Hoppa till innehåll
Anime.se

Sneakpeak Anime.se Magazine!


Largo
 Share

Rekommenderade inlägg

ursäkta språket men FAN att det inte finns en svensk tidning som denna hade verkligen varit värt 59kr att inhandla.

 

bara av ren nyfikenhet hur möjligt hade det vara att börja publicera en tidning om anime? man ser att det blir vanligare och vanligare att ungar och även äldre kollar på anime jämfört med innan(vad jag anser)

 

 

men som någon skrev innan en nätupplaga som idealt projekt som folk kunde donera några ören till , hade det varit något kanske?.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

bara av ren nyfikenhet hur möjligt hade det vara att börja publicera en tidning om anime?

 

Möjligt är det nog, att få det hela att gå runt är dock en helt annan fråga. Själv tycker jag absolut inte att man skall ut och irra med publicerade tidningar (åtminstone inte på det traditionella viset) långt innan man har en redig redaktion online ;)

 

Dessutom skulle det finnas stora problem att hitta ordentliga sponsorer och annonsörer, trots att fler och fler börjar kolla på anime så tillkommer inte fler och fler svenska distribuörer, och de som finns verkar ju inte känna sig sugna på att annonsera speciellt mycket, förutom kanske för någon stor Ghibli-film.

 

[Här skrev jag något om bristen på relaterade nyheter för en stor marknad, men orkade inte fortsätta...]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är säker på att det skulle vara möjligt att publicera en tidskrift en gång om året och sälja ett skapligt antal nummer, förutsatt att den produceras på ideell basis och den enda utgiften man har i princip är utgifterna för att trycka den. Många inlägg på forumet är så välskrivna att man nästan skulle kunna kopiera dem rakt av, så bara där har vi en jättestor resurs.

 

Jag tror aldrig jag delade med mig av "testsidorna" jag skapade för ett år sen: http://yatta.nu/test.pdf

 

Det är bara ett utkast så det finns såklart massor av saker att förbättra. Upplösningen på bilderna och fula textrutor bl.a. Men man kan få en bild av hur upplägget är tänkt. Har även snott text från vissa inlägg på forumet utan att fråga (Från Meatrose och Blå tror jag, sry.).

 

Tips: Använder du adobe reader så klicka View > page display > two up

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min tanke är att en årlig tidskrift skulle kunna summera det gångna årets nyheter och titlar samt introducera det kommande. Titlarna som presenteras kan gå in i detalj och innehålla mycket extra bildmaterial. Den skulle också kunna innehålla informativa artiklar och krönikor som inte är bundna till någon speciell tid.

 

Ett sådan tidskrift tror jag skulle vara intressant, även för vår lilla skara som ser de flesta serier och läser nyheter på internet. Ska man utgå från ditt resonemang så skulle det inte finnas något värde i en tidskrift även om den ges ut så ofta som en gång per månad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...