Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime.se julkalender 2010: kringsnack


Gravskopan
 Share

Rekommenderade inlägg

Jasså det blev ingen omröstning i år ?

 

 

 

Jag satt själv och väntade på att en tråd med omröstning skulle börja men jaja det här går väl också. Har väl hört namnet ett par gånger men har inte sett denna serie förut så det blir en ny serie för mig iaf.

 

Tycker själv att den låter intressant och beställde den svenska utgåvan strax efter att tråden gjordes. 208 kr inkl frakt är ju inget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Trevligt jag har länge planerat o se Lain men det har aldrig riktigt blivit av, nu har jag ju en ypperlig anledning att göra det. Hur kommer upplägget att vara? Ska man se ett avsnitt varannan dag eller ser man t.ex avsnitt 1-3 vecka 1 och 4-6 vecka 2 osv? 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad sägs om följande?

1 december: avsnitt 1.

3 december: avsnitt 2.

5 december: avsnitt 3.

7 december: avsnitt 4.

9 december: avsnitt 5.

11 december: avsnitt 6.

13 december: avsnitt 7.

15 december: avsnitt 8.

17 december: avsnitt 9.

19 december: avsnitt 10.

21 december: avsnitt 11.

23 december: avsnitt 12.

25 december: avsnitt 13.

 

Något ska ni väl få rösta på, ni som mycket vill det. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hm, någon gång ska man vara med ändå ^^ Och dom där blåstråle releaserna ser väldigt frestande ut. Varannan dag låter bra för min del o/

 

(förövrigt, är jag en av dom som har sett serien minst två gånger, och fortfarande inte fattat vad den egentligen handlar om? ^^;; (too much mindpuck) )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad sägs om följande?

1 december: avsnitt 1.

3 december: avsnitt 2.

5 december: avsnitt 3.

7 december: avsnitt 4.

9 december: avsnitt 5.

11 december: avsnitt 6.

13 december: avsnitt 7.

15 december: avsnitt 8.

17 december: avsnitt 9.

19 december: avsnitt 10.

21 december: avsnitt 11.

23 december: avsnitt 12.

25 december: avsnitt 13.

 

Något ska ni väl få rösta på, ni som mycket vill det. ;)

 

Vad hände med julafton? Jag kanske är en av de få i Sverige som vill minnas att julkalendrar ofta börjar i början av december, och sedan har en tendens att sluta på julafton, vilket brukar ligga på den 24 december sisådär... men detta kanske bara är någon föreställning som jag har haft för mig...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker mig minnas och föredrar att det går till så med. Sista avsnittet går av stapeln på julafton (för min del åtminstone)! För övrigt ser listan bra ut med ett avsnitt varannan dag, men angående sista avsnittet är det ett alternativ att se det dagen efter det näst sista. Omröstning?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad hände med julafton? Jag kanske är en av de få i Sverige som vill minnas att julkalendrar ofta börjar i början av december, och sedan har en tendens att sluta på julafton, vilket brukar ligga på den 24 december sisådär... men detta kanske bara är någon föreställning som jag har haft för mig...

Om du mycket vill se sista avsnittet på julafton, säg det rätt ut istället för att vara sarkastisk. Hänvisningar till gamla TV-traditioner är också rätt fåniga. Detta är inte en riktig, svensk julkalender på 24 avsnitt, det är en japansk tecknad sommarserie på 13 avsnitt. Forumtraditionen kan inte vara analog med TV-traditionen.

 

Helst skulle jag inte se på julafton, för det är då det är det mesta händer åtminstone i min familj. Men okej, folket har talat. Dock har jag hellre två dagar på raken i början (dels för att det är mindre körigt då, dels för att första avsnittet är så knäppt att det kan vara bra att komma in i andra avsnittet lite fortare), så jag föreslår:

 

1 december: avsnitt 1.

2 december: avsnitt 2.

4 december: avsnitt 3.

6 december: avsnitt 4.

8 december: avsnitt 5.

10 december: avsnitt 6.

12 december: avsnitt 7.

14 december: avsnitt 8.

16 december: avsnitt 9.

18 december: avsnitt 10.

20 december: avsnitt 11.

22 december: avsnitt 12.

24 december: avsnitt 13.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Utan att ha sett serien, så borträknat någon sorts kunskap om hur just den här serien borde ses, så tycker jag det passar bättre att klumpa ihop upplösningen, d v s se de två sista avsnitten dagarna efter varandra. Men jag är inte direkt emot att ha sista avsnittet den 25e heller. Det skulle man kunna göra som man vill/hinner. Att komma en dag efter på bara sista avsnittet tycker jag inte spelar så stor teater.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share

×
×
  • Skapa nytt...