Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime.se version 2.9+


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Välkommen till den senaste uppgraderingen av Anime.se, version 2.9+!

 

Detta är kanske den största förändringen sedan sajten slog upp portarna för alla herrans år sedan. En sak ni säkert märker är att vi stuvat om bland alla forum och kategorier (tusen tack till Saya för handräckningen!) på ett sätt som vi hoppas blir mer framtidssäkert och som ger oss utrymme att växa och trivas.

 

Ännu mer märkbart är att vi ser annorlunda ut (tusen tack till Klibbnisse för inryckningen!), och det som kommer att märkas mest är att vi helt har bytt forumsystem från 2005 års phpBB till 2010 års IP.Board, med alla funktioner som det innebär! (Vi är dock inte ännu framme vid den utlovade version 3.0, som kommer att fungera lite annorlunda, och se helt annorlunda ut...)

 

Nu ska vi förhoppningsvis slippa några av de problem vi tidigare led av före helgens "semester". Vi är dock inte helt fria ännu. Ett så grundligt forumbyte med 6000+ medlemmar, 5000+ trådar och 120 000+ inlägg blir inte perfekt, och vi har många skrynklor att pressa ut. Alla ämnen är inte på exakt rätt plats, inlägg ser inte exakt ut de en gång gjorde, och översättningen (till stor del gjord nu under helgen) är inte så komplett och konsekvent som ni förtjänar.

 

Vi hoppas att ni har överseende med avbrottet, att ni blir nöjda med det nya system för vilket vi under helgen tappade sömn, blod och förstånd för att i panikens iver få upp, och att vi kommer att få ägna en lång tid framöver tillsammans här på forumet!

 

Sceleris, Avathar och resten av Team Anime.se

 

PS: Kolla in vår Twitter-sida för uppdateringar om sajtreparationer och galna administratörsupptåg!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wai! Känns otroligt underligt dock, kommer ta ett tag att vänja sig vid allt jumjum IPB drar med sig, samt att det plötsligt känns som att det finns långt fler forumkategorier än innan... väldigt konstigt.

 

För övrigt kan man alltid påminna folk om att man inte bara behöver bry sig om sin avatar nu för tiden, eftersom att var och en av oss fått en profil med möjlighet till ännu en bild, en massa mer information, notifikationssystem, vän-funktion (med tanke på storleken är det ju kanske inte så jättenödvändigt xD), twitter-ripoff, kommentarer och en sjuhelsikes massa annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag går helt vilse bland alla symboler. Vad betyder alla olika småsymboler till vänster om trådarna?

 

Och av någon anledning så är nu ungefär hälften av alla skapade trådar någonsin "olästa" av mig. Hur i tusan markerar jag att det som är läst är läst? (Omvänt problem från förra versionen).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag går helt vilse bland alla symboler. Vad betyder alla olika småsymboler till vänster om trådarna?

 

Och av någon anledning så är nu ungefär hälften av alla skapade trådar någonsin "olästa" av mig. Hur i tusan markerar jag att det som är läst är läst? (Omvänt problem från förra versionen).

 

Rätt mycket information rörande lästa trådar osv som inte hängde med flytten, jag har nu öppnat forumet på test för att se hur det mår och hitta fel som vi inte kan hitta, gällande olästa trådar så är nästan mitt tips att man får markera forum som lästa genom att använda funktionen "(Markera detta forum som läst)" som man finner längst uppe till höger bredvid forumnamnet.

 

Vi kommer också försöka sortera bort funktioner för att göra forumet mer användarvänligt, just vad alla symboler betyder finner man längst ner till höger på forumet där det finns en liten "legend".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Me Like New Design! :D lite synd när det inte är någon typ av anime kvar på sidan.. men stilren och händig! *HappyFejs*

 

Det kommer det kommer, detta skedde litegrand i panik då gamla forumet började braka ihop, och istället för att lösa problemen med gaffatejp så gjorde vi detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Värst vad många 40-åringar födda första Januari det blev helt plötsligt :D

 

Ser bra ut nu när jag har börjat vänja mig lite med den nya navigeringen. Många användbara och smått facebook-doftande funktioner också. Välkommna inslag helt klart. Kommer 3.0 att bygga på detta eller kommer det vara mer "custom"?

 

Förresten, kanske värt att nämna att jag behövde byta lösenord för att kunna logga in. Kanske bara gäller mitt konto men om det inte gör det kanske en liten notifikation eller något som upplyser detta vore på sin plats?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag går helt vilse bland alla symboler. Vad betyder alla olika småsymboler till vänster om trådarna?

 

Och av någon anledning så är nu ungefär hälften av alla skapade trådar någonsin "olästa" av mig. Hur i tusan markerar jag att det som är läst är läst? (Omvänt problem från förra versionen).

 

Mjo, det är mycket mer grejer överallt på sidan, det kan jag lugnt hålla med om... kanske lite mer än vad som egentligen behövs? Ikonerna till vänster finns beskrivna längst ner till höger i forumlistorna vill jag minnas, men det är förmodligen samma saker som fanns i phpbb, så som "heta trådar" och så vidare. På framsidan å andra sidan finns ju dessa två ikoner som jag inte tror beskrivs någonstans:

 

f_read.png Ett forum

f_cat_read.png Ett forum med underforum

 

Tror avathar redan berättat om hur man markerar alla forum som lästa, om inte kika i sidans sidfot.

 

 

Så ja, lite rörigt vid en första anblick, det kan jag nog hålla med om. Men man vänjer sig... förhoppningsvis...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förresten så använder forumet ett system för att visa sin uppskattning: i nedre högra hörnet av varje inlägg finns ett plus och ett minus som man kan klicka på för att visa att man gillar (plus) eller ogillar (minus) inlägget. På så sätt kan man sporra och låta sig sporras till att skriva bättre inlägg. :angry:

 

Jag har märkt att jag har lite problem att se skillnad på de trådar som är lästa, och de som är olästa i ett forum...

Det är du som är skinnare, du kan ju kanske göra något åt det. ;)

 

Den enda feature:n jag har svårt för är att jag har svårt för att hitta "nya inlägg knappen", men det är väl en vane sak antar jag!

Det heter "Visa nytt innehåll", översatt från "Show new content". Varför det heter så är nog för att det ska gälla mer än inlägg. Eftersom översättningen inte är slutgiltig kan det komma att ändras.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter att ni uppdaterade anime.se till version 2.9 kan jag inte logga in på min vanliga användare som är Tsukasa-san. Tsukasa-san verkar fortfarande finnas som användare på forumet men lösenordet fungerar inte. Jag har klickat på "Jag har glömt mitt lösenord" och bet om ett nytt lösenord men e-post adressen som det skickas till existerar inte nu mera.

Skulle någon moderator kunna skicka ett nytt lösenord till min nuvarande e-post adress, mckote_psp@hotmail.com?

Alternativt ändra min e-post adress till ovannämnda så kan jag själv be om ett nytt lösenord för Tsukasa-san.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter att ni uppdaterade anime.se till version 2.9 kan jag inte logga in på min vanliga användare som är Tsukasa-san. Tsukasa-san verkar fortfarande finnas som användare på forumet men lösenordet fungerar inte. Jag har klickat på "Jag har glömt mitt lösenord" och bet om ett nytt lösenord men e-post adressen som det skickas till existerar inte nu mera.

Skulle någon moderator kunna skicka ett nytt lösenord till min nuvarande e-post adress, mckote_psp@hotmail.com?

Alternativt ändra min e-post adress till ovannämnda så kan jag själv be om ett nytt lösenord för Tsukasa-san.

 

Tack på förhand!

Jag gjorde som så att jag ändrade mejladressen på "Tsukasa-san", så nu kan du hämta nytt lösenord.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har märkt av två problem. Först och främst funkade inte mitt lösenord, så jag fick begära ett nytt för att sedan kunna ändra tillbaka det till det gamla. Sedan funkar inte länken "Gå till ditt första olästa inlägg". Istället för att komma till det första olästa inlägget kommer jag till det allra första inlägget i tråden, oavsett om jag läst det eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skönt att ha sidan tillbaka, innan abstinensbesvären hunnit bli alltför hårda ^^

 

Designen i sig är blott en skugga av den mysiga atmosfären från förra versionen , men just nu är jag bara glad att allt fungerar någorlunda som det ska (jag var också tvungen att byta lösenord). Jag väntar gärna på den fullständiga version 3.0; tills dess finns fortfarande en hel del nya funktioner att utforskas.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Designen i sig är blott en skugga av den mysiga atmosfären från förra versionen , men just nu är jag bara glad att allt fungerar någorlunda som det ska (jag var också tvungen att byta lösenord). Jag väntar gärna på den fullständiga version 3.0; tills dess finns fortfarande en hel del nya funktioner att utforskas.

Version 3 blir mysigare. :happydrop:

 

Sedan funkar inte länken "Gå till ditt första olästa inlägg". Istället för att komma till det första olästa inlägget kommer jag till det allra första inlägget i tråden, oavsett om jag läst det eller inte.

Det är troligtvis för att vi i konverteringen inte har kunnat spara information om lästa trådar -- det första inlägget är således ditt första olästa inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående spoiler-taggarna har jag lagt märke till att alla tidigare inlägg gömda under Hide-taggar nu har öppnats upp för alla att se. Att besöka tidigare inlägg -- för att inte tala om One Piece- eller Naruto-tråden -- har därmed blivit mycket farligare. Jag kan förstå att det kan vara svårt att fixa, men bara så att folk är medvetna om det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående spoiler-taggarna har jag lagt märke till att alla tidigare inlägg gömda under Hide-taggar nu har öppnats upp för alla att se. Att besöka tidigare inlägg -- för att inte tala om One Piece- eller Naruto-tråden -- har därmed blivit mycket farligare. Jag kan förstå att det kan vara svårt att fixa, men bara så att folk är medvetna om det.

Jag tror jag har fixat det nu, åtminstone tillfälligt.

 

Det var visst inte så svårt. :happydrop:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...