Hoppa till innehåll
Anime.se

Antal episoder


JockeII
 Share

Rekommenderade inlägg

Jao, vad är det högsta antal episoder ni sett på raken utan någon direkt paus eller något? :> Och hur många ser ni i vanliga fall?

 

För mig är det nog när jag såg hela .hack//SIGN + GIFT och dom specialepisoderna som hör till, typ 30 avsnitt sammanlagt. (~12 ½h ^^)

 

Fast vanligtvis ser jag typ 8-12 avsnitt på raken nu, fast ett tag såg jag 15-20 men det orkar jag aldrig med längre. Dessutom känns det som man sett alla bra serier som man skulle komma in i så bra att man ser så mycket.

 

Edit: Ändrade en mening som blev konstig. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Amagadd JockeII :O hur orkar du;D

Jag brukar typ kolla på 2-4 avsnitt i vanliga fall, sen blir jag trött och måste ta en liten paus xD

Vet inte hur många jag sett som mest på raken, men lär inte va nån hög summa för som sagt, jag brukar bli ganska trött efter kollat en stund:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmmm... nuförtiden när man inte hittar alldeles för mycket att se på (tycker jag) så blir det max 4 på raken, innan har det varit bortåt 8-12 (regelbundet). mitt rekord är nog bortåt 20-25 prince of tennis, tror jag de var, men inte hundra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm för länge sen så såg jag Evangelion (26 avsnitt) på raken, det är nog någon form av personligt rekord. Sen har det väl hänt att jag har tittat på runt 15-20 avsnitt någongång men det är inte ofta.

 

Vanligtvis brukar det väl vara runt 4-10 avsnitt per omgång när jag ska se en hel serie, men för det mesta så ser jag avsnitten när dom kommer ut nu för tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Några gånger i sin ungdoms glansdagar har man kört ett 26-avsnittsmarathon, men nu blir ett sträckseende som allra mest 10-14 avsnitt. (Och är det då långa serier så blir det ju att pressa 14 avsnitt per dag i en vecka.) Men oftast 3-4 avsnitt... eller 7-8 avsnitt om jag egentligen måste plugga. icon_confused.gif

 

En gång såg jag dock ett Seinfeld-marathon på Canal+ på 22 timmar. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

15-20/kväll-natt var typ under ett sommarlov när jag riktigt kommit in i animetittandet, och var rätt ny så jag hade så många bra serier att se. ^^ Är det en 24+ avsnitts serie så är det troligtvis 8 som gäller men är den på 12-13 så känns det ju dumt att spara så få avsnitt så då drar man hela.

 

Men nu kanske ni också förstår varför jag hatar att börja se på serier som inte är klara. =P För att komma in bäst i en serie så ska man kunna dra många avsnitt på raken och kunna se klart serien på 2-3 kvällar/nätter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oj vad jag kommer nu att se ut som någon no-lifer ^^

 

Själv är jag en person som föredrar att se alla avsnitten på en gång utan någon paus, så om jag ska se någon serie på 26 avsnitt kollar jag på alla på raken.

 

Sen är mitt personliga rekord på runt 50 avsnitt som jag har sett i sträck.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oj vad jag kommer nu att se ut som någon no-lifer ^^

 

Själv är jag en person som föredrar att se alla avsnitten på en gång utan någon paus, så om jag ska se någon serie på 26 avsnitt kollar jag på alla på raken.

 

Sen är mitt personliga rekord på runt 50 avsnitt som jag har sett i sträck.

 

21 timmar på raken o.O

 

Bankoiia: Man kommer in bäst i film/anime om man är själv imo, sitter man med massa polare så sitter man ju och tjötar en hel del med och missar massa handling. Fast typ sitta med en polare och ha film-maraton med 3-4 filmer (vanliga filmer, inga av mina kompisar delar mitt animeintresse :< ) kan vara kul.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är 2 serier jag minns där jag satt ganska länge och kollade i streck, och det var första titten av Love Hina och Neon Genesis Evangelion. Var väl mellan 7-11 avsnitt jag såg då på raken. Vanligtvis ser jag 1-3 på raken. Men på samma dag kan det bli 2-6 beroende på om serien ger mig den där måste-se-mera-känslan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oj vad jag kommer nu att se ut som någon no-lifer ^^

 

Själv är jag en person som föredrar att se alla avsnitten på en gång utan någon paus, så om jag ska se någon serie på 26 avsnitt kollar jag på alla på raken.

 

Sen är mitt personliga rekord på runt 50 avsnitt som jag har sett i sträck.

 

21 timmar på raken o.O

 

Jo, det kan gå om man verkligen fastnar för serien som då var One Piece (mycket bra förövrigt). Om jag hade kunnat skulle jag ha kollat på alla avsnitten i sträck :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...