Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime hösten 2009


Blå
 Share

Rekommenderade inlägg

yTxQ.jpg

 

Nu har snart de flesta serier till denna säsong hunnit starta, förutom kanske ett fåtal som tex Darker than Black 2. Här tänkte jag till att börja med ge lite tankar kring några av de serier som har startat och sedan hoppas att fler kan bidra här med annat smått och gott på serier som man kanske bör ge en chans.

Tankarna kring serierna som kommer dyka upp är baserade på endast första avsnittet i fråga och ger därför självklart inte en rättvis bild på allt.

Kämpfer
cyyiMeGUX.png
En kille som har blivit vald till en slags kämpe och som förvandlas till flicka varje gång en strid är på ingång. Första avsnittet gav inte mycket till eftersmak och tendera till att kännas allt för klyschig. Den här kanske dock blir att följa till slutet då jag har en tendens att se klart på lättsamma serier trotts att allt känns igen sen förr. Att den bara är på tolv avsnitt hjälper även det till en hel del.

Kobato
ZvnmuxAGg.png
Kanske den serie som jag såg fram mest emot till den nya säsongen, åtminstone bland nya serien och inte uppföljare. CLAMP kan det här med charmiga historier och karaktärer. Kobato, som serien handlar om, försöker att hjälpa personer för att själv få en önskan uppfylld. Detta är väl snabbt och lätt förklarat vad serien åtminstone handlar om. Sen att Kabato och hennes kompanjon Ioryogi, ett talande litet gosedjur, är ett riktigt radar par som kompletterar varandra perfekt med humor och diverse är lite sådär grädde på moset. Mysigt är nog vad man skulle kunna beskriva serien som och det mycket till hjälp av Madhouse också som producerar serien. Känns som de fått till den rätta känslan i serien när det gäller karaktärerna, musiken och färgerna. Ser fram emot att få följa den här serien.

Letter Bee
yZnWQZgME.png
Uppstickaren vill jag här med påstå för egen del då jag inte hört något om den här serien innan. Men när det kommer sådana här serier från ingen stans och bara slukar en som den gjorde med mig i första avsnittet, då blir man bara glad. Serien handlar om brevbärare, mer eller mindre och utspelar sig i något som kan likna en postapokalyptiskt värld. Serien får mig snabbt att föra tankarna till Casshern Sins i sina färger. Nu kanske ni tror att jag är spritt språngande galen då de inte alls är lika i sina färgsättningar. Men jag tycker då ändå att båda använder en och samma färgsättning väldigt starkt. Men nog om det. Serien ser ut att kunna bli riktigt drama tung och jag hoppas verkligen inte att det här kommer bli pannkaka då den verkar ha potential. Ett tips till dom som inte har gett sig på serien men som tänkt, se OVA avsnittet Letter Bee: Light and Blue Night Fantasy innan ni ger er på serien.

Natsu no Arashi! Akinaichuu
qsYoMlQrh.png
Andra säsongen av Natsu no Arashi! och som jag har sett fram emot den. Första säsongen är enligt mig en av de bättre komedierna som har sänts i år och höll bra kvalité på det mesta rakt igenom. Första avsnittet av andra säsongen hintar dock lite om att det kan tänkas bli lite mer seriöst på kärleksfronten. Även fast den hela tiden fanns med i första säsongen så kunde aldrig jag riktigt ta den på allvar, kanske inte heller att Sayoko gjorde det heller. Jag hoppas dock på mer av vad den första säsongen bjöd på och kommer troligen och inget helt oväntat händer följa denna slaviskt tills dess slut.

Nyan Koi!
PGoPpZkKk.png
Denna är lika förutsägbar som Kämpfer och tillför inte mycket nytt här. Men även jag behöver mina romantiska komedier och kan inte hjälpa det trotts att den inte skiljer sig något nämn värt från mängden. Junpei vaknar upp en morgon och kan helt plötsligt höra vad katter säger och till råga på allt så är även Junpei allergisk mot katter. Tjejen som han tycker om är även hon en stor kattfantast, hur ska detta sluta mån tro? Finns inte mycket som talar för att den här serier som skulle få så många tittare här på forumet än mer om man söker efter något lättsamt.

Seiken no Blacksmith
djmTYXRuw.png
Då var det fantasy på tavlan den här gången och kanske kanske en underhållande sådan, men vi har nog sett det förr. Stora monster, svärd, alver och magiker allt verkar finnas med här och sparar inte på något. Action scenerna som utspelar sig i första avsnittet bjuder dock på hög kvalité och kommer det dyka mer av den kalibern så kommer det här bli riktigt roligt att följa. Det ända som jag stör mig något så där på är tyvärr protagonisten Cecily. Här har vi varan som så många fantasyserier skulle klara sig utan. Den totalt värdelösa slagskämpen som blir bättre med tidens gång. Kan man inte för en gångs skull få någon som kan allt från början och bygga en intressant historia där ifrån istället för att ödsla tid på dennes utveckling i strid? Aja, serien ser fortfarande ut att kunna bjuda på en hel del om man bortser från detta och kommer nog följa den om inte Cecily blir allt för påfrestande.

Seitokai no Ichizon
RjvNDetKD.png
En komedi i klass med Lucky Star och Hayate the Combat Butler!? Återstår givetvis att se men första avsnittet sparar inte på de komiska referenserna. Hela serien verkar dess utom till största del utspela i själva elevrådsrummet. Serien kretsar kring elevrådet som består av fyra flickor samt en pojke som inte skäms för att kalla detta för sitt harem. Första avsnittet bjöd på en hel del skratt för egen räkning och jag hoppas verkligen inte att den går ner sig med något slags kärlekstrams eller dylikt, utan fortsätter i samma stil hela vägen ut. Ett måste för alla som gillar att få referenser kastade på sig.

Sora no Otoshimono
yhGXrbufo.png
Detta ska sägas på en gång; När får jag min Ikaros? Att denna serie inte tilltalar den stora massan är nog förståeligt. Men det känns som det var ett tag sedan jag såg en slags "Goshujin-sama"-serie. Jag kan då inte få nog av dessa om de håller en bra kvalité som denna verkar kunna göra. Och första avsnittet var rätt så underhållande och jag kunde inte sluta tänka "fan vad rätt" vid ett speciellt tillfälle. Finns inte så mycket mer att säga om denna serie än att man bör nog inse att denna inte är här för handlingen eller någon slags karaktärsutvecklings skull.

Tatakau Shisho - The Book of Bantorra
urKdkVtjT.png
Första avsnittet var mystiskt minst sagt och jag har inget annat val än att åtminstone se på nästa även för att se om detta kan tänkas vara något. Men jag gillade det som man förstod samt actionsekvenserna som tyvärr inte vara speciellt länge. Minnen som skrivs ner i s.k böcker och mystisk organisation på det toppat med människor som används som boskapsdjur. Allt talar för att detta ska kunna bli en slags tung actionthriller men det hela återstår att se. Får hoppas att nästa avsnitt klarnar upp för en lite mer om vad serien kommer komma att handla om så man inte famlar i mörkret allt för länge och tappar intresset.

Toaru Kagaku no Railgun
BRxQznahg.png
Jag såg aldrig färdigt på Toaru Majutsu no Index. Så då var det sagt. Detta är dock inget måste för att följa den här serien, men man har helt klart mer kött på bena om man nu gjorde det. Jag lyckades dock stifta bekantskap med båda protagonisterna Misaka samt Kuroko redan i index innan jag la av med den vilket gjorde det hela lite mer förståeligt för mig om vilka de var och i vilken typ av stad de lever i. Serien ser lovande ut så här till en början med lite sköna skämt och trevlig action. Animationen är även den riktigt bra så här i början och hoppas verkligen att den håller i sig.

White Album 2nd Season
JxrczzMvY.png
Kan inte skriva något direkt om handlingen då det bara skulle spoila för den som inte sett på första säsongen. Andra säsongen börjar där första slutar helt enkelt. White Album är en tung drama med massor av känslor. Inget speciellt nämn värt verkar skilja sig från första säsongen i produktionen så har därför inget mer att skriva om den heller. Men de som såg första säsongen bör som sagt var inte missa detta då det här är enligt mig något som får en att höja på ögonbrynen.

Detta är vad än så länge har hunnit med att se av höstsäsongen. Tipsa gärna om serier som startat och ge era synpunkter på dessa. Själv är jag rätt så nöjd med utbudet som kom och kan bara hoppas på att de flesta av dessa serier kan hålla i sig som de har börjat så kommer hösten att bli kanon helt enkelt.

Redigerad av Sceleris
Plansch inlagd.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 57
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Letter Bee och Nyan Koi ser ut att bli de serier jag kollar in. Såg heller inte färdigt to aru no majutsu no index, och tvivlar på att jag fortsätter med "railgun". Seiken no Blacksmith blir kanske också någonting man checkar. Men allt får troligen vänta tills ett antal avsnitt har kommit ut. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bra jobbat Blå! Sådana här trådar behövs i starten av varje ny säsong. Jag har alltid svårt att komma igång med tittandet och det brukar gå en eller två månader innan jag hoppar på nya serier.

 

Letter Bee har jag sedan tidigare bestämt mig för att se, dock bara på grund av faktumet att Fukuyama Jun och Koshimizu Ami spelar "par" som de nu gjort ett flertal gånger. Om den dessutom är något att ha i övrigt är det bara en bonus. ^^

 

Annars måste jag säga att det inte finns så mycket som tilltalar den här säsongen. Man ska naturligtvis inte dömma ut serier innan man har givit dem en chans, men det är väl i princip bara Darker Than BLACK som är självskriven på min ska se-lista.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Slänger med den här bilden ifall någon har lust att kika lite här också.

fall-2009-v3-export1.jpg

 

wow, ja Fairy Tail sägs ska vara väldigt bra. Får se vad som händer.. men nu när jag såg "Stitch" där så fick man värsta suget. Omoget eller pinsamt så har jag alltid gillat Lilo & Stitch. Att se det som anime skulle vara kul (bara den är bra) men som sagt.. borde man vänta tills iaf 5 avsnitt är släppta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När jag får syn på titlar som Seitokai no Ichizon och Sora no Otoshimono vill jag helst springa och gömma mig i ett hörn där de inte kan hitta mig, och det verkar finnas många likartade serier på listan den här säsongen. Däremot finns det allt en del som kan komma att bli pärlor; själv hoppas jag på både Letter Bee och Fairy Tail (som båda kommer sändas på Crunchyroll även här i Sverige), och av första avsnitten av Book of Bantora och Sasameki Koto kan både bli något att kolla in framöver.

 

Omoget eller pinsamt så har jag alltid gillat Lilo & Stitch.

På vilket sätt är det omoget och pinsamt att gilla Lilo & Stitch? 0_0

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Omoget eller pinsamt så har jag alltid gillat Lilo & Stitch.

På vilket sätt är det omoget och pinsamt att gilla Lilo & Stitch? 0_0

 

Nej, jag vet inte :P Trots allt är det ju en Disney barnserie. Men ja.. Jag tycker ju själv inte att det är omoget eller så, men man kan ju höra saker om man berättar det offentligt XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dom serier jag börjat på eller planerar börja på är mest av ren slump. Har egentligen inte tittat så noga på vad som finns.

 

Seitokai var jäkla underlig. Tyckte inte den verkade så rolig men ändå skrattade jag. En del skämt blev jag verkligen överaskad av. Referenserna är väl inte så roliga i sig, men allmänt trevliga.

 

Kobato sög :D

Åtminstone första avsnittet. Det var kanske en eller två grejer som var roliga. Resten var exakt så som man förväntade sig. Om jag har gjort fel förutsägelse för hur den här serien slutar så kommer jag... erkänna det. Men damn vad förutsägbar den var hittills.

 

Nåja, får väl inte vara för hård. Jag kunde åtminstone skratta åt hur dålig den är, och det är väl alltid nåt. Som Narutofilmerna :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag blev faktiskt positivt överaskad av To aru Kagaku no Railgun. Efter att ha sett föregångaren Index (som jag ännu bara sett 20/24 avsnitt av) så kände jag att serien bara vara allmänt tråkig, vilket f.ö också gäller för mangan.

 

Men Railgun verkar ju vara en spinoff som inte har något med huvudhandlingen av Index att göra, och det jag såg gillade jag. Plus att JCStaffs höga budget för actionscener alltid är trevligt :3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bra jobbat Blå! Sådana här trådar behövs i starten av varje ny säsong. Jag har alltid svårt att komma igång med tittandet och det brukar gå en eller två månader innan jag hoppar på nya serier.

...jag är fortfarande inte förbi andra avsnittet av Higashi no Eden. :blush:

 

vad som fångat min blick är Winter Sonata och 11 eyes.

I vanlig ordning inte på några som helst andra refferenser än min egen magkänsla :|

 

Ska försöka testa något avsnitt av de som får positiva omdömmen också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bra skrivet Blå, alltid lika kul när någon tar initiativ och skriver sånt här. Dock tror jag att det blir en lugn höst för min del då jag fortfarande har en del vårserier som jag inte har sett klart på, och som alla vet ska man inte gapa efter mat än vad man kan svälja.

 

Den enda serien jag har bestämt mig att följa är Darker than black 2 och kanske en eller två serie till men inte mer än så. Vilken/vilka det blir återstår att se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Till den här säsongen måste jag erkänna att jag haft riktigt dåligt koll på vilka serier som ska sändas och vad de kan tänkas handla om. Såg nyligen första avsnittet av Sasameki Koto och måste återigen säga att jag är positivt överraskad. Jag har verkligen svårt annars för yuri-serier men den här kanske kan vara något för mig. Karaktärerna känns spännande och inte så gulligull som jag annars tycker att yuri karaktärer kan vara. Att det även finns med en kille här som kan krydda till det hela skadar helt klart inte heller.

 

Såg även första avsnittet av 11eyes igår efter att jag hade skrivit klart den här posten. Och den serier känns väl sådär, vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig av den. Första avsnittet var dock helt klart spännande och hoppas verkligen på någon slags skräckhistoria. Får dock dåliga vibbar och tror bara att det ska bli en slags besvikelse som ChäoS;HEAd, hoppas verkligen jag har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Seiken no Blacksmith var helt okej. Blev lite mer intresserad av storyn mot slutet, vilket betyder att jag kommer att åtminstone se ett par avsnitt till för att kunna döma om det är en "bra" serie. Många animé har ju en tendens att vara jättebra i första avsnittet, för att senare bli sämre, eller så är de ointressanta i början, men blir "äg-serier" efter ett par avsnitt. Det återstår att se, vill inte komma med så mycket synpunkter än så länge.

 

Nyan Koi! gillade jag. På något sätt kändes storyn lite originell, och tyckte även en del skämt var roliga, om jag ska vara ärlig. En rätt enkel och smått mysig animé som innehåller Oppai + Katter + Love Complex. Kommer nog fortsätta se resten >:3

 

Kämpfer var hemsk. Riktigt hemsk. Ingen vidare bra story, och huvudkaraktären ser ut att vara 18 skulle jag tro, men låter som 7. Detta är tack vare att det blivit vanligare att kvinnliga röstskådespelare spelar manliga karaktärer, vilket blir bra i vissa serier... Inte den här.

 

Har inte hunnit titta på fler, men ska se Toaru Kagaku no Railgun så fort jag sett Toaru Majutsu no Index. Ska också se Letter Bee, Blue Literature, Winter Sonata, Shin Koihime Musou, Kyo no Go no Ni (2nd season?) och Fairy Tale,

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur fasen kan inte Kimi ni Todoke ("Att nå dig") ha nämnts ännu? Såg första avsnittet idag, och nu är jag alldeles trött i ansiktet av att sitta och le för mig själv oavbrutet i 25 minuter. Det är med sannolikhet höstens bästa serie för oss som gillar Bokura ga Ita, Lovely Complex och liknande serier. Regissören är oprövad (förutom lite bildmanusarbete och avsnittsregi av serier som Välkommen till NHK), men seriekompositören Tomoko Konparu är rutinerad, och har haft samma roll i fina shoujoserier som kan hantera komedi, drama och karaktärsutveckling (Kodomo no Omocha, Nana och Nodame Cantabile), samt att hon har skrivit för en myriad av serier -- allt från rena komedier som School Rumble och Urusei Yatsura, till draman som Oniisama he.... Det kan inte misslyckas. Enda haken är väl att den bara blir 12 avsnitt. :|

 

Kobato påminner mig om Chobits (inte bara för den där stilen med grova svarta konturer), och jag väntar mig något med ungefär samma underhållningsförmåga -- alltså "helt okej". Kändes lite pinsamt när hon sjöng -- pinsamt att se vad seriens skapare försöker göra med scenen. Men Ioryogi är ball. Och pluspoäng för Maaya-OP.

 

Natsu no Arashi! Akinaichuu: Mer av samma. Inget mästerverk, alltså, men de har ett och annat skämt som funkar, och så är Jun med. Jag vet inte varför, men jag låter mig ofta intrigeras av "gender bender"-historier. :x

 

Nyan Koi!: Inget man inte sett förut -- men den verkar ha tillräckligt med tanke och produktionsvärde bakom sig för att vara en lättsam serie att följa. Also: oimk.gif

 

Tentai Senshi Sunred 2: Så att man inte tappar sin mandom helt av alla dessa tjejiga serier. Introt till Weather Three är nog säsongens bästa.

 

Yumeiro Patissiere är en typisk Ribon-serie (tänk Aishiteruze Baby, Full Moon wo Sagashite, Ultra Maniac), och som sådan väldigt standardmässig. Går inte ett steg utanför mallen i första avsnittet, men... jag gillar mallen. Och så ser det så jävla gott ut med alla bakelser. :o~

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur fasen kan inte Kimi ni Todoke ("Att nå dig") ha nämnts ännu? Såg första avsnittet idag, och nu är jag alldeles trött i ansiktet av att sitta och le för mig själv oavbrutet i 25 minuter.

 

Även jag såg första avsnittet för en liten stund sedan och håller med om att den är riktigt hel mysig. Men jag har ofta problem dock med sådana här serier som Bokura ga Ita och Lovely Complex. Har sett lite mer än hälften av båda men tappar sedan intresset tyvärr av olika anledningar. Oftast handlar de mest om att jag tycker de aldrig kommer till sak och ska vela så himla mycket. Kanske tur för mig då att den just "bara" är 12 avsnitt lång.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fick för mig att börja följa lite serier idag och här är de 6 jag började på:

 

11 Eyes - Är lite kluven efter första avsnittet. Fick dåliga vibbar som liknade Chaos Heads sämre avsnitt, vilket säger mycket då jag anser att alla förutom det första var ytterst medelmåttiga. "Alternativa världar"-intrigen gav mig dock lite hopp då det är vad som gör Persona-spelen så bra, återstår dock att se hur det förvaltas här. Handlingen... det bjöds inte på särskilt mycket av den ännu, två barndomskompisar teleporteras öväntat till en alternativ värld fylld med redigt (nästan skrattretande) fult designade monster. Var egentligen väldigt opersonlig och förusägbar men hoppas att det första avsnittet var missledande och att de inte kommer att slåss mot monster i den andra världen tillsammans med elever från deras skola som de tidigare inte kände...

 

A Certain Scientific Railgun - Välgjord men jag är lite skeptiskt mot denna, Index var bäst i de inledande avsnitten och blev bara sämre ju mer seriöst den tog sig själv. Hoppas att de fjantar runt lite mer med denna :P

 

Kimi ni Todoke - Gillar Sawako och skämtet att hon ser ut som från The Ring, som genomsyrade första avsnittet, var riktigt välgjort. Lite väl mycket spontan och ogrundad kärlek i sedvanlig ordning men jag känner att det finns något där som kommer göra den här serien till något extra. Om inte kan man alltid gotta sig med den snygga animationen.

 

Kobato - Myspys på max. Naiv, världsovan och otroligt söt flicka springer runt och är snäll mot människor. Jag smälter.

 

Nyan Koi! - Som Blå sa var den en aning förutsägbar och förutom intrigen var handligen relativt oorginell. Måste dock säga att den gjorde det oorginella väldigt bra och den var trevlig och lättsam att se på + att katternas kommentarer var underhållande. Sådana här serier behövs verkligen med jämna mellanrum.

 

The Book of Bantorra - En aning överväldigande. Slängde många karaktärer, termer och handlingar i ansiktet på en och de vill jag veta mer om, ser med spänning fram emot nästa avsnitt för att få reda på vad som egentligen försigår och vilka karaktärerna är. Tur att den får 26 avsnitt på sig, om det hade varit 12/13 hade jag varit riktigt skeptisk. Hemskt ful CGI och opersonlig öppningslåt (Ali Project, lol) som dock presenterades i samband med en stilig öppningsanimation (är lite svag för sånt).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen som sett första avsnittet av DnB2? ;) Det är det nog säkert men ingen som orkat skriva något ännu. Kanske också att man borde styra upp en tråd till den. Nåja. Första avsnittet var en bra blandning helt enkelt med nya ansikten som introduceras samt några gamla återseenden. Själv tror jag att den här andra säsongen kan komma att bli riktigt spännande och hoppas för guds skull att vi inte kommer få se två avsnitts arcen igen. Något som kan stärka den känslan är att den andra säsongen är på tolv ynka avsnitt. Bara jag som kände att de gjorde helt rätt med att bygga upp hela stämningen inför Heis comeback?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jodå DnB2 var riktigt trevlig, har inte så mycket tid över till att skriva längre inlägg på anime.se för tillfället, annars skulle jag skrivit ihop en tråd för serien.

 

11 Eyes är jag kluven över, kommer nog följa den tillsvidare, den hade en varierande kvalité.

 

The sacred blacksmith kommer jag att följa, den är rätt ok.

 

Kämpfer var... ja inte så bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag orkar inte göra separata trådar just nu för några serier så jag fortsätter att skriva av mig här av mitt tittande.

 

Ytterligare en ny serie har börjat sändas i och med Fairy Tail. Efter ett avsnitt dock måste jag tyvärr säga att den inte alls imponera det minsta på mig. Huvudpersonen känns som en kopia av Luffy (One Piece) vilket inte alls tilltalar mig speciellt samt att handlingen kändes en aning blek. Men jag ska givetvis ge serien några avsnitt till då jag ändå måste med ge att Kugimiya Ries karaktär Happy kändes klockren för henne och gör ett bra jobb att porträttera denna lilla varelse.

 

Sen så har det även hunnit börja om på en ny omgång med några av serierna. Vissa höjde sig medan andra låg kvar och gjorde inga större förändringar. Och för att undvika så ingen blir spoilad så gömmer jag texterna.

 

Kämpfer - 02

Inga större förändringar hände direkt och action scenen som var kändes väldigt blek. Det som får serien att bestå just nu är väl det som hände i slutet där elevråds ordförandet Sangou bestämmer att Natsuru nu måste vara flicka i skolan och måste därför byta till tjejernas sida. Ska bli skoj som sagt var att se hur Natsuru tacklar sina kärleks problem med Kaede.

Letter Bee - 02

Inte speciellt mycket nytt här heller tyvärr. Men då skyller jag på OVAn som jag såg på. Visst kom det fram lite mer information om våra två huvudpersoner men har man sett på OVAn så visste man tyvärr redan en hel del. Jag rekommendera förut att se på OVAn vilket jag nu så här i efterhand känner att man nog kunde ha klarat sig utan, åtminstone om man nu ska se på serien direkt. Allt börjar väl från nästa avsnitt kan jag tänka mig då Seeing Lag ska ge sig på sitt första uppdrag som en Letter Bee. Jag är dock nästan mer intresserad av Gauches karaktär och hoppas verkligen att man kommer få se mycket mer av honom då fokusen helt klart kommer ligga på Seeing Lag.

Natsu no Arashi! Akinaichuu - 02

Så dom vill ha det lite mer seriöst då alltså den här säsongen? Inte mig emot direkt men jag hoppas att de inte blir för klyschigt bara. Juns karaktär är dock så oemotståndligt söt att hon ensam skulle kunna få mig att se klart på den här serien just nu.

Nyan Koi! - 02

Vilket lyft! Andra avsnittet bjöd på ännu mer humor än vad första gjorde. Handlingen kan jag ju lika bra säga är inte den som kommer få mig att se klart på den här serien.

Seiken no Blacksmith - 02

Animationen till den här serien är riktigt bra och hoppas verkligen att de kan behålla denna kvalité serien ut. Andra avsnittet var dock annars en klar förbättring från första då man åtminstone för tillfället slapp höra massa tjat från Cecily. Lisa är dock bara för söt och hon lyckas slänga ur sig en hel del sköna kommentarer. Jag hoppas även få en slags förklaring till Lukes och Lisas relation då den verkligen är intressant. Intressant var också med den nya karaktären som introducerades i slutet och hoppas på ett lika bra avsnitt till nästa gång.

Seitokai no Ichizon - 02

Faktiskt inte speciellt imponerande andra avsnitt. Avsnittet körde i samma stil som första och större delen av avsnittet varade i elevrådsrummet. Visst skrattade jag till ibland till vissa saker men blir det inte speciellt mycket bättre om ett avsnitt eller två får jag se om tiden räcker till för att följa den här serien.

Sora no Otoshimono - 02

Den här serien hade jag aldrig trott på i förhand men fan vad bra andra avsnittet var! Skrattade gott i det flesta situationer som uppstod och höjdpunkten på hela avsnittet var nog nästan slutlåten med flygande pantsus!

Toaru Kagaku no Railgun - 02

Lite små trögt andra avsnitt men den hade sina stunder helt klart. Besvikelsen kom dock rätt så omgående då jag själv trodde att Touma skulle få vara med för att sedan helt skifta och fokusera på Kuroko. Men det var nog förhoppningsvis bara en liten teaser om vad som kommer att hända lite mer framöver.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...