Hoppa till innehåll
Anime.se

Era skrivbord


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Det är lite besvärligt att hjälpa dig eftersom jag inte sitter vid en Mac just nu, men jag försöker så gott det går.

 

Det finns en inställning som heter "kalender" (eller något liknande) någonstans. Eventuellt får du upp den om du trycker på datumet i menyn och väljer sista alternativet i den lista på alternativ som då dyker upp. I kalenderinställningen kan du välja flera olika alternativ: gregoriansk (vanlig "svensk"), japansk (samma fast med Heisei-år), hebreisk o.s.v. Välj japansk.

 

När du anger datumformatet finns det flera olika saker du kan lägga in att det ska visas: årtal, månad, dag m.m. Här finns en användbar sak: "era" (eller "nengō" eller vad nu Apple kallade det). För gregoriansk kalender innebär det att du får veta om det är före eller efter Kristi födelse. För japansk kalender innebär det att du får veta om det är Shōwa eller Heisei (eller något annat). Apple anser att en datumangivelse ska kunna anges på en mängd olika sätt: kort, lång, jättelång, mittemellan o.s.v. Datumet i menyn använder ett av dessa format. Förmodligen ändrade du på ett av de andra formaten istället.

 

Man kan någonstans (minns inte var) välja att data ska anges på japanska istället för engelska eller svenska. Har för mig att det inte är samma inställning som ändrar alla andra menyer till japanska. Om du väljer att data ska anges på japanska får du japanska standardinställingar och slipper därmed ange dessa själv. Dessutom innebär det att eror anges som 平成 och 昭和 istället för Heisei och Shōwa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

hehe, som den man är så vill man ha städat och fint på skrivbordet (gäller inte skrivbordet på rummet)

kör dom i spoilerfönster för att ta upp mindre plats när man inte vill se dom

 

Bilder:

Inaktiv:

77499512.jpg

Övre Ikonfältet (öppna program):

toptoolbar.jpg

Aktivitetsfältet:

systembar.jpg

scrollbars ^^

fences.jpg

enkel döljning och visning av onödiga mappar och filer:

unhidden.jpg

Har även ändrat inloggningsfönstret och ljudschemat, dock går det inte att ta printscreen på det >.<, det enda jag inte har ändrat på den här datorn är nog: muspekare (ska göra det nu tror jag xD), standardikons-tema (papperskorgs-ikonen t.ex.), uppstartsbild, och kontobild (lol det som alla brukar göra)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Det var ett långt, långt tag när jag försökte hitta en ny bakgrundsbild men inte fann någon jag var nöjd med. Kräsenheten blir lite jobbig ibland, speciellt när man hittar en bild som skulle varit perfekt med en karaktär mindre och andra proportioner. När jag började använda min nya dator på fulltid (eftersom den gamla klappade ihop) så använde jag för första gången flera bilder som skiftar lite då och då. Nyligen hittade jag dock (äntligen) en bild som jag verkligen föll pladask för. Jag trodde aldrig att jag skulle ha en bakgrundsbild från K-On, men den här var bara för grym. Goggles är alltid coolt antar jag.

 

skrivbord-23.jpg

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...