Hoppa till innehåll
Anime.se

Mest meningslösa animéserie ni sett ?


Uzmaki Naruto
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 77
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Även om jag sett en hel del mindre bra eller rent av dåliga animeserier så kan jag inte komma på någon, iaf just nu, som var helt meningslös, dvs som inte gav mig någonting. Jag gillar i allmänhet inte när serier är repetetiva. De flesta mahou shoujo-animeserier t.ex står mig upp i halsen då de i de flesta fall är extremt förutsägbara.

Men okej, för att iaf säga någonting: Såg Outlanders-animen här om dagen. Den är verkligen ett hån mot mangan som är kanon. Beror väl iofs mycket på att de tryckt ihop den till ett ova-avsnitt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

När meningslös menas som anime utan nåt speciellt budskap eller ordentlig story så måste jag säga Puni Puni Poemy, trots det är det en av de allra bästa. Allt behöver inte vara hyper-allvarligt för att det ska vara bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Helt klart Popotan.

 

Om nån serie lider av målgrupps-identifikations-problem så är det den. På tok för ecchi för barn, på tok för barnslig för ungdomar, och på tok för meningslös för alla andra.

 

Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm... tror jag är rätt bortskämd vad det gäller animeserier och hur kul jag haft då jag sett dem. Tror inte jag kan utpeka någon som någon dålig eller värdelös serie. Serier som Onegai Teacher och Onegai Twins var roliga och har stor nostalgifaktor för mig (OT var en av de första serier jag såg på riktigt efter att jag börjat intressera mig för anime för snart tre år sedan). Så jag kan, med andra ord, inte säga någon serie som skulle varit värdelös för mig i dagsläget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bidrar med Demon Hunter Yohko, har inte sett hela serien ännu men efter tre avsnitt tröttnade jag på att se hur div. demoner hade sönder huvudpersonens kläder gång efter gång...

 

Då har du ju sett nästan hela serien! (Den är bara 5 delar, och de hänger inte ihop för fem öre.)

Demonjägaren Yoko har två funktioner: Aya Hisakawa och fanservice. Öh, och i viss mån balla låtar. Den är maximalt oseriös och ska inte handla om någonting. Som fjanthumor uppfyller den klart sitt syfte, framförallt för att Konami Yoshida kommer in på ett hörn till slut.

 

Men det bästa är ändå musikvideon. Då görs det inte ens anspel på någon story, som man ändå vet inte finns där.

 

...folk har så höga krav på animé nu för tiden. Viss animé SKA helt enkelt inte handla om något. Det behöver inte betyda att de är tråkiga för det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då har du ju sett nästan hela serien! (Den är bara 5 delar, och de hänger inte ihop för fem öre.)

Demonjägaren Yoko har två funktioner: Aya Hisakawa och fanservice. Öh, och i viss mån balla låtar. Den är maximalt oseriös och ska inte handla om någonting. Som fjanthumor uppfyller den klart sitt syfte, framförallt för att Konami Yoshida kommer in på ett hörn till slut.

 

Men det bästa är ändå musikvideon. Då görs det inte ens anspel på någon story, som man ändå vet inte finns där.

 

...folk har så höga krav på animé nu för tiden. Viss animé SKA helt enkelt inte handla om något. Det behöver inte betyda att de är tråkiga för det.

 

Jo, jag såg till avsnitt tre.

 

Jag undrar hur du tänkt få fram en serie som inte handlar om någonting alls? Jag tycker inte heller att det är för mycket begärt att avsnitt i en serie ska hänga samman på något sätt. Förövrigt kan jag inte minnas någon direkt humor i den serien heller, men det var väl för att jag var fullt upptagen med att fundera på hur någon ens kunde göra en så dålig serie.

 

Edit: Lordgus det stämmer alldeles utmärkt, och det är väl också därför jag ser så många bra serier postade i den här tråden....

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...