Hoppa till innehåll
Anime.se

Kikis expressbud på bio i Sverige


zimeon
 Share

Rekommenderade inlägg

Jamän gott folk, äntligen kommer den klassiska Ghibli-succén på svensk bio. Biopremiär den 23 november 2007.

 

Och med lite tur får vi till och med en svensk dubb! Många kommer givetvis inte vilja se någon dubb, men tänk långsiktigt: Ju fler barnfamiljer som kan se den här, desto fler kommer att förstå hur bra Ghibli är, och desto fler filmer kommer att komma hit! Låt oss hoppas på en bra, högkvalitativ dubb för animé i det långa loppet!

 

Jag fick nyheten från Dame Ningen på zmanga.se

 

källa:

http://www.sonetfilm.se/zino.aspx?articleID=769

 

Och glöm inte att de två första Kikiböckerna finns ute på svenska också! Spring och köp!

 

http://www.ordbilder.se/forlag.html

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har sett den innan och den håller samma klass som dom flesta andra Ghibli filmer, kommer självklart att gå på den när den kommer! Bättre än t. ex. Totoro och Spirited Away tycker jag dock inte att den är.

 

Om den ska dubbas så är det bäst för dem att dem sänder den odubbad också, annars kommer jag däremot inte gå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den bästa Ghiblifilmen enligt mig, till och med bättre än Totoro!

Bästa skulle jag nog säga är Eldflugornas grav. Därmed inte sagt att det är min favorit, eller ens att jag skulle vilja se om den på länge... :)

 

Jag kommer däremot se Kiki, hur det än blir med talet. Och kör de separata visningar för svenskt och japanskt tal måste jag se båda. Ja, förutsatt att det inte blir en vanlig smalfilmsdistribution som aldrig tar sig upp i landet. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Första boken är riktigt bra och passar ung som vuxen bara man har barnasinnet i behåll. Rekommenderas varmt!

 

Bok två är beställd och jag tror knappast att jag kommer bli besviken på den.

 

Ser fram emot filmen och hoppas att den går upp med originaltal i Linköping. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Någon som vet hur det blir med svenskt tal eller ej? Har lovat mina småsyskon att gå och se den här med dom om det blir så nämligen. Vilket skulle vara jätte skoj om dom tyckte om den här, kanske man kan börja få in dom i anime i tidig ålder, de är fem respektive sju år gamla. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Trevlig trevlig, ska nog ta med mig min lillasyster på den då hon fyller år strax därefter. Har aldrig sett den själv heller så det ska bli kul då jag älskade både Howl's moving castle och Spirited away.

 

Du och din syster är garanterad ännu ett vackert äventyr.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Äntligen!

Hej David!

 

Som programansvarig för Luleå kan jag glädja dig med att Kikis Expressbud kommer att ha premiär hos er nästa lördag, dvs 12/1.

 

Jag kan dock inte med säkerhet säga hur länge den kommer att spelas i Luleå, varpå jag rekommenderar dig att se filmen relativt tätt inpå premiären, om du vill se den på bio.

 

Antalet spelveckor beror på en mängd olika faktorer, däribland som nedan angivet på kopieantalet och där ett litet antal kopior i regel medför kortare speltid då kopiorna måste skickas runt till flera städer. Även besöksantalet är en faktor som är avgörande för spelperioden för en film; få eller inga besökssiffror medför vanligtvis att vi inte kan spela filmen under en längre tid eftersom varje spelning är förenat med stora kostnadsposter.

 

Hoppas du uppskattar filmen!

 

Vänliga hälsningar

 

Charlotte Wallström Programavdelningen

Snart blir det bio... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äntligen!
Hej David!

 

Som programansvarig för Luleå kan jag glädja dig med att Kikis Expressbud kommer att ha premiär hos er nästa lördag, dvs 12/1.

 

Jag kan dock inte med säkerhet säga hur länge den kommer att spelas i Luleå, varpå jag rekommenderar dig att se filmen relativt tätt inpå premiären, om du vill se den på bio.

 

Antalet spelveckor beror på en mängd olika faktorer, däribland som nedan angivet på kopieantalet och där ett litet antal kopior i regel medför kortare speltid då kopiorna måste skickas runt till flera städer. Även besöksantalet är en faktor som är avgörande för spelperioden för en film; få eller inga besökssiffror medför vanligtvis att vi inte kan spela filmen under en längre tid eftersom varje spelning är förenat med stora kostnadsposter.

 

Hoppas du uppskattar filmen!

 

Vänliga hälsningar

 

Charlotte Wallström Programavdelningen

Snart blir det bio... :)

 

yay, får väl gå med lillbrorsan då men det blir ju kul ändå att denna film kommer upp till luleå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...