Hoppa till innehåll
Anime.se

Wii


Hampe
 Share

Rekommenderade inlägg

Fy skam, kom in på tråden nu och det har gått flera dagar sedan den släpptes, skamligt :(

 

Talar förstås om

 

Wii

 

Själv så är jag grymt imponerad av både Wii Sports och The Legend of Zelda:

Twilight Princess.

 

Hur känner ni själv för den nya kontrollen och sättet att spela på?

 

Disscus allmänt about den nya console.*

 

 

 

*oj så seriös jag var där

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag vill ha!! har skrivit upp mig på oändligt många listor och ingen har ringt än. jag får väl vänta några månader som alla andra.

 

nya zelda lär ju äga, dessutom så tror jag monkey ball är ett klockrent partyspel.

 

man lär ju köpa in litervis med silvertejp för att förhindra hål i väggen dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har nyligen testat Wii och jag är inte alls speciellt imponerad. Kontrollen känns inte revolutionerande alls, snarare jobbig. Det är nästan som med touch screen till DS, bara för att den finns där så ska den användas (och det försämrar ganska många spel).

 

Jag har ingen av de tre nya konsollerna, men skulle det bli en så skulle det vara en PS3.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick min Wii i fredags och jag är helt sjukt nöjd med den. Dock så ger min Wii mej sömnproblem kör boxning mitt i natten och får upp pulsen innan jag ska sova. Zelda är riktigt kul att köra och har kvar känslan från tidigare spel men är ändå nytt. Tennis är också riktigt kul att köra i Wii Sports.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min bror blev blåst när han köpte sin Wii av en privatperson. :(

 

När Xbox 360 kom så var det en snubbe som köpte en tom Xbox 360 låda för dyrare än vad den kostar. Vissa gör ju så till exempel när PS3 kommer att komma så kommer ett antal sälja dom på Ebay för kanske dubelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är mycket nöjd med konsollen. Fick med Wii sports och Zelda TP.

Har klarat 2 tempel i TP och tycker det är helt underbart.

Kontrollen känns mycket bra, speciellt när man ska sikta i första persons läge. Enda minuset skulle väl vara högtalaren i wiimoten.

Nog skulle dom kunnat ha lagt i en bättre högtalare.

 

Hur som helst så har jag haft riktigt skoj :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och efter att ha sett hur många som har haft sönder sin TV pga taskigt vristarmband (ja, kastat Wii-moten i TVn)

 

folk som gör detta är verkligen idioter då man inte behöver slå så hårt alls

(ja jag har provat å spela och man behöver inte slå hårt alls för att de ska funka)

 

väntar på min wii som borde komma nån gång från kanada om 2 veckor kanske.. väntan e jobbig :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

lika mycket idioter so de som trycker hårdare på volym knappen ihop om att det ska höjas/sänkas snabbare...

 

och vad anser jag om wii, för tillfället inte alldeles för mycket, ingen guldådra, men å andra sidan är det inte bara malm heller... så i framtiden kanske, nu nej. nu gäller ps3.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min kusins Wii har redan gått sönder. Så nu måste han vänta på att han får en ny, som han inte har en aning om hur lång tid det tar. Jag tycker synd om honom.

 

om det är en svensk så komme rhan inte få en ny utan bergsala kommer att reparera den...

 

om de e en amerikansk har ja ingen aning om hur dom gör =/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 10 months later...

Hej!

Jag har en fråga kring Wii spel.

jag gillar de flesta spelen så våga komma med alla förslag :P

Det jag funderar på är ett spel som kan vara kul för flera spelare samtidigt.

En fundering var typ Mario party 8, jag funderar på att skaffa det men är lite osäker.

Det jag letar efter är något kul som använder wii kontrollerna maximalt på ett roligt sätt och som de flesta kan vara med på och tycka e kul.

 

tack på förhand

VV00d13

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Jag har inget Wii själv, men det här ser ändå sjukt intressant ut. Titta på hela filmen. =)

 

 

Edit: Har en spel-idé som jag ska tipsa Nintendo om; ingå i ett samarbete med någon Hentai-studio och skapa "Window-peeping pervert". Det ska gå ut på att man ska tjuvtitta genom fönster när folk gör det de gör bäst... utan att bli upptäckt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej!

Jag har en fråga kring Wii spel.

jag gillar de flesta spelen så våga komma med alla förslag :P

Det jag funderar på är ett spel som kan vara kul för flera spelare samtidigt.

En fundering var typ Mario party 8, jag funderar på att skaffa det men är lite osäker.

Det jag letar efter är något kul som använder wii kontrollerna maximalt på ett roligt sätt och som de flesta kan vara med på och tycka e kul.

 

tack på förhand

VV00d13

 

wii sports is the shit ;)

 

rayman spelen rockar också om det är multiplayer du är ute efter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mario Party 8 är riktigt roligt och man använder kontrollerna på många olika sätt och lovar att alla som är med och spelar kommer tycka att det är kul. Mycket skratt garanteras. ^^

 

Edit: Har en spel-idé som jag ska tipsa Nintendo om; ingå i ett samarbete med någon Hentai-studio och skapa "Window-peeping pervert". Det ska gå ut på att man ska tjuvtitta genom fönster när folk gör det de gör bäst... utan att bli upptäckt.

 

Jag är med och stöttar dig till 110% när du tipsar Nintendo om det där.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Edit: Har en spel-idé som jag ska tipsa Nintendo om; ingå i ett samarbete med någon Hentai-studio och skapa "Window-peeping pervert". Det ska gå ut på att man ska tjuvtitta genom fönster när folk gör det de gör bäst... utan att bli upptäckt.

 

Jag har en utveckling på det:

Varför inte sätta allas våran spelhjälte Mario och den tillhörande Prinsessan Peach som dom som man spionerar på istället för något hentai baserat med tentakler och sånt.

Sen får man välja om man är Bowser, Luigi eller Svampen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Edit: Har en spel-idé som jag ska tipsa Nintendo om; ingå i ett samarbete med någon Hentai-studio och skapa "Window-peeping pervert". Det ska gå ut på att man ska tjuvtitta genom fönster när folk gör det de gör bäst... utan att bli upptäckt.

 

Jag har en utveckling på det:

Varför inte sätta allas våran spelhjälte Mario och den tillhörande Prinsessan Peach som dom som man spionerar på istället för något hentai baserat med tentakler och sånt.

Sen får man välja om man är Bowser, Luigi eller Svampen.

 

Då har jag ännu en utveckling på det:

Varför inte spionera med sin egna Mii-figur på Prinsessan Peach och hennes syster Daisy? Lägg mer än gärna till Rosalina från Super Mario Galaxy så har du genast en toppsäljare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
Någon som vet hur det ser ut med regioner på wii? Kan man spela ett spel köpt i England på en svensk Wii? Jag vet att den inte är regionsfri men är regionerna de samma som för dvd eller hur ser de ut.
Ifall du köpt spelet i Europa ska du kunna spela på din svenska Wii. Dock går det ej att spela spel från USA och Asien på den.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...