket bra svärdsman, det känns ju bara dumt. Och sen om man vill ha realism i det hela så bör man väl knappast blanda in demoner.

 

Sen är kvalitén mycket medelmåttig, bilden duger väl men ljudet sviktar allt ibland. Det är dock inte Shinsen's eller raw-providerns fel utan det är helt enkelt för att serien bara sändes på japansk webb-TV. Dock är jag mycket missnöjd på SHS val av stil på undertexerna. Ihåliga i mitten med vit-blåa kanter, är mycket jobbigt att läsa vad det står.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Började se på Bakumatsu Kikansetsu Irohanihoheto igår, vet inte riktigt vad jag tycker om den faktiskt. Hade mycket höga förväntningar för den, och dom levde den ju inte riktigt upp till. Det är mycket intressant med historia, så det har jag inte något alls emot att det fokuserar kring. Men i övrigt så är serien lite smått tråkig faktiskt. Det var inte så jag kände att jag ville stänga av men man blev ju inte överdrivet engagerad heller. Till och med fighterna är rätt sega, realism i all ära men att bara stå och slå på varandras svärd när huvudpersonen ska vara en mycket bra svärdsman, det känns ju bara dumt. Och sen om man vill ha realism i det hela så bör man väl knappast blanda in demoner.

 

Sen är kvalitén mycket medelmåttig, bilden duger väl men ljudet sviktar allt ibland. Det är dock inte Shinsen's eller raw-providerns fel utan det är helt enkelt för att serien bara sändes på japansk webb-TV. Dock är jag mycket missnöjd på SHS val av stil på undertexerna. Ihåliga i mitten med vit-blåa kanter, är mycket jobbigt att läsa vad det står.

 

 

Ge den lite tid, för mig blev den mycket bättre efter ca halva serien. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Busou Renkin, kände bara för att se någon sådan serie igår så jag drog igång den och det ångrar jag verkligen inte. Ingen otroligt fantastisk serie eller nåt, men jag tycker den är skön och fick även många goda skratt. Fighterna var relativt trevliga dom med, fast skulle önska mer roliga inslag även fast det redan är rätt gott om dom. Dom skojar även lite med andra serier. Mycket trevlig serie overall. Bravo! :>

 

Kawaii imouto <3

DIqVjJdEd.jpg

 

tzKNKmBuU.jpg

 

Någon som känner igen?

qztqzDAFY.jpg

 

uYLFRlhfl.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jigoku Shoujo Futakomori. Håller samma klass som första säsongen och tycker det är trevligt att dom gjorde dom Enma's underordnade lite mer personliga. Saknar dock pappan och hans dotter från första serien. Sen undrar man ibland vad dom som vill ha hämnd har för IQ, ibland verkar dom inte veta om att polisen existerar.

Sen den där lilla skitungen som man inte har fått veta något om än är otroligt irriterande, man ville ju bara strypa henne när hon hindrade Hone-Onna på sjukhuset.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...