kakan Skrivet december 30, 2007 Anmäl Share Skrivet december 30, 2007 2008 står bakom dörren och knackar, ännu ett år har flygit förbi inom ett ögonblick. Kommer ni fira nyår? Och isåfall vart och med vilka? Hur hade ni tänkt fira? Skriv gärna lite om hur ni brukar fira nyår och vad det innebär för er. Ni kanske har nyårslöften på lur som flitigt fått vänta till just detta skifte. Själv var jag inbjuden till en fest men jag firar hellre med familjen. Jag är lite nojig när det gäller större händelser och liknande och tänker att "det här kan vara våran sista julafton tillsammans". Vilket låter jäkligt dramatiskt men hellre safe than sorry. I år ska dock en nära vän komma över och fira tillsammans med oss vilket ska bli extra kul. Får se om jag dricker mitt första hela glas champagne denna gång, lyckas aldrig få ner skiten. Smakar blä. "Gott nytt år" på olika språk. - Fråga mig inte varför det står "GOTT NYTT ÅR!/Gott nytt år! på våran svenska rad. Vem når 2008 först? Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Blå Skrivet december 30, 2007 Anmäl Share Skrivet december 30, 2007 I år så valde jag att jobba både jul och nyår. Så det blir kanske att stå bakom baren på jobbet och se på alla glada människor. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
soleher Skrivet december 30, 2007 Anmäl Share Skrivet december 30, 2007 Först kommer jag vara med familjen och släkt, men sen kommer jag nog åka in till stan och träffa vänner. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Saya Skrivet december 30, 2007 Anmäl Share Skrivet december 30, 2007 Troligen ensamhemmakväll där jag spyr galla över småglina som kör sina smällare i skogsdungen utanför mitt fönster. Jag går en framtid som grinig gubbe till mötes. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Qvarfordt Skrivet december 30, 2007 Anmäl Share Skrivet december 30, 2007 Ska käka middag med familjen, men sedan på kvällen så blir det fest hos en kompis. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dread Skrivet december 30, 2007 Anmäl Share Skrivet december 30, 2007 ska nog mest vara hemma faktiskt, plugga lite inför tentan, men på kvällen så blir det att skjuta upp det jag har (man blir som ett barn igen!) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boda Skrivet december 30, 2007 Anmäl Share Skrivet december 30, 2007 Jag ska jobba :( har en bröllops middag på 40 personer Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet december 30, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet december 30, 2007 Jag ska jobba :( har en bröllops middag på 40 personer Kan du inte komma hit och laga mat? :O Vi är inte lika många! Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Paddan Skrivet december 30, 2007 Anmäl Share Skrivet december 30, 2007 2008? Redan........... =( Fy vad fort det går, snart blir man 20 @_@ ( september) sen 21, 22, 23, 24 och 25! DX Aja....Jag ska iallafall fira nyår med familjen... Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet december 30, 2007 Anmäl Share Skrivet december 30, 2007 ... snart blir man 20 @_@ ja precis *host* 20. Nä det var snart 8 år sedan det. *suck* börjar känna mej gammal. Det blir nyårsmiddag med ett gäng kompisar. Tydligen ska min dansmatta involveras på något vis också fick jag höra... blir nog skitbra i kombination med alkohol. Sen kolla på stans fyrverkerier som förhoppningsvis inkluderar en haubitz i år igen >:D och slutligen tränga sig in på stat och svettas bland för många fulla mäniskor halva natten. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avathar Skrivet december 30, 2007 Anmäl Share Skrivet december 30, 2007 I år så valde jag att jobba både jul och nyår. Så det blir kanske att stå bakom baren på jobbet och se på alla glada människor. Jag får komma förbi och hålla dig sällskap en stund då ;) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet december 30, 2007 Anmäl Share Skrivet december 30, 2007 Själva nyårsafton kommer nog att firas tillsammans med familjen här i Nacka. Ser fram emot att se hur en stockholmsk nyår ser ut ^^ På nyårsdagen kommer jag förmodligen att hälsa på några av mina kompisar ute på vishan (aka Åkersberga). Frågan är bara om jag har busskort så det räcker den dagen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet december 30, 2007 Anmäl Share Skrivet december 30, 2007 Jadu.. Två kompisar skulle ha fest, kommer väl en massa folk, blir väl kul antar jag. Skulle helst vilja fira med familjen tror jag, men dom åkte bort. Eller med "sambon", men han är numera ett ex antar jag. Så.. Jag ska supa! Ska väl åka och titta till dom stackars små djuren också. Dom är inte helt förtjusta i nyår, men får dom en massa hö så klarar de väl sig, även fast det viner en massa jävla raketer utanför stallet. Förstår inte varför privatpersoner ens får handskas med raketer. Är fan sjukt. Nej, är inget fan av nyår. Lite pretantiöst och överskattat. Man förbereder sig på att det ska bli så roligt, men sen blir det ändå inge bra i slutändan, för mycket förväntningar antar jag. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avathar Skrivet december 30, 2007 Anmäl Share Skrivet december 30, 2007 Förstår inte varför privatpersoner ens får handskas med raketer. Är fan sjukt. Hur skall man annars få ihop tillräckligt med vapen till sin egen Valkyrie? :( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet december 30, 2007 Anmäl Share Skrivet december 30, 2007 Förstår inte varför privatpersoner ens får handskas med raketer. Är fan sjukt. Hur skall man annars få ihop tillräckligt med vapen till sin egen Valkyrie? :( Iofs.. Men.. De borde inte få skjuta dom där det finns djur ju. Eller.. Inte skjuta dom alls.. Bara typ samla på dom, som frimärken. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Orrin Skrivet december 31, 2007 Anmäl Share Skrivet december 31, 2007 Så.. Jag ska supa! Ska väl åka och titta till dom stackars små djuren också. Dom är inte helt förtjusta i nyår, men får dom en massa hö så klarar de väl sig, även fast det viner en massa jävla raketer utanför stallet. Förstår inte varför privatpersoner ens får handskas med raketer. Är fan sjukt. Är inte detta lite motsägelsefullt? Jag vågar nästan lova att fler kommer till skada av att privatpersoner får handskas med alkohol än raketer. Själv har jag inget emot något av dom för den sakens skull så länge dom kan brukas med vett. Men för att hålla sig till ämnet. Jag ska vara hemma, kanske laga mig något gott att äta och inte göra någonting särskilt. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zaphod Skrivet december 31, 2007 Anmäl Share Skrivet december 31, 2007 Så.. Jag ska supa! Ska väl åka och titta till dom stackars små djuren också. Dom är inte helt förtjusta i nyår, men får dom en massa hö så klarar de väl sig, även fast det viner en massa jävla raketer utanför stallet. Förstår inte varför privatpersoner ens får handskas med raketer. Är fan sjukt. Är inte detta lite motsägelsefullt? Jag vågar nästan lova att fler kommer till skada av att privatpersoner får handskas med alkohol än raketer. Själv har jag inget emot något av dom för den sakens skull så länge dom kan brukas med vett. Men för att hålla sig till ämnet. Jag ska vara hemma, kanske laga mig något gott att äta och inte göra någonting särskilt. Skillnad på alkohol och raketer. Raketer skadar mycket lättare andra och skrämmer dessutom upp små lidrädda djur. Kan bara tänka mig hur de vilda djuren i skogen har det, hoppas de inte är lika rädda som hunden som bara ligger och skakar på nyår. Nä, alkohol är lättare att undvika än raketer. Dessutom är det betydligt lättare att skapa ett förbud mot raketer än alkohol. Eller åtminstone bara låta utbildade handskas med raketerna, på speciella ställen. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Largo Skrivet december 31, 2007 Anmäl Share Skrivet december 31, 2007 Troligen ensamhemmakväll där jag spyr galla över småglina som kör sina smällare i skogsdungen utanför mitt fönster. Jag går en framtid som grinig gubbe till mötes. Skönt att höra att jag inte är den enda av min sort på jorden :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
doppler Skrivet december 31, 2007 Anmäl Share Skrivet december 31, 2007 Det blir väl till att pimpla päronvodka, skaffa sig lite tolvslagshångel och sedan raggla hem till IRC frammåt småtimmarna. Till nästa år lovar jag dyrt och heligt att se färdigt Stand Alone Complex. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hampe Skrivet december 31, 2007 Anmäl Share Skrivet december 31, 2007 Med föräldrarna dessvärre. Var tänkt att den skulle firas i antingen Stockholm eller Göteborg med flickan, men andra saker kom i vägen och nu sitter man här. Aja, blir väl att fira IRL först och sedan skrika runt på IRC. Och nyårslöften, jag är för dålig på sådana. Lovar väl att jag ska vara mer aktiv på andra ställen än bara framför datorn. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suspan Skrivet december 31, 2007 Anmäl Share Skrivet december 31, 2007 I år så valde jag att jobba både jul och nyår. Så det blir kanske att stå bakom baren på jobbet och se på alla glada människor. Vart då? ;D Ska fira hos en polare i Handen(Haninge Centrum) ;P Precis ätit gott, och ska fika lite med familjen och sen dra vidare.. kommer dock inte bli superparty, är inte heller superfan av nyår.. tycker inte det är något speciellt, bara ett nytt år som ska passera! Gott nytt år på er :) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ashaz Skrivet december 31, 2007 Anmäl Share Skrivet december 31, 2007 äsch vad alla är anti nyår då. Det är en ursäkt att umgås med sina vänner och ha kul hela natten =) Sitter just nu och tankar över stepmania på ipoden för att få alla polarna till att studsa bort maten framför tvn nu. XD (Festen är i huset bredvid nämligen och man var ju inte smart nog att fixa det i förväg.) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voltaire Skrivet december 31, 2007 Anmäl Share Skrivet december 31, 2007 Well, jag tänker dra ut o skjuta raketer på oskyldiga människor >:D bara skämtade, men det blir en massa drickande och raketer. Speciellt om man är på Obsan. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hikari no Hohenheim Skrivet december 31, 2007 Anmäl Share Skrivet december 31, 2007 Mindre än en halvtimme kvar nu! Så, hur har året varit? Låt oss nu göra något radikalt: betygsätta det gångna året! Vad skulle ni ge det på en skala mellan 1 och 10? För min det skulle det väl bli en 6:a. Posetivt är naturligtvis alla spel som har kommit ut i år, och det negativa är att behöva flytta från sin hemvist och in till stan. Den sista gymnasieperioden var inte heller trevlig, samtidigt som jag faktiskt har en del goda minnen därifrån. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
kakan Skrivet december 31, 2007 Författare Anmäl Share Skrivet december 31, 2007 Gott nytt år anime.se!! <3 (några minuter tidigt men hinner inte annars ;P) Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg