Hoppa till innehåll
Anime.se

Den stora YouTube-tråden


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Om vi snackar låtar på huvudet så har jag för tillfället en mindre besatthet av nya Macross F-filmlåten Pink Monsoon.

Grym låt!

 

Men vänta lite.. Kommer Macross F-filmen alltså att vara en recap på serien? :S

 

Hmm, inte säker, men har fått för mig att det handlar om en slags recap men med lite andra scener och alternativa saker. Inte en direkt en alternativ historia då mycket som fanns i serien troligen kommer vara med, men du fattar? (fattar knappt själv)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om vi snackar låtar på huvudet så har jag för tillfället en mindre besatthet av nya Macross F-filmlåten Pink Monsoon.

Om serien har lika bra musik har jag just bestämt vilken mecha jag ska börja se på härnäst. Visserligen har den legat högt ett tag men jag är otroligt svag för bra soundtracks.

 

On topic,

, säkert jätte "teh old" men ändå... vilken fantastisk inlevelse. Sen så är killen i bakgrunden rätt intressant rekvisita.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om serien har lika bra musik har jag just bestämt vilken mecha jag ska börja se på härnäst. Visserligen har den legat högt ett tag men jag är otroligt svag för bra soundtracks.

Två ord:

 

Yoko. Kanno.

 

Jag lyssnar fortfarande flitigt på OST-albumen. (Det gäller i och för sig alla soundtrack som Yoko Kanno gjort, som Cowboy Bebop, Escaflowne, Macross Plus, Please Save My Earth och Aquarion. Fast Macross F är bland de poppigare.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om serien har lika bra musik har jag just bestämt vilken mecha jag ska börja se på härnäst. Visserligen har den legat högt ett tag men jag är otroligt svag för bra soundtracks.

Två ord:

 

Yoko. Kanno.

 

Jag lyssnar fortfarande flitigt på OST-albumen. (Det gäller i och för sig alla soundtrack som Yoko Kanno gjort, som Cowboy Bebop, Escaflowne, Macross Plus, Please Save My Earth och Aquarion. Fast Macross F är bland de poppigare.)

 

Samma här, men för mig lyssnas det flitigt med Darker than Black albumet plus de tracks som inte fanns på albumet som nu släppts på blurayversionen av första säsongen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=DUtYlLNC ... re=related

En av de bästa låtarna gjorda av Kanno enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om vi snackar låtar på huvudet så har jag för tillfället en mindre besatthet av nya Macross F-filmlåten Pink Monsoon.

Om serien har lika bra musik har jag just bestämt vilken mecha jag ska börja se på härnäst. Visserligen har den legat högt ett tag men jag är otroligt svag för bra soundtracks.

Gör det. Det var att höra en av dom större låtarna (tror jag) som fick mig att bestäma mig för att faktiskt se hela serien, och det var verkligen värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om vi snackar låtar på huvudet så har jag för tillfället en mindre besatthet av nya Macross F-filmlåten Pink Monsoon.

Upptäckte vad låten handlar om... oen.gif

 

Lurig översättning av sångtexten.

Spoiler

BABY PINK MONSOON

BABY PINK MONSOON

LADY SINGS LOVE

I WANNA LOSE CONTROL

IT'S ALL ABOUT COMMUNICATION

 

Ända till morgonen, JUST SPINNING AROUND

Mycket tid för kärlek

BE MY BOYFRIEND

 

Jag vill slösa bort vår ungdom

och spåra ur ihop och förstöras

Fördjupa vår relation

med denna POSITION

Vet du inte att det är den bästa?

 

BABY PINK MONSOON

BABY PINK MONSOON

LADY SINGS LOVE

Glasfönstret immar för, vilken SCANDAL

BABY PINK MONSOON

BABY PINK MONSOON

LADY SINGS LOVE

Jag vill att du gör det som du vill, DON'T STOP

 

Allt är så stökigt

YOU KNOW THAT

BUT jag snyggar till mitt hår

I'M OLD-FASHIONED

100% saftigt, A KIND OF GAME

Ganska crazy, I AM CRAZY FOR YOU

Fördjupar vår relation

och överger en regnig dag

 

BABY PINK MONSOON

BABY PINK MONSOON

LADY SINGS LOVE

Inte förrän dina fingrar rör mig här, DON'T STOP

BABY PINK MONSOON

BABY PINK MONSOON

LADY SINGS LOVE

I WANNA LOSE CONTROL

HEY YOU, LET'S DO COMMUNICATION

 

De säger att denna värld är inbillning

De säger att allt slutar där om man litar på den

 

"Det är bäst att vara ensam"

Om du får mig att inse det förlåter jag dig aldrig

 

BABY PINK MONSOON

BABY PINK MONSOON

LADY SINGS LOVE

Glasfönstret immar för, vilken SCANDAL

BABY PINK MONSOON

BABY PINK MONSOON

LADY SINGS LOVE

Jag vill att du gör det som du vill, DON'T STOP

 

BABY PINK MONSOON

BABY PINK MONSOON

LADY SINGS LOVE

I WANNA LOSE CONTROL

HEY YOU, LET'S DO COMMUNICATION

LET'S DO COMMUNICATION

LET'S DO COMMUNICATION

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om vi snackar dubbar...

Fast det är nog ganska mycket originalmaterialet som lyser igenom också. (Obs, den är längre än vad tiden visar, åtminstone för mig.)

Lol. "This must be the place where yamatatokaranomikato came down from the sky." I övrigt lät det för det mesta bedrövligt, överivet, onaturlig och osammanhängande (som en typisk dub med andra ord).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...