Hoppa till innehåll
Anime.se

Macross


Haiku
 Share

Rekommenderade inlägg

Undrar hur många episoder den blir på :S , kan man hoppas 50 tro :D

Jag hoppas på "Antal avsnitt: Tillräckligt." Hade inte varit bra om de drog ut på det i onödan.

 

Måste hålla med om det faktist, inte mer än tillräkligt som sceleris säger ^^

 

Jag gillade faktist början på serien, 3D effekterna tyckte jag lyste upp serien lite samnt så är dom mer Polerade än Robotech The Shadow Chronicles som jag bara tyckte det vara fyrkantiga lego bitar som flög omkring i rymden...

 

Men dom måste verkligen börja bytta namn på saker osv tex Skull squadron det är fan me Fuker och Hunters squad varför slita på namnet :/ Samnt handrörelserna som Daison alltid gjorde i Macross plus tog dom in också ^^

Gilalde dock hur skolan såg ut Replica av SDF-1 kanske ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men dom måste verkligen börja bytta namn på saker osv tex Skull squadron det är fan me Fuker och Hunters squad varför slita på namnet :/ Samnt handrörelserna som Daison alltid gjorde i Macross plus tog dom in också ^^

Gilalde dock hur skolan såg ut Replica av SDF-1 kanske ^^

Jag tror det är referenser för de gamla fansen. Jag tror de har tänkt försöka locka till sig många nya fans med denna TV-serie, men ändå ge lite fanservice åt de äldre med sådana små bonusgrejer. (Kom ihåg: "Fanservice" är inte samma sak som snusk. Inte nödvändigtvis, iallafall.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(Kom ihåg: "Fanservice" är inte samma sak som snusk. Inte nödvändigtvis, iallafall.)

 

LIES ITS ALL LIES!!!!!

 

 

 

och för att återgå till serien, så vart det inledande avsnittet inte super mega jätte bra, utan snarare ganska neutralt, fick lite "vad tusan är det som händer "-känsla i mitten ungefär. Men kan helt klart bli något av denna serien, kommer antagligen att följa den, om inte det blir någon helt knasig fortsättning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då har jag också sett första avsnittet, än så länge var det trevlig ögongodis men den kan nog bli intressant. Några fler avsnitt kommer det nog bli när väl fortsättningen börjar sändas, ryktas om att det blir i april även om Moonphase inte har något datum förutom 2008 än.

 

Tyvärr finns det ingen information om antal avsnitt än heller.

 

Sen så gillade jag Nyan nyan reklamen...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den fick det att krypa i skinnet på mig. Innerst inne hade jag hoppats att åtminstone Macross skulle skonas från TDSM, men det var väl naivt av mig.

Heh min första tanke när jag såg den var att den nog inte skulle uppskattas, var lite oväntat i Macross men söta saker säljer. Är väl inte riktigt vad jag skulle definiera som moe dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Macross

Macross - Do you remember love

Macross: Flash back 2012

 

Kännde att det var dags för Macross att få sig en omgång speciellt nu också när en ny serie står och bankar på dörren. Vad kan jag säga? Förutom att jag är totalt såld just nu på de här rymddramat så känner jag mig även tillfredsställd och skulle inte kunna begära mer.

 

Macross

hade nog allt som jag kunde begära och lite mer än så. Romans, action, drama, plot-twist, kulturkrock(!) samt mecha kan nog inte bli mycket bättre ihop paketerat och presenterat. Hikaru är en riktigt trevlig huvudperson att följa och även fast han kanske beter sig något illa mot Misa i slutet av serien så kunde jag aldrig tycka illa om honom. Man förstod (eller jag ville åtminstånde göra det) att han längtat jätte mycket att få träffa Minmay så jag kunde faktist förlåta honom där.

Avsnitt 17 (Phantasm) är bland de bästa "recaps" som jag f.ö. har sett också. Visserligen var det inte ett renodlat recap utan mer som en alternativ utveckling på storyn så som Do you remember love fast kortare självklart. Sen till storyn då. Kulturkrocken är bland de bästa som jag har sett, de är nästan så enkelt som möjligt men samtidigt ruskigt intressant att se hur små olika seder och kulturellating kan uppfattas och skilljas åt. Att Zentraedi vill kunna förstå människor bättre och deras kultur är riktigt underhållande och det blir lite små roligt också på sinna håll. Tänker främst på när de två som ska visa Minmay att dom inte är rädda för människornas kultur längre och kan minsan också göra kultur. "Vi fortsätter att kulturera senare".

 

Tidsförloppet i serien är också trevligt, dvs jag gillar när tiden går framåt som den gör i Macross med ett tidshopp på 2 år. Synd att inte Hikaru och Misa hade fått ihop det och bildat familj bara, men man kan inte få allt här i livet. Och på tal om familj så garva jag gott till "Det här är min skapelse, gör din egen" typ.

 

Do you remember love var ett trevligt alternativ. Nästan lite synd bara att den var så kort. 2 timmar var för lite för mig, ville ha mer! Jag kan inte säga att jag gillade den ena bättre än den andra utan gillar att man fick två olika storys att följa. Tyckte dock mer synd om Minmay i Do you remember love, riktigt otur hon ska ha. Hade det inte varit för att de hade separerats så där hade det nog kunnat slutat lyckligare för dom den här gången. Intressanta var dock hur vissa saker som utspela sig i Macross användes i Do you remember love. Så som när Hikaru och Minmay blir "strandsatta" eller att de byter på rollerna om vilka som blir kidnappade.

 

Flash back 2012 var bara trevlig att se trotts att det var en enda lång musikvideo från serien och filmen, men lite nytt fick man se så helt bortkastat var det inte.

 

Dags att se Plus och Zero.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har blivit tipsad att se serien i kronologisk ordning, dvs:

zero

the super dimension fortress yada yada

flash back 2012

do you remember love

plus

7

7 - the galaxy is calling

7 encore

7 dynamite

lovers again.

 

vad säger ni om detta? Bättre förslag?

det ser lite.. tja... överväldigande ut att ge sej på detdär.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...