Hoppa till innehåll
Anime.se

Den stora YouTube-tråden


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

En viss vetenskaplig rälskanon

 

Rälskanon? Är det verkligen så de heter?

Det finns ingen vedertagen översättning -- jag var tvungen att leta i flera år innan jag kom fram till rälskanon. Jag har två argument. 1: Det är vad "railgun" betyder. 2: FMV använder den beteckningen i en rapport. ("Coilgun" blir för övrigt "spolkanon".)

 

Men något självklart namn för "turrets" i stil med de automatiska vaktvapnen i Portal har jag fortfarande inte kommit på...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta ska tydligen vara en film som några studenter på Kyoto Seika Universitet har gjort:

 

Killen vill inte bli ihop eftersom att han vill koncentrera sig på basebollen.

Tjejen säger sedan i slutet "Jag kommer att laga Miso soppa åt dig varje morgon" men hon får samma ursäkt igen.

 

Hahahahahahaha! Vad i!?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta ska tydligen vara en film som några studenter på Kyoto Seika Universitet har gjort.

På riktigt? Den var ju jättesnygg!

 

Verkligen, tycker det lilla klippet ser mer lovande ut grafiskt än mycket annat mainstream-animerat man sett den sista tiden. Stilen var rätt unik, och gillade humorn. Hade mer än gärna sett fler av deras förhoppningsvis kommande avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta ska tydligen vara en film som några studenter på Kyoto Seika Universitet har gjort.

På riktigt? Den var ju jättesnygg!

 

Verkligen, tycker det lilla klippet ser mer lovande ut grafiskt än mycket annat mainstream-animerat man sett den sista tiden. Stilen var rätt unik, och gillade humorn. Hade mer än gärna sett fler av deras förhoppningsvis kommande avsnitt.

Frågan är väl då hur lång tid det tog att animera och sätta ihop :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...