Hoppa till innehåll
Anime.se

Era skrivbord


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 2 weeks later...

Jag ser skrivbordet som en arbetsyta precis som ett skrivbord jag har på jobbet. Därför har jag mappar med sånt jag arbetar med tillfälligt och sen flyttar jag det till hårddisken när jag är färdig med det.

 

Jag brukade ha bara 3 mappar på skrivbordet innan jag bytade till W7 men det känns så mycket skönare på detta sättet.

 

Man känner inte sig lika manad till att ta sig in på C varje gång man vill rota i mappar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag syftade på det runt mapparna. Jag har för mig att vista hade en funktion så att man kunde ha "öppna" mappar på skrivbordet eller vad man ska kalla det, fast hur man får igång det har jag glömt, fast å andra sidan är det kanske inte det du använder?

Öppna mappar, nja, då tar det på systemresurserna.

http://sv.wikipedia.org/wiki/MSDNAA

(Jag har också det, på netbooken. Snabbare än XP!)

^

Det :3

 

Jag är f.ö också intresserad över de där "ramarna" på skrivbordet, mossarelli. Please tell us!

Riyu sa det.

Om man tittar på första bilden så ser det ut som att alla bilderna är "förberedda" med ramarna gjorda i Photoshop.

Jag har haft ramar för mappar och filer på skrivbordet sen jag fick datorn. Jag har lurat många datatekniker så de har kommit och tjatat på mig att det är farliga programvaror jag har installerat för att få den visuella effekten.

"Men Lol, de är ju gjorda i photoshop"

 

Ramarna påminner mig om att när det blir för fullt med skräp på skrivbordet så ska jag dammsuga. När jag hade Windows XP så sparade Firefox allting på skrivbordet också.

 

Vill ni ha mallen för ramarna till photoshop för 1024 så kan ni få den. Den går lätt att ändra och göra större för andra upplösningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag hade Windows XP så sparade Firefox allting på skrivbordet också.

 

Det är därför man klickar i "fråga min om vart Firefox skall spara filen"... eller helt enkelt väljer en obskyr standardmapp under Mina dokument och således glömmer vart man sparat filerna och blir tvungen att gå ut på skattjakt när Windows en dag plötsligt terroriserar dig med gula fönster nere till vänster om att du av okänd anledning har för lite plats på C:.

 

Roligare blir det när man använder flera webbläsare och har mängder av olika "här är lite skit som såg kul ut som jag sparat men aldrig kollat på"-mappar överallt på hela datorn i ett misslyckat försök att organisera!

 

Talar från erfarenheter =D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...