Hoppa till innehåll
Anime.se

Macross


Haiku
 Share

Rekommenderade inlägg

Robotech är en sönderklippt version av Macross och borde inte ses.

 

Men ja Robotech är en bra serie men den bleknar i ljuset ifrån Macross!

Om du är ute efter Macross så finns den på www.sfbok.se.

 

Och vad jag vet så går Macross lika bra för vuxna som barn, iaf vad jag fått för reaktioner när jag visade den för min far och diverse kusiner^^.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmmm... öven om den är sönderklippt och inte har den publicitet den borde haft tycker jag om dess mecha stil... *love guns and weapons* ^^ iallafall i den serien... dessvärre har jag bara sett två det är den första sen följer jag Canndidate of Goddes :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 8 months later...
Japansk titel: "Chôjikûyôsai Makurosu". Science Fiction animé-serie i 45 avsnitt från början av 80-talet, regisserad av Shôji Kawamori.

 

45 avsnitt? Har jag gått och blivit lurad när jag trodde den enbart var på 36. Det står ju uncut. Faktiskt. Nån måste reda ut det här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japansk titel: "Chôjikûyôsai Makurosu". Science Fiction animé-serie i 45 avsnitt från början av 80-talet, regisserad av Shôji Kawamori.

 

45 avsnitt? Har jag gått och blivit lurad när jag trodde den enbart var på 36. Det står ju uncut. Faktiskt. Nån måste reda ut det här.

 

Den är på 36 avsnitt så vitt jag vet. Det skulle förvåna mig mycket om någon i mangakai var den enda på hela internet som känner till något några ytterligare avsnitt. Avsnitt 36 känns verkligen som ett avslutade avsnitt för övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japansk titel: "Chôjikûyôsai Makurosu". Science Fiction animé-serie i 45 avsnitt från början av 80-talet, regisserad av Shôji Kawamori.

 

45 avsnitt? Har jag gått och blivit lurad när jag trodde den enbart var på 36. Det står ju uncut. Faktiskt. Nån måste reda ut det här.

 

Whoops! Hemskt ledsen. Den är på 36 avsnitt och inte ett avsnitt mer. Tyvärr är det så att all information där inte har dubbelkollats (även om viss information där har kvadrupelkollats). Mycket ledsen.

 

Jag har för övrigt sett hela Robotech, men det är kanske galet att kalla det en Macross-serie. Det är huvudsakligen Macross som jag föll för, Mospeada och Southern Cross tyckte jag inte var lika roliga. Men de kanske bara var för att de forcerats in i Macross-sagan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

är det inte så att det finns:

säsong 1: Robotech avsnitt 1-36

säsong 2: Robotech The new generation 37-??

säsong 3: Robotech: Masters ??-??

 

har för mig att det är nåt sånt....

har sett hela robotech säsong 1 och ca 4 avsnitt av tvåan.... tror det är bortåt 30-40 avsnitt på vara säsong...

fast det ända som är bra i robotech serien är det typ första 10avsnitten i säsong 1, iaf vad jag har sett.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

är det inte så att det finns:

säsong 1: Robotech avsnitt 1-36

säsong 2: Robotech The new generation 37-??

säsong 3: Robotech: Masters ??-??

 

Robotech - The Macross Saga (Eps 01-36 of 85)

Robotech - Masters Saga (Eps 37-60 of 85)

Robotech - New Generation Saga (Eps 61-85 of 85)

 

Skall det nog vara!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Amen i hamnen! Då kan jag sova tryggt igen då. Det var nästa som man fick lite kallsvettninar. Föresten. Isamu är rolig. Efter att ha sett Macross Plus så har jag höga förväntingar på SDF. Lite dumt kanske eftersom den kom före Plus.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Av de tre serierna är Macross definitivt bäst.

Sothern Cross är lite små tråkig men Mospeda däremot är ganska cool, Motor cyklar som blir stridsdräkter hehehe >:D grymt.

Vore häftigt om någon byggde på samma ide och skapade en fortsättning som med Macross.

 

Mospedas i modern animering och stridsekvenser >:D , me wanna see!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 years later...

Macross Frontier förtjänar väl sin egen tråd egentligen, men nåväl, mina tankar kring det första (otextade) avsnittet:

 

Ungefär vad man kan vänta sig av en Macrosserie i dagens animéklimat, jag hade hoppats på mer men det kunde varit mycket värre.

Den största besvikelsen är inkluderingen av skolmiljön, inte ens Macross klarar sig från högstadieglin vad det verkar. Sheryls musik var väl inte så särskilt upphetsande, likaså 3DCG-fajtandet.

En biprodukt av att alla rymdskepp är datormodeller tycks vara att allt måste vara extremt detaljerat med massor av blinkande lampor, skåror och gud vet vad.

Själv tycker jag mycket bättre om de enklare designerna man oftast såg förr, de känns betydligt smäckrare och militäriska på något vis.

Bakgrunderna i rymdscenerna är fulla av vad man brukar se på teleskopfoton från NASA, färglagda och klara. I den första Macross-serien är bakgrunderna i rymden svart, något jag helt klart föredrar.

Det ger känslan av rymden som en kall och fientlig miljö, ett ställe där man inte vill få en läcka i sin Valkyrie.

Att de tvunget måste ha med en grönhårig nyannyan-tolvåring gjorde inte mig mer positiv, men det är väl sådana saker man får räkna med nuförtiden.

Jag kanske låter väldigt negativ känner jag nu, men jag har höga förhoppningar på Macross. Totalt så blir det ett starkt godkänt för första avsnittet, det kunde som sagt varit mycket värre...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Macross Frontier förtjänar väl sin egen tråd egentligen, men nåväl.

 

Jag håller med om det ialla fall, om någon vänlig själ vill göra en (alla borde veta vid det här laget att jag är en värdelös trådskapare xD )

 

Jag skulle nog kunna fixa det senare om ingen annan vänlig själ gjort det tills dess. Men jag tror nog du skulle kunna fixa en annars Puhiceus. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag blev skit impad av CG effekterna och en vanliga animationen. Fatta inte mycket tyvärr av vad handlingen kommer att vara, men huvudkaraktären fångade mitt intresse direkt samt några andra karaktärer så som sångerskan och den lilla tjejen. Ska bli skoj att se om den här kan bli bättre än Gundam 00.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...